Skip to main content

Codenamen voor mensen waar je een crush op hebt

• September 6, 2026
  • 11 reacties
  • 148 Bekeken

Quokka
Forum|alt.badge.img+5

Hoi hoi!

Als je wel eens een crush hebt gehad (of hebt), ben je misschien wel eens tegen een probleem aangelopen. Je wilt het er met je vrienden over hebben, maar wat nou als ze je horen? Gelukkig is daar de ideale oplossing voor: een codenaam!
Als er in mijn vriendengroep een nieuw persoon is waar iemand een crush op heeft, gaan we meteen aan de slag met het verzinnen van een codenaam. Maar deze zijn vaak lastig te verzinnen…
In dit topic kunnen jullie codenamen delen, en natuurlijk gebruiken. Zo hoef je nooit meer te lang na te denken. Hier zijn er een paar van mij:

Bitterbal
Frituurpan
Knuppel
Kaars
Paal
Boom
Pion
Wolk

Succes, en laat zeker je eigen codenamen achter in de reacties!
Q

11 reacties

35 Bomen
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • September 6, 2026

Wij haden vuilnis container, 88 containers, en player 13 (ze was 13) 

Oh ja en leren riem…..

Vriendelijke groet, 

35 bomen

Yusa
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • September 7, 2026

Haha mijn bestie en ik hadden ook codenamen. (Ik had een crush, nu niet meer) en de codenaam was "bal". En de codenaam voor haar vriendje was/is "gem"

Liefs :) 

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • September 9, 2026

Peer

Ananas

Appel

Pannenkoek

mmarco
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • September 10, 2026

ik had een crush (ze is mn crush nie meer), haar codenaam was aardappelsnuiver 🥹

Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • September 11, 2026

Ja mijn vriendin en ik doen dat ook, maar ik ga de namen hier niet zeggen

Quokka
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • September 12, 2026

​@35 Bomen HAHAHA 88 CONTAINERS IS ZO MOOI

​@mmarco HAHAHA PRACHTIG 

Min123
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • September 16, 2026

Wij hebben voor iedereen codenamen haha 

Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • September 16, 2026

Met mijn beste vriendin hebben we dat ook xD. Socks voor een knappe jongen die altijd sportsokken draagt of knie sokken, en shine voor een jongen die we ook super knap en mooi vinden die van een afstandje zijn benen van achter gezien soort van lijken te glanzen (zo'n egale huid zeg maar). En doppie voor een knul.met mooie ogen. We zijn raar ik weet het.

Forum|alt.badge.img

Ik heb: aarde(ze heette maan), sneeuw(ze heette elze), en koriander(geen reden gewoon grappig) verder veel fruit. Alleen de eerste is van mij, de rest van mensen uit mijn omgeving😁

Forum|alt.badge.img+1

Ik heb momenteel voor mijn vriendje een code naam, als ik in een gezelschap ben die niet hoeven te weten dat ik een vriendje heb; Boba (als ik boba tea lol). Komt omdat hij grote bruine ogen heeft🤣

35 Bomen
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • October 6, 2026

Oké dus ik en mijn beste vriend hebben voor de hele klas codenamen gemaakt, hier komen ze :

lantarenpaal, kleuter (Is de jongste van onze klas) persoon 1 (wisten geen naam), camper, hyena, hijgen, fontijn, chocolade reep, chips zakje, lage klik, hoge klik (hebbben samen), mac, stoeprand, frituur, spima, kaars, zand, blik, uranium, docking station, zijriviren, betonblok, watertoren, nummer 5 en Istanbul. Ik heb somige namen iets aangepast omdat andres sommige mensen te makelijk te herkennen waren.

Vriendelijke groet, 

35 bomen