Skip to main content
Vraag

crush

• October 28, 2025
  • 11 reacties
  • 125 Bekeken

Forum|alt.badge.img+4

Ik heb dus echt een crush op iemand uit mijn klas. Klein probleem, ik spreek hem nooit, want ik durf gewoon geen gesprek te beginnen.

En hij is kleiner dan ik.... is dat een red flag?

Help

11 reacties

Liefs F
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 28, 2025

hoiiii,ik snap je helemaal mr als je niet een gesprek in het echt durft te beginnen doe het dan bijv op app en als je ze nummer niet hebt mis kan je het via een klasse app of via iemand anders die ze nummer heeft?? 

En dat ie kleiner is mja ik zelf vind dat helemaal niet erg mijn vriendje is ook kleiner en is zelfs 2 jaar jonger 😅  Mr weetje als jij het niet erg vindt dan ga er voor gwn proberen wat is het ergste wat er kan gebeuren??

XXX F💗

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 29, 2025

Echt niet erg dat je niet durft te praten, je kunt gewoon klein beginnen, zoals iets vragen over school of gewoon een compliment geven over iets wat hij heeft. En over de hoogte: echt geen probleem! Het maakt totaal niet uit of je groter bent, dat zegt niets over jullie relatie. Gewoon rustig aan en het komt vanzelf! 

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • October 31, 2025

Thx, maar ik heb uberhaupt bijna nooit met hem gepraat, is het dan niet raar ofzo als ik opeens tegen hem ga praten?

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 31, 2025

Ik snap je zorgen, het kan inderdaad een beetje spannend voelen om ineens met hem te gaan praten als je dat normaal nooit doet. Maar weet je, als je het gewoon relaxed en vriendelijk aanpakt, is het echt niet raar.

Misschien kun je beginnen met iets kleins, bijvoorbeeld een vraag over school of iets wat jullie gemeen hebben in de klas. Het hoeft niet meteen iets groots te zijn, gewoon een klein gesprek om het ijs te breken!

xx liefs Wolf 🐺

• Net nieuw
  • October 31, 2025

Haha nee hoor 😅 Dat hij kleiner is dan jij is echt geen red flag, maakt echt niks uit.

Dat je het spannend vindt om met hem te praten, is heel normaal! Misschien kun je klein beginnen, gewoon hoi zeggen of iets kleins vragen over school of een les. Gewoon beetje bij beetje contact maken, hoeft niet meteen super diep te zijn. 💛

Liefs F
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • November 3, 2025

@Paardenfan123 nee zeker niet iemand moet beginnen en als je het moeilijk vindt om een gesprek te beginnen kan je ook stel als hij het met zijn vrienden ergens over hebt en je vindt het leuk om over dat onderwerp te praten kan je je in dat gesprek voegen 

Liefs F💗

Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • November 7, 2025

Is het raar om oogcontact te maken?

Cheezburger
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • November 8, 2025

Is het raar om oogcontact te maken?

niet echt, alleen als je het veel doet dan zal hij wel merken dat het meer dan alleen oogcontact is.

Cheezburger
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • November 8, 2025

Thx, maar ik heb uberhaupt bijna nooit met hem gepraat, is het dan niet raar ofzo als ik opeens tegen hem ga praten?

ik zou heel klein beginnen. het feit dat hij in jouw klas zit maakt het ietsjes makkelijker. begin klein, zoals bijvoorbeeld vragen hoe het gaat. ik zou proberen te kijken naar zijn interesses, dat kan helpen. begin klein en als je voelt dat het goed genoeg is praat dan meer, laat het zo natuurlijk mogelijk voelen.

• November 8, 2025

Hi. Als jij het gevoel hebt dat hij een goede jongen is en voor jou speciaal kan zijn, dan kun je de tips prima volgen. Dat hij wat kleiner is maar voor jou aantrekkelijk is dan toch niet van belang. Als hij verder lief en goed van hart is en knap, dan ga ervoor 😍 Groetjes K.

Anymoymous
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • November 8, 2025

Heyy

Het is lang geleden dat ik nog eens gepost heb, maar hier ben ik weer! 

Ik lees dat jullie samen in de klas zitten, misschien kan je vragen of hij je wil helpen met huiswerk en zo kan je langzaam een vriendschap opbouwen en later kan dat dan uitgroeien tot iets meer, dit zal uiteraard tijd kosten, maar ik vermoed dat je wel al dacht dat het niet op 1 2 3 zou gaan aangezien je hem nooit spreekt.

Ik denk niet dat het een red flag is om met een jongen te zijn die kleiner is dan jezelf, maar ik ben zelf een jongen dus daar ka niet super goed over oordelen…

Hopelijk heb je er wat aan 

Liefs anymoymous