Skip to main content
Vraag

Crush?

• July 4, 2024
  • 2 reacties
  • 87 Bekeken

Im_A_Jinx
Forum|alt.badge.img

Hey,

Ik heb een crush op een jongen waar ik in groep 8 mee in de klas zat (zit nu in de eerste). Hij zit op waterpolo. Ik heb aan een meisje uit zijn team gevraagd of hij op dit moment een crush/vriendin heeft, hij heeft een vriendin. Laatst hadden we kamp met de hele zwemclub (ik zit op synchroonzwemmen), en sindsdien hebben we elke dag contact. Hij gedraagt zich de hele tijd alsof hij ook een crush op mij heeft, maar hij heeft wel een vriendin. Hij vraagt ook de hele tijd of ik nog een crush heb op een jongen waar ik eerst een crush op had. Dan denk ik van ‘waarom vraagt hij dat dan?’. Hij wacht ook altijd zo lang mogelijk met reageren, dan denk ik dat hij misschien niet te obsessed wilt lijken ofzo.  Ik heb ook een paar keer over hem gedroomd.

Maar oké, wat kan ik nu het beste doen?

Alvast bedankt,

Emolélé

2 reacties

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

hoi!
Deze vraag is best interessant, want ik zit zelf ook op synchroonzwemmen.
Wat je kunt doen in jouw situatie, is die jongen (je crush) gewoon vragen of hij je leuk vindt.
Je kunt bijvoorbeeld proberen om na de training of op een ander moment aan hem te vragen of je even met hem kunt praten. Dan weet je in ieder geval of hij jou ook leuk vindt.

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 19, 2025

Oke, dus dit is best verwarrend hè 😅 Hij heeft een vriendin, dus je kan er niet echt op rekenen dat hij ook iets met jou wil. Het kan best dat hij gewoon aardig en speels doet, of dat hij gewoon geïnteresseerd is in vriendschap, of dat hij je aandacht leuk vindt zonder dat hij jou romantisch ziet.

Het beste wat je kan doen is: probeer een beetje afstand te houden in je hoofd, zodat je niet steeds teleurgesteld of verward wordt. Focus op dingen die jij leuk vindt en andere vrienden, en ga niet te veel in op de spelletjes van wie wie leuk vindt. Als je merkt dat je gevoelens te veel pijn doen of je onzeker maken, praat erover met iemand die je vertrouwt, zoals een vriendin, ouder of mentor.

En droom maar lekker, dat is normaal 😄 maar laat het je niet te veel afleiden van de realiteit. Kortom: wees vriendelijk, maar hou een beetje emotionele afstand, en geef jezelf de ruimte om ook andere dingen en mensen leuk te vinden.

xx liefs Wolf 🐺