Skip to main content

Hey, 

ik ben een Christelijk meisje (14 jaar) en ben verliefd op een jongen die moslim is, wij begonnen paar maanden terug met praten en hadden meteen een klik met elkaar, we vinden elkaar super leuk en willen uiteindelijk met elkaar eindigen, het enige wat dat dus stopt is ons geloof, hij is een moslim die echt goed gelovig is en ik ben Christelijk en ben ook goed gelovig. Meerdere keren hebben hij en ik het hierover gehad dat het niet zal lukken of dat we het beide niet wisten wat we moesten doen maar toch elke keer na elke ruzie, discussie wat dan ook, komen we weer terug naar elkaar. Hij is zo speciaal voor mij en ik ook voor hem. Maar we mogen helaas niet met elkaar eindigen 😞 er zijn letterlijk geen opties mogelijk iemand help aub want ik vind hem zo leuk en hij mij ook en het mag van beide onze ouders niet maar bij hem is er wel een mogelijkheid maar ik weet echt niet iemand help 

xxxxx me 

Niet lullig bedoeld maar als geloof zo belangrijk is voor jou is het dan niet beter om een vriendje te zoeken die ook christelijk is? En met die andere jongen gewoon goede vrienden blijven? Ik denk dat een relatie op deze manier sws niet gaat werken.

Tja, dan moet je toch echt bedenken wat je het belangrijkste vind.. 

-je vriend, óf het geloof. 

Even iets anders… van je ouders zou ik je nu niet zoveel aantrekken. Kijk nu even wat JULLIE willen. 

Mij_Niet_Gezien 

doe gwn lekke makkelijk en word ook moslim problemo opgelost😂 nee oke, eff serieus zoek gewoon iemands anders zoals ze zeggen zijn er genoeg vissen in de zee en verliefdheid gaat vanzelf over 

Haiii,

Eerlijk, wat deze mensen zeggen slaat nergens op. Ik ben zelf Christelijk opgevoed, en het Christendom en Moslim zijn lijkt enorm veel op mekaar! Je zou het met mekaar kunnen hebben over het geloof en hoe jullie hierin staan. Ik wil niet zeggen dat dit de liefde van je leven is, want je bent nog jong, maar laat het zeker niet schieten puur om geloof! 
het geloof blijft immers een mooi iets om je aan vast te houden, ongeacht of je in hetzelfde gelooft! Daarom ook vooral met de ouders erbij het gesprek aangaan!

groetjes,

deze jongen die al genoeg heeft meegemaakt hierover!

Ik ben het eens @Lieveranoniem  in de zin dat het geloof hartstikke veel op elkaar lijkt en dat je je niet moet aantrekken van wat de mensen tegen je zeggen. Wel zou ik adviseren om te wachten tot het huwelijk. Jij bent vrij in je keuze en hopelijk leidt God jullie beide! Ameen. 

Succes

Salam🍉

Reageer