Skip to main content

Contact maken met crush via magister verstandig?

• June 26, 2025
  • 49 reacties
  • 725 Bekeken

Toon eerste bericht

49 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • June 29, 2025

Super lief! Wat mij betreft sturen. Zo eerlijk en leuk vind ik.  Ik hoop dat je nog meer reacties krijgt maar ik vind het echt mooi.  Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 29, 2025

Hoi Lieve2009,

Wat fijn dat je de brief als  goed vindt en ik zal het stukje over haar ‘mooie ogen ‘ weg laten. 
Leuk dat je de brief lief vindt, zou fijn zijn als mijn Crush dat ook vindt. 
Is het trouwens verstandig om ook hartjes etc. te tekenen bij de brief?

Ik kan alleen nu niet zo veel met de brief doen. Jullie raden mij af om de brief te geven omdat het niet fijn voor haar kan zijn. Wat kan ik doen? Afwachten voelt namelijk ook niet goed. Als ik wacht wordt de kans alleen maar kleiner denk ik dat het wat gaat worden, 

Ik hoop dat jullie mogelijke oplossingen hebben. 

Groetjes, Lucas 123

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 29, 2025

Wat een lieve reactie Tover01 :) Het lijkt mij alleen niet handig om de brief te versturen want ik weet niet zeker of ze woont waar ik denk dat ze woont. Buiten dat, het voelt voor mij beter om hem niet via de post maar persoonlijk te geven. Ik wil haar namelijk zo graag zien en spreken. 

Ik denk ook dat als ik het verstuur naar haar mogelijke adres ik geen reactie zal krijgen, ook al woont ze er wel. Ik zeg dit omdat ik ook rekening moet houden met dat het niets kan worden en dat ze dus niet reageert. 

Denk je dat handig is om hem persoonlijk te geven haar bij haar mogelijke huis (Ik denk trouwens wel dat ze er woont maar weet het niet zeker)?

Groetjes, Lucas123

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • June 29, 2025

@Lucas123  bij haar thuis kan een beetje eng lijken voor haar denk ik. Misschien als ze net weg fietst bij school?  Dat je naast haar gaat fietsen bijv. Of op een goed moment ergens bij school in de buurt:) 

Liefs Tover xxx

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 29, 2025

Hoi Tover01, 

Fijn dat je meedenkt. 

Op school gaat niet lukken. Waarom niet, dat is prive informatie en ga ik niet delen voor haar privacy. 

Weten jullie nog iets anders? Hopelijk wel :)

Groetjes, Lucas123 

• June 29, 2025

Hii,

Hartjes kunnen prima :) Mss reageert ze nog wel op je berichtje van magister en kun je dan afspreken? Anders is een mail sturen ipv via magister mss ook een optie?

xxx Lieve

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 30, 2025

Goedemorgen iedereen, 

Super bedankt voor jullie lieve berichtjes. 

Ik heb haar privé mailadres niet helaas. Ik heb alleen haar schoolmailadres dus vandaar.  

Het zou leuk zijn als ik net langs fiets of loop bij haar huis en zij toevallig net aankomt of weg gaat. 

Ik snap natuurlijk wel dat het voor haar eng kan zijn. Ondanks dat jullie heel lief meedenken met mij heb ik nog geen nieuw plan kunnen maken om in contact met haar te komen, ik zie het nu even niet tenminste. 

Als mensen nog tips of mogelijke oplossingen hebben dan hoor ik het graag!

Groetjes, Lucas 123

• June 30, 2025

Hii

Heb je alleen via magister een berichtje gestuurd of ook naar haar schoolmail?

Ik weet het nu eigenlijk ook niet zo goed, sorry. Als ik nog wat bedenk zal k het nog wel zeggen!

xxx Lieve

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 30, 2025

Hoi Lieve2009

Ik heb ook een bericht gestuurd naar haar schoolmail met ongeveer dezelfde inhoud. 
Als er ontwikkelingen zijn laat ik dat zo snel mogelijk weten natuurlijk. 

Ik denk nog steeds wel aan het plan om bij haar aan te bellen. Ik zie namelijk geen ander mogelijkheid. Het zou leuk zijn als ze, zoals ik al aangaf toevallig weg gaat of net aankomt bij haar huis.:)

Ik hoor het graag als jij of iemand anders nog wat heeft bedacht. 

Groetjes, Lucas123 :) 

• June 30, 2025

Hii

Wel lastig dan. Is het een idee dat je wel langs fietst mr niet aanbelt? De kans is heel klein natuurlijk dat ze dan toevallig net weggaat maar je kan het proberen, aanbellen zou ik eigenlijk alsnog niet doen. 

En mss reageert ze nog, ik zou iig nog wel een weekje afwachten 💖

xxx Lieve

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 30, 2025

Hoi Lieve2009, dat probeer ik al. Ik ben al een aantal keer bij haar langs gefietst. De kans is klein dat ze toevallig net weggaat of aankomt. 

Het wachten voelt zo verkeerd, ik weet dat ik zelf vraag om je advies er dus wat mee moet doen  maar ik wil mijn liefdesbrief zo graag geven en er achter komen of ze ook in mij geïnteresseerd is. 
Groetjes, Lucas123 :)

• June 30, 2025

Hii Lucas,

Ik snap dat het super lastig is, maar je moet echt niet langsgaan. Dat kan voelen als stalken ook al bedoel je dat niet zo.

xxx Lieve

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • July 1, 2025

Goedemorgen Lieve2009,

Ik zie geen andere optie(s). Ik denk ook niet dat er andere mogelijkheden komen behalve het volgende wat we al hebben besproken. Het enige wat namelijk nog zou kunnen is dus dat als ik langs langs loop of fiets en dat ze dan toevallig aankomt of weggaat bij haar huis. 

Ik weet echt niet meer hoe ik met haar in contact kan komen behalve aan bellen. Ik weet dat jij en andere mensen hier het afraden maar ik zie geen andere optie. ik denk er over na wat haar reacties zouden kunnen zijn. Als ze toevallig alleen thuis is dan denk ik al dat het minder overvallen voelt voor haar, maar ja. dat kan ik van te voren natuurlijk niet weten. 

Het zou fijn zijn als er nog andere mensen tips  hebben of wat hebben bedacht :)

Groetjes, Lucas123

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • July 1, 2025

Hoi iedereen, ik heb een update, er zijn nieuwe ontwikkelingen.

Ik heb aangebeld bij het huis, er deed een vrouw open. Er bleek als snel dat ze (mijn crush) al met iemand anders gaat.😓Ik heb de brief niet gegeven want, die wil ik graag persoonlijk aan haar geven. Ze vertelde wel dat ze het aan mijn crush gaat vertellen van dit. 

Ik ben ene kant opgelucht dat ik heb durven aan bellen (sorry dat ik niet jullie advies heb opgevolgd) en dat ze nu misschien wel weet dat ik gevoelens voor haar heb als ze er dus  achter komt dat ik heb aangebeld.  Aan de andere kant, ik heb haar nog steeds niet persoonlijk kunnen spreken en dus de brief aan haar kunnen geven. 

Het zou fijn zijn als mensen hier op zouden willen reageren en advies en/of tips willen geven :)

Lieve groetjes, Lucas123

• July 1, 2025

Hii Lucas,

Jammer dat ze al een relatie heeft. Ik snap dat het heel moeilijk is maar denk wel dat je het nu beter achter je kunt laten, anders komt het mss een beetje opdringerig over. Je lijkt me wel heel lief dus komt vast nog wel goed met een ander leuk meisje of jongen!

xxx Lieve!

Varkentjes
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • July 1, 2025

Hoi weet je of ze misschien een sport doet of op welke school ze gaat dan kan je haar afwachten en doen alsof je haar toevallig ziet en dan die brief geven of vragen of je haar op social media mag dan kunnen jullie vaker contact opnemen hopelijk lukt het ! Veel succes nogggg xx

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • July 2, 2025

Ja je bent er weer! Goedemorgen Lieve2009,

Bedankt voor je reactie! Ik heb de liefdesbrief natuurlijk nog niet gegeven aan haar. Dat zou ik nog wel graag willen doen.  Is het verstandig om nog een keer aan te bellen en hem dan te geven? Ook al doet er weer iemand anders open en niet mijn crush. Waar wel zou kunnen gebeuren is dat haar vriend open doet, dat lijkt mij niet zo handig. 

Ik hoor het graag:)

Lieve groetjes, Lucas

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • July 2, 2025

Hoi Varkentjes, thx voor je reactie. 
Ik weet niet welke  sport ze doet. Op school gaat niet lukken. de rede waarom ga ik niet met jullie delen wegens haar privacy. ik respecteer haar privacy. 

Ik hoop dat ik haar ergens tegenkom zonder mensen die bij deze situatie betrokken zijn. 
Groetjes, Lucas 123 :)

• July 2, 2025

Hii Lucas

Waarom wil je de brief nog graag geven? Ik denk dat je het beter achter je kunt laten hoe moeilijk dat ook is. Het kan teveel druk op haar leggen door te mailen, langs te gaan en dan alsnog de brief te willen geven terwijl je al weet dat ze een relatie heeft. Ik snap je echt wel , maar het is beter om het verder te laten.

Groetjes Lieve :)

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • July 2, 2025

Hey Lieve2009, 😀

Ik snap heel goed wat je duidelijk maakt naar mij toe. Maar, Ik heb tijd gestoken in het schrijven van de brief. Het doet pijn dat ik nu weet dat ze al met een ander is en in de brief zet ik ook mijn tel nummer en adres dus als ze ooit nog aan mij denkt kan ze met mij contact opnemen. 

Ik weet alleen niet hoe ik de brief nu nog bij haar krijg, weer aan bellen bij zelfde lijkt mij niet zo handig. Dan kan het zijn dat haar vriend (de vriend van mijn crush) open doet. 

Ik neem jouw advies zeker mee, maar ik het lukt mij gewoon niet om dit achter te mij te laten zonder de liefdesbrief te hebben gegeven.

Kan ik jouw nog ergens bij helpen Lieve? :)  😊

Lieve groetjes, Lucas

• July 2, 2025

Hii Lucas,

Ik snap wat je bedoeld, maar voor haar is het fijner als je het laat. Nogmaals ik snap echt dat het heel moeilijk is, ben zelf ook verliefd geweest. Maar inmiddels ben ik er overheen dat het niks wordt tussen ons, dat gebeurt bij jou vast ook wel over een tijdje.  

Lief maar je hoeft me nergens mee te helpen hoor. 
:)

xxx Lieve.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • July 2, 2025

Hoi Lieve2009

Ik zal het proberen te laten. Dapper dat je je persoonlijke element hierbij noemt.😊 Ik ben niet de enige wie dit is overkomen. 

Lieve groetjes, Lucas😘

• July 2, 2025

Hii

Fijn! Je komt vast nog wel een ander leuk meisje tegen!

:)

xxx Lieve

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Hoi ​@Lucas123,

Ik snap helemaal hoe lastig dit voor je is, vooral omdat je die crush maar weinig ziet en geen makkelijke manier hebt om contact te maken zonder dat het meteen te opvallend is. Je idee om haar via Magister een bericht te sturen over een schoolding zoals een oefentoets is slim, want het is een natuurlijk onderwerp waar ze niet meteen iets vreemds van zal denken. Dat maakt het een fijne manier om het gesprek te starten.

Het is begrijpelijk dat je bang bent dat ze negatief reageert of dat het uitloopt op iets groters, maar probeer ook te bedenken dat veel mensen het gewoon normaal vinden als iemand een berichtje stuurt om iets voor school te vragen. Als ze er toch niet op reageert, is dat jammer, maar dan weet je in ieder geval dat je het hebt geprobeerd op een nette manier.

Als je haar een berichtje stuurt, kun je inderdaad gewoon bij het schoolding blijven, dat is laagdrempelig en veilig. En als ze positief reageert, kun je het gesprek daarna rustig laten groeien en misschien ontdekken of jullie meer gemeen hebben.

Je gevoelens voor haar zijn helemaal oké, en het is fijn dat je dat durft te delen. Onthoud dat het ook gewoon fijn kan zijn om contact te maken, zonder meteen grote verwachtingen te hebben.

Heel veel succes, en ik hoop dat het je lukt!

xx liefs Wolf 🐺