Vraag

Condoom, pil, of beide


Reputatie 7
Badge +9

Ik weet dat condoom veiliger met soa's is enzo, maar ik kan ook aan mn vriendin vragen of ze de pil wil slikken (zal ze 100% ni moeilijk over doen). Of beide

 

Advies?


12 reacties

Badge

heyyy, ik ben nog  mr 13 dus k weet het niet echt maar ik denk dat je voor de zekerheid het beter allebij kunt doen.

xx noa

Reputatie 7
Badge +17

Ja, daar kun je het wel met haar over hebben lijkt me. Als ze de pil goed slikt en jullie hebben allebei geen soa’s dan kun je het gewoon zonder condoom doen.

Reputatie 7
Badge +9

Ja, daar kun je het wel met haar over hebben lijkt me. Als ze de pil goed slikt en jullie hebben allebei geen soa’s dan kun je het gewoon zonder condoom doen.

Hoe weet je of je een soa hebt, zijn daar tests voor ofzo iets. Of kan je dat zien / weten

Beide gebruiken is altijd het beste, want de pil beschermt tegen zwangerschap en condoom tegen soa. Als jullie je allebei hebben laten testen op soa’s en deze niet hebben zou je het condoom kunnen laten. Zelf heb ik nog geen seks gehad maar ik zou altijd voor beide gaan!

Reputatie 7
Badge +17

Als jullie nog nooit seks hebben gehad met anderen is de kans wel heel erg klein dat je een soa hebt. Als je het echt zeker wil weten kun je bij de GGD een soa-test doen.

https://sense.info/nl/soas/soa-test

Reputatie 7
Badge +9

Als jullie nog nooit seks hebben gehad met anderen is de kans wel heel erg klein dat je een soa hebt. Als je het echt zeker wil weten kun je bij de GGD een soa-test doen.

https://sense.info/nl/soas/soa-test

Ja thanks man, moet dat maar gaan regelen dan. 

Fijne dag

Reputatie 7
Badge +9

Beide gebruiken is altijd het beste, want de pil beschermt tegen zwangerschap en condoom tegen soa. Als jullie je allebei hebben laten testen op soa’s en deze niet hebben zou je het condoom kunnen laten. Zelf heb ik nog geen seks gehad maar ik zou altijd voor beide gaan!

Zal ik doen

Reputatie 1
Badge +1

Ja als jij echt geen condoom om je pik wil dan zou ik het er gewoon over hebben. Als jullie t toch alleen maar met elkaar doen is de kans op een soa erg klein. 
succes man haha

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @benebird,

 

goeie site/info van @tim16 

 

De test is in sommige gevallen ook gratis:

Kosten

Voor jongeren tot 25 jaar is soa-onderzoek bij een Sense spreekuur gratis.
Word je getest bij je huisarts, dan hangt het van je ziektekostenverzekering af. Meestal valt een soa-test onder de basisverzekering. Houd rekening met je standaard eigen risico. Wil je zeker zijn van de kosten? Vraag het na bij je huisarts en je zorgverzekeraar.

Bron: https://sense.info/nl/soas/soa-test/het-onderzoek

op deze pagina kun je ook lezen hoe het onderzoek gedaan wordt.

 

Zelf ben ik nu 2 x getest, niet omdat ik ergens last van had, maar omdat ik seks met jongens heb en eigenlijk is het door mijn broers gekomen. Die zijn 20 en ook gay en die doen al jaren voor de zekerheid elk half jaar een test en die weten ook dat ik het met jongens doe en daarom ben ik ook met hun meegegaan.

Ik heb ook die hepatitis B prik ook al gehad.

 

Gr. MIckeyMouse

@MickeyMouse 

 

De pil heeft veel hormonen.  Die hebben best wel invloed op een meisje.  Sommige meisjes worden depressief van de pil.  Je kan het er dus wel over hebben maar ze moet er wel 100% achter staan. 

Reputatie 7
Badge +9

@Mimo 
Jazeker, ik ga niemand dwingen natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +9

@MickeyMouse 
Thanks, is wel handig inderdaad

Reageer