Vraag

Crush?

  • 21 April 2024
  • 2 reacties
  • 59 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hallo, 

Ik heb advies nodig…

Ik ben een meisje en 12 jaar (over iets minder dan 2 maanden 13).  Ik zit op de middelbare in de brugklas. Ik ben lesbisch (ten minste, zo label ik mezelf op dit moment). Ik heb niet zoveel ervaring met liefde of crushes. Ik heb 1 keer eerder een crush gehad, dat was op een meisje waarmee ik op sport zat. Zij kwam uiteindelijk bij mij in de klas en ik leerde haar beter kennen. Mijn crush is toen overgewaaid, omdat ik met haar 'echte' persoonlijkheid beter af was als vriendinnen. We zijn nu dus goede vriendinnen.

Nu, da's allemaal leuk en aardig, maar dan komt nu mijn echte probleem/vraag achtig.

Er is een ander meisje bij mij op school, het is een kleine middelbare school (gymnasium), dus je ziet iedereen vaak (al is het maar in de gangen).  Ik zag haar voor het eerst op het kerstgala (basically een disco met mooie jurken en pakken 😂). Later zag ik haar steeds vaker in bijv de aula. Natuurlijk kan je de seksualiteit van iemand niet op het uiterlijk bepalen en dat moet je ook niet doen, maar als ik dat alsnog even doe: haar uiterlijk en stijl schreeuwt zo ongeveer 'masc lesbian!!!'.

Ze heeft een hele coole stijl, haar haar is kort en mooi. En over het algemeen vind ik haar echt heel vet/mooi. Wanneer ze langs loopt kan ik er niks aan doen, maar dan ga ik staren. Ik krijg dan altijd een beetje raar gevoel in mijn onderbuik (is dat wat mensen vlinders noemen?). Ik vind haar gewoon heel cool ofz?

MAARRR, ik heb nog nooit met haar gepraat, ik ben via mijn broer achter gekomen dat ze in de VIERDE zit en wat haar naam is. (Nope, ik wist zelfs haar naam niet). Ze is dus ongeveer 3 jaar ouder. Ik denk ook niet dat ze ooit met mij zou praten en het is raar als een brugpieper een vierde klasser benadert. (Ook zou ik geen flauw idee hebben wat ik zou moeten zeggen) Ik wordt altijd heel zenuwachtig/verlegen als ze langskomt. (Da's voor mijn doen trouwens ook een beetje abnormaal, ik ben meestal best wel extroverted en sociaal, ik stap snel op random mensen af om alleen een complimentje te geven en maak snel vriendinnen. Ik heb eig bijna nooit last van social anxiety, en nu wel???)

Is dit een crush? Moet ik er iets mee? Zou ik er üperhaupt iets mee kunnen? 3 jaar zou niet zo heel groot leeftijdsverschil zijn, ALS je bijvoorbeeld idk 20 en 23? 16 en 19? Maar 12 en 15, da's denk ik een Nope?

Ik heb geen flauw idee wat ik nu moet. Help a girl out?


2 reacties

Reputatie 2
Badge

Update: ik ben er via mijn broer achter gekomen dat ze idd lesbisch is.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, dat is idd moeilijk te zeggen. Het ligt er natuurlijk aan of ze jou ook zo bekijkt, wie weet 😉 je kunt er denk ik toch echt alleen achter komen als je in contact komt met haar. Misschien kun je haar een keer 'terloops' een compliment geven over iets wat ze draagt ofzo. Dat je kijkt en iets zegt van " hé dat is vet! "  Of zoiets. Of de oude truuk van het per ongeluk tegen haar aan lopen.  Maarja ik kan dat natuurlijk makkelijk typen ☺️ jij zult moeten inschatten of zoiets kan. 

Groetjes liefs Tartan X 

Reageer