Skip to main content

Contact maken met crush via magister verstandig?

• June 26, 2025
  • 49 reacties
  • 725 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hoi iedereen, 

Ik heb sinds een tijdje (2 maanden ongeveer) een crush op een meid bij mij op school. We zitten alleen bij wiskunde bij elkaar in de les. Zei zit achter mij. Zij gaat na dit schooljaar naar het mbo en ik zie haar op school in ieder geval niet meer.  Ze gaat ook niet meer naar school volgens mij omdat dat voor haar niet meer uitmaakt. het schooljaar is trouwens toch bijna klaar, de laatste toetsweek is al begonnen. 

Aangezien ik  haar sociale media niet kan heb en niet kan vinden weet ik niet hoe ik met haar in contact moet komen. Ik denk dat ik haar tiktok wel heb gevonden maar ik kan mijn berichtje alleen niet versturen omdat ze geen vrienden zijn op tiktok. 

Ik heb het volgende concept wel bedacht, ik zou haar een berichtje op magister kunnen sturen. met de volgende tekst:

hoi, 

Tijdens de les wiskunde zijn er oefentoetsen van H5 en H6 uitgedeeld. Heb jij nog een oefentoets? Ik heb die van H6 wel maar niet die van H7. 

Ik hoop op een reactie

Groetjes,  Lucas 

Ik zeg expres niet dat ik altijd voor haar zit tijdens de les wiskunde zodat ik als ze er boos of helemaal niet op reageer na een paar dagen ik kan zeggen via magister dat het bericht voor iemand anders bedoelt was. Ik ben namelijk erg bang dat ze het niet leuk zal vinden en dat ze het aan haar ouders gaat vertellen en dat mijn ouders er ook achter komen en dat school er ook achter komt en dat het een heel groot onderwerp gaat worden op school, echt heel negatief. Daar ben ik mij bewust van.

trouwens ik heb echt gevoelens voor haar, ik kan niet uitleggen hoe dat komt. 

Ik hoop op begrip en hulp voor mijn situatie

Groetjes, Lucas123

49 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 26, 2025

Het is misschien raar, maar ik wil graag contact met haar. ik zou ook een persoonlijker bericht kunne sturen maar dan kan ik als het verkeerd gaat (zoals ik probeerde uit te leggen), niet meer zeggen dat het bericht voor iemand anders bedoeld was. 

hoe denken jullie hierover, laat het mij alsjeblieft weten! 

JeBentNietAlleen
Forum|alt.badge.img+1

Leuk dat je een chrush hebt!! Ik wil er ook een maar ik,ben niet verliefd op iemand hoewel ik dat wel leuk zou vinden.

Gewoon sturen, kijk hoe snel ze reageer, kom je dr nog een keer in real live tegen? Of niet? Probeer dan te h.o t a.p.e 

Je kan een video zien hoe je flirt in real life: 

The sience of flirting being a h.o.t.a.p.e. 

het is een video van ted x. 

En waarschijnlijk ben je super zenuwachtig omdat te doen maar dit is normaal dat je dat hebt dat heb ik ook, en asjeblieft probeer het sowieso want nooit geschoten is altijd mis. Dan is het nog meer rottig als dan dat ze nee zegt, want dan ben jij de man en zeg je dat dat geen probleem is omdat jij genoeg keuze heb om je heen er zijn genoeg meiden die jou willen dat geloof ik wel. 

Groetjes ik, 

P.s laat asjeblieft horen hoe het is afgelopen is of als je bezig bent 😉. 

Dan kan ik er misschien ook wat van leren. 🤣

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 27, 2025

Dankjewel voor je reactie, ik ga hier zeker wat me doen. Ik last het je weten ik ga dit vanmiddag uitpluizen. Is het misschien ook verstandig om eerst een liefdes brief te geven want ik denk dat ik weet waar ze woont namelijk ik kan natuurlijk aanbellen? 

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 27, 2025

Ik heb het filmpje bekeken, heel nuttig! Super bedankt. Dit ga ik proberen te gebruiken mocht ik haar tegen komen binnenkort.

Over het berichtje, is het handig om niet specifiek haar naam te noemen, zodat ik later nog kan zeggen, als het verkeerd valt, dat het berichtje voor iemand ander was bedoeld?
Of is het beter om dit wel te doen, hoe denk jij daar over, JeBentNietAlleen? 

JeBentNietAlleen
Forum|alt.badge.img+1

Onnodige tag verwijderd door de Kindertelefoon

Dat ligt er aan als zij jou hierna waarschijnlijk toch nooit meer ziet als het niet goedkomt dan kan het wel, maar als je dr nog vaak tegenkomt is het misschien beter van niet. Davis het namelijk makkelijker dat het ongemakkelijk word al je er niet juist op reageert. ( het juiste reageren is gewoon hoi zeggen en verder bezig zijn met wat je aan het doen bent)

JeBentNietAlleen
Forum|alt.badge.img+1

Dankjewel voor je reactie, ik ga hier zeker wat me doen. Ik last het je weten ik ga dit vanmiddag uitpluizen. Is het misschien ook verstandig om eerst een liefdes brief te geven want ik denk dat ik weet waar ze woont namelijk ik kan natuurlijk aanbellen? 

Hahaha het is romantisch en gedurft, maar misschien wil zij niet dat dr ouders het weten want sommige ouders kunnen daar heel irritant over doen en haar er mee plagen. ( als ze een goede relatie heeft met dr ouders) dus een liefdesbrief kan maar zelf zou ik eerst even appen en kijken hoe snel ze reageert en zo en hoe enthousiast ze is over jou, en daarna zou ik dr in real life h.o.t.a.p.e 

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 27, 2025

Hoi, 

Ik heb het berichtje gestuurd, was echt spannend om te doen. Ik hoop dat ze het berichtje leest, maar ik denk niet dat ze reageert. Ik hoop het natuurlijk wel, maar ja hoop verraad je heb ik geleerd. 

Ik heb haar naam dus expres niet genoemd in het berichtje. Als ik haar ooit in het echt tegen kom geeft ik haar mijn liefdes brief ook. Als ik haar niet alleen tegen kom dan kan ik aanbellen bij haar thuis. Ik twijfel of ik dit zal doen. Ik denk dus dat ik weet waar ze woont want een paar dagen geleden zag ik haar bij een huis stoppen, ze zat toen op de fiets, ze haalde mij een paar straten eerder in op haar elektrische fiets. Ik had niet de moed om in zo'n korte de beslissing te nemen om tegen haar te praten. Dat huis was dicht bij mij thuis trouwens dus dat is dan weer wel handig. Als ik aanbel en haar ouders bijvoorbeeld doen open dat weten zij het gelijk en dat wil ik eigenlijk ook niet, snap je? heeft iemand advies over dit?

Groetjes, Lucas123

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • June 27, 2025

beste ​@Lucas123 

goed idee om wat te sturen. ik zou wel de overweging maken om het gewoon naar haar mailadres zou mailen en niet via magister. je mentoren je mailtjes ook zien als je het in magister zet en de conrector ook als. je dat niet erg vind kan je het best sturen

ik hoop dat ik je zo heb kunnen helpen 

groetjes Louis

JeBentNietAlleen
Forum|alt.badge.img+1

Hoi, 

Ik heb het berichtje gestuurd, was echt spannend om te doen. Ik hoop dat ze het berichtje leest, maar ik denk niet dat ze reageert. Ik hoop het natuurlijk wel, maar ja hoop verraad je heb ik geleerd. 

Ik heb haar naam dus expres niet genoemd in het berichtje. Als ik haar ooit in het echt tegen kom geeft ik haar mijn liefdes brief ook. Als ik haar niet alleen tegen kom dan kan ik aanbellen bij haar thuis. Ik twijfel of ik dit zal doen. Ik denk dus dat ik weet waar ze woont want een paar dagen geleden zag ik haar bij een huis stoppen, ze zat toen op de fiets, ze haalde mij een paar straten eerder in op haar elektrische fiets. Ik had niet de moed om in zo'n korte de beslissing te nemen om tegen haar te praten. Dat huis was dicht bij mij thuis trouwens dus dat is dan weer wel handig. Als ik aanbel en haar ouders bijvoorbeeld doen open dat weten zij het gelijk en dat wil ik eigenlijk ook niet, snap je? heeft iemand advies over dit?

Groetjes, Lucas123

Je zou gewoon kunnen zeggen dat je als langs.luep en nog wou weten of hun dochter thuis is want je had nog een vraag over school wat fr is gebeurd ofzo weet ik veel wat voor smoes je kunt verzinnen. Vraag het aan ai mischien weet die het? 

En ik zou wachten tot je dr een keer tegen komt en dan gewoon gaan. Als jij het niet doet dan krijg je later waarschijnlijk meer spijt dan als ze nee tegen je zegt, *heb ik zelf meegemaakt...* 

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 27, 2025

Hoi, Louis12, fijn dat je meedenkt, ik heb haar privé mailadres niet helaas. Ik heb alleen haar schoolmailadres dus vandaar.  

JeBentNietAlleen, ik hoop dat ik haar tegenkom ergens binnenkort, dan ga ik haar sowieso aanspreken.  ik denk nog na over het aanbellen, omdat ik dat wel echt mega spannend vindt. 

Bedankt voor jullie reacties, het helpt enorm. Door jullie reacties heb ik het bericht in ieder geval durven sturen. 

Groetjes, Lucas123

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 28, 2025

Hoi,

Je bent niet alleen, over het langs lopen bij haar huis en vragen om mijn crush als haar ouders opendoen. Ik moet deze ochtend werken. Is het verstandig/netjes om in mijn werk kleding bij haar langs te gaan? 

Is het handig om de liefdes brief dan te geven of moet ik haar wijzen op het berichtje van magister? 

Ik hoop dat je dit nog leest en als er open wordt gedaan bij haar huis dat het allemaal goed verloopt. 

Groetjes, lucas123

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 28, 2025

Is het handig om in mijn werk kleding naar de toe te gaan?

• June 28, 2025

Hii 

Ik denk dat je beter kunt afwachten eigenlijk. Het voelt mss niet fijn voor haar als je langskomt en ze kan zich heel erg overvallen voelen. 

xxx Lieve

JeBentNietAlleen
Forum|alt.badge.img+1

​@Lucas123 

Werkkleding maakt niet uit alleen ik denk inderdaad niet dat het heel handig is bij dr thuis, geduld is een schone zaak zeggen ze welleens. Als je crush ook op jou is loopt ze echt niet weg ofzo hoor. Dan wil ze waarschijnlijk juist bij jouw zijn, maar zij durft het waarschijnlijk ook niet (als ze op je is) 

Kun je mischien laten zien hoe jouw liefdes brief er uit ziet? Ik denk dat je die wel door de post kan doen maar niet persoonlijk moet geven. 

Groetjes ik

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • June 28, 2025

ik zou hem als ik jou was eerst even door je adviseurs😉 laten lezen

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 28, 2025

Hoi JeBentNietAlleen,

Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat mijn crush ook op mij is. Zoals ik eerder zij denk ik te weten waar ze woont maar ik weet het niet zeker.  

Gisteren stuurde ik dit over haar eventuele adres: ‘’Ik denk dus dat ik weet waar ze woont want een paar dagen geleden zag ik haar bij een huis stoppen, ze zat toen op de fiets, ze haalde mij een paar straten eerder in op haar elektrische fiets. Ik had niet de moed om in zo'n korte de beslissing te nemen om tegen haar te praten. Dat huis was dicht bij mij thuis trouwens dus dat is dan weer wel handig. Als ik aanbel en haar ouders bijvoorbeeld doen open dat weten zij het gelijk en dat wil ik eigenlijk ook niet, snap je? heeft iemand advies over dit?’’

De kans is dus aanwezig dat ik de liefdes brief naar een ander adres stuur en dat het dus niet haar adres is. 
Over de liefdes brief gesproken, dit is 'm.

Hoi Lieve (naam),

Wij zitten beide met wiskunde in de les dezelfde les.
Jij zit meestal achter  mij. 

Een tijdje geleden (2 weken ongeveer) zei ik hoi tegen jouw en toen glimlachte jij naar mij. Dat deed mij echt goed. Je glimlach is echt mooi en lief, net zoals je ogen. 

Jij maakt echt dat ik vlinders in mijn buik krijg. Of ik je nu zie of niet, ik denk vaak aan je. Mocht je het leuk vinden, ik sta open voor een ontmoeting. 

Ik hoop of een antwoord!

Liefs, 
(mijn naam)

ps: Mijn handschrift is slecht, maar mijn liefde voor jouw niet (naam crush).

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 28, 2025

Louis12, wie bedoel je met adviseurs? Mijn ouders wil ik hier eigenlijk nog niet bij betrekken. Dat lijkt mij genant en ik wil dit zelf doen allemaal. Er zijn niet veel mensen die het weten dat ik een crush heb. 

JeBentNietAlleen
Forum|alt.badge.img+1

Hoi,

Het is een spannende, maar ook zenuwslopende situatie waar je in zit. Je brief is hartverwarmend en oprecht, en het is duidelijk dat je er veel gevoel in hebt gestopt. Dat is echt heel knap!

Je brief is heel lief en direct. Je bent eerlijk over je gevoelens en je geeft concrete voorbeelden, zoals de keer dat je "hoi" zei en ze glimlachte. Dit zijn hele goede punten. Er zijn een paar kleine dingen die je kunt aanpassen om de brief nog sterker te maken:

* Zin over handschrift: De "ps" is super persoonlijk en laat zien dat je humor hebt. Misschien kun je het iets simpeler maken. Bijvoorbeeld: "Ik weet dat mijn handschrift niet het beste is, maar ik wilde je toch persoonlijk schrijven." De toevoeging van "mijn liefde voor jou niet" is super romantisch, maar kan misschien een beetje veel zijn als je elkaar nog niet zo goed kent.

* De laatste zin: De zin "Ik hoop op een antwoord!" kan een beetje druk geven. Je zou het ook iets open kunnen houden, zoals: "Ik hoop dat je hierover wilt praten." of "Ik hoop dat je net zo enthousiast bent als ik en me een berichtje wilt

Het is belangrijk om te onthouden dat ze niet hoeft te reageren. Ze kan de brief negeren of je vragen om haar te vergeten. Wees daarop voorbereid. Blijf rustig en respecteer haar keuze.
Succes!

Ps. Ik zou wel controlen of ze in dat huis woont, vraag het aan een vriendin of vriend, of vraag het aan dr zelf van he woon hij toevallig in de. .... straat? Dat is geinig want het is echt dichtbij waar ik woon.of o ik zag je pas rijden dus ik dacht al hahaahaha

Groetjes ik

JeBentNietAlleen
Forum|alt.badge.img+1

Louis12, wie bedoel je met adviseurs? Mijn ouders wil ik hier eigenlijk nog niet bij betrekken. Dat lijkt mij genant en ik wil dit zelf doen allemaal. Er zijn niet veel mensen die het weten dat ik een crush heb. 

Vrienden en ons😉🤣

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 28, 2025

Hoi iedereen, 

Ik verwacht niet dat ik haar op korte termijn ergens ga tegenkomen. Hebben jullie nog ander ideeën om in contact te komen met haar, op een leuke en niet overvallen manier? 

Groetjes,
Lucas 123

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 28, 2025

Allereerst wil ik even zeggen dat ik vandaag dus niet de keuze heb gemaakt om aan te bellen bij haar (mogelijke thuis), Lieve2009

Je hebt een terecht punt namelijk. Dankje voor het meedenken. 

Zou je er voor openstaan en heb jij tijd om mijn (concept) Liefdesbrief  te lezen en om heb te beoordelen. Jij bent een meisje namelijk, dus een ander kijk op de brief.  

Dankje voor de uitgebreide reactie, JeBentNietAlleen, Goed om ook realistische te zijn, ik kan ook geen reactie terug krijgen. Dat zal vermoedelijk ook gebeuren maar ik ga er vol voor! Mijn wens is dat ik haar in ieder geval zie ergens en spreek ooit.

Ook jouw verbeterpunten zijn terecht. Fijn dat je mijn brief wel romantisch, eerlijk en een beetje grappig vindt. 

Als 'm heb aangepast kom ik terug met een nieuwe versie van de liefdesbrief. 
Tot dan, hoop dat je er dan weer naar wilt kijken. 

Een fijn rest van jullie weekend gewenst. 

Lieve Groetjes, Lucas123 

• June 28, 2025

Hii Lucas,

Ik wil je brief wel lezen, zal ik dan reageren als je de nieuwe brief gedeeld hebt?

:)

xxx Lieve

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 28, 2025

Hoi Lieve2009

Dat is goed. Vandaag gaat niet meer lukken, het zal morgen worden 

Hoi lieve (naam),

Allereerst wil ik zeggen dat als deze brief als een verassing voelt voor je, ik dat heel erg begrijp natuurlijk. Toch hoop ik dat je ondanks dit gevoel deze brief leest.

Wij zitten beide met wiskunde in de les dezelfde les.
Jij zit meestal achter  mij. 

Een tijdje geleden (2 weken ongeveer) zei ik hoi tegen jouw en toen glimlachte jij naar mij. Dat deed mij echt goed. Je glimlach is echt mooi en lief, net zoals je ogen. 

Jij maakt echt dat ik vlinders in mijn buik krijg. Of ik je nu zie of niet, ik denk vaak aan je. Mocht je het leuk vinden, ik sta open voor een ontmoeting. 

Ik hoop dat je wilt praten met mij over deze brief.

Liefs, 
(mijn naam)

ps: Ik weet dat mijn handschrift slecht is maar, ik vindt het belangrijk om deze brief persoonlijk te maken.

ik teken ook nog wat hartjes enzo bij de brief, dat voelt goed en lijkt mij leuk

Groetjes, Lucas123.

Ik hoop op een reactie Lieve2009. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 29, 2025

Hoi iedereen, 

Als er nog andere mensen zijn die mijn Liefdesbrief willen lezen en een reactie erop willen geven zou ik dat heel fijn vinden. Het helpt mij om een uiteindelijk een goede definitieve  liefdesbrief  te kunnen schrijven. 

Ook ander hulp over mijn topic is welkom natuurlijk. 

Groetjes, Lucas123 :) 

• June 29, 2025

Hii 

Ik vind het al een goede brief! Het is niet perse nodig, maar zo vind ik hem nog ietsje beter:

Hoi lieve (naam),

Allereerst wil ik zeggen dat als deze brief als een verrassing voelt voor je, ik dat natuurlijk heel goed begrijp. Toch hoop ik dat je ondanks dit gevoel deze brief wil lezen.

Wij zitten beide met wiskunde in de les dezelfde les, je zit meestal achter mij. 

Een tijdje geleden (2 weken ongeveer) zei ik hoi tegen jou en toen glimlachte jij naar mij. Dat deed mij echt goed, je glimlach is mooi en lief. 

Ik hoop dat je met me over deze brief wilt praten.

Liefs, 
(mijn naam)

Dat compliment over haar ogen zou ik weglaten, dat komt mss een btje té over.  Zo is het al heel lief!😊

Hoop dat je hier wat mee kan! 

xxx Lieve