Skip to main content
Vraag

christelijke "relatie"

• October 19, 2025
  • 7 reacties
  • 115 Bekeken

Anoniem meisje
Forum|alt.badge.img+2

Heyy ik ben christelijk en ik heb een jongen ontmoet ook christelijk en we zijn gewoon heel erg verliefd maar hij heeft met onze pastor gepraat en pastor zei dat t beter was afstand te nemen om eerst volmaakt te worden door God. Dit doet me veel pijn en ik weet niet of dit de manier is maar hij volgt pastor gewoon maar ik weet het niet zo goed ik snap het maar dit zijn gevoelens. Het doet hem ook veel hij huilde net ook het is echt dus we hebben afspraken 1. Minder appen (vind ik niet heel erg want school is weer dus dat zou sws al gebeuren) 2. Geen contact in de kerk maar daar heb ik moeite mee hij wilt groeien ik snap het maar in de kerk is de enige plek dat we elkaar in het echt zien en dan praatte we of zitten we naast elkaar en ik denk dat we ook kunnen groeien als we met elkaar praten maar hij weet niet dat ik dit erg vind. Nu gaan we dinsdag naar onze tienerclub leider om te vragen want pastor kent mij niet zo goed en hij wel dus leek me ook een goed idee. Hopelijk zegt hij iets dat ook een beetje mijn voorkeur heeft.. mijn vraag is: hoe zeg ik respectvol tegen hem hoe ik me voel want ik zei dat ik het moeilijk vind maar het begreep. En heeft iemand advies?

(Voor de duidelijkheid hij wilt later weer proberen als we allebij volmaakt zijn maar ik denk dat we ook samen kunnen groeien hoeft niet perse relatie maar ik wil weten waar ik aandoe ben ik hou echt veel van hem.)

Groetjes annoniempjee 

7 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 20, 2025

Hey, volgens mij is er niets mooier dan liefde en ik begrijp niet waarom die meneer dat niet goed vind. Je groeit juist door liefde te voelen. Volgens mij heeft Jezus daar ook veel nadruk op gelegd. Maar ik ben zelf niet religieus dus dat gedeelte wil ik niet de beter weter op zijn. Ik vind het in elk geval weinig medemenselijk om 2 lieve zielen te verbieden wat het mooiste is dat je kunt voelen. Ik herinner mij een gezegde in de bijbel die we leerden op de basisschool bij godsdienst: "We hebben dus deze drie dingen: geloof, hoop en liefde. Maar de belangrijkste van deze drie is de liefde"  . Staat letterlijk in de bijbel dus ik vind het eigenlijk schandalig om dat dan te verbieden. Je doet toch niks verkeerds? Ik ken er nog 1 uit een liedje: "waar de liefde woont gebied de Heer zijn zegen." 

Sorry maar ik zou die pastor laten kletsen en je hart volgen. Denk dat geen God daar bezwaar tegen heeft hoor. Wees gelukkig met elkaar! 

Liefs, Tover xxx

P.S. wachten tot je volmaakt bent zou ik niet doen lieverd. Geen mens is volmaakt en dat is juist zo leuk aan ons :) 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 20, 2025

Hoi, ik ben het helemaal eens met ​@Tover01 . Ik ben zelf vrijzinnig kerkelijk en ik begrijp ook absoluut niet waarom een voorganger zich überhaupt bemoeit met jullie liefde. Waar die dat op baseert weet ik niet, maar dat is niet echt naastenliefde en de grootsheid van de liefde erkennen. Je hebt je eigen gevoel en wil en geen ander mens heeft het recht om, uit naam van God of hoe dan ook, jullie daarin te beperken. Geniet van dat prachtige gezegende gevoel want iets mooiers en goddelijkers is er niet. 

Groetjes liefs Tartan X 

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 20, 2025

Eens met ​@Tover01 en ​@Tartan16  Ik vind een pastor die zich bemoeit met het liefdesleven van minderjarigen best eng ook

Wat ​@Tover01 zegt klopt ook, niemand is volmaakt dus dan zou je nooit verliefd mogen zijn. Dat slaat toch nergens op?

Anoniem meisje
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • October 20, 2025

Hey heel erg bedankt ik dacht al dat ik gek werd niemand is perfect gaat ook nooit gebeuren maar ik ben zo bang hoe dit gaat lopen. 

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 20, 2025

Hoi, ik ben het met de jongens eens. Follow your good heart ♥️ dat is veel meer zegen dan het bemoeien door een vreemde volwassene die niet eens familie van je is. Je lijkt mij een goed en lief meisje en die jongen klinkt ook als een sweety. 😍 Geniet ervan samen en wees daarmee gezegend lieve schat! 😘😘

Doby xxx

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • October 20, 2025

Wat bedoelt die pastor eigenlijk met ‘volmaakt’?

Volg je hart, God zal dat wel bergijpen.

Anoniem meisje
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • October 20, 2025

Dank jullie wel ik heb veel steun aan reacties en advies ik haal hier echt kracht uit🫶🏻. Ik heb net met hem gebeld en ik ga morgen met de tienerleider in de kerk praten want ik ben wat eigenwijzer dus ga veel vragen stellen. Wij geloven erin dat God door de pastor heen spreekt. Maar ik voel echt dat ik bij deze jongen ben gebracht door God dus dan is het raar dat het zo uitlopend is.