hoi, ik ben -F, 13 jaar en een meisje.
Ik voel me de laatste tijd buitengesloten door mijn vriendinnen omdat ze veel minder met mij doen, eigenlijk bijna niks. Ik zit in een vriendinnengroep van 6 met mij erbij en het begin van de brugklas had ik nog geen vrienden maar toen begon deze groep. nu ga ik naar de 2de klas samen met hun maar ik krijg het gevoel alsof ze me buitensluiten.
Het begint allemaal voor dat de zomervakantie begon. ( het is nu het eind van de vakantie) Onze laatste proefwerkweek was afgelopen en natuurlijk wilde iedereen allemaal leuke dingen doen omdat we al een week eerder vrij hadden. Ik wilde eigenlijk het liefste iets doen met mijn beste vriendin omdat ik niet meer samen met haar iets had gedaan sinds mijn verjaardag. (2 maanden daarvoor)
Maar zij had het natuurlijk ook druk omdat de rest ook iets met haar wilde doen.
Uiteindelijk was daar niks van gekomen en zijn we met z'n allen naar een pretpark geweest en daar ging het al mis. Mijn beste vriendin durfde niet in de achtbaan.
En ik eigenlijk ook niet, uiteindelijk had de rest van de groep ons overgehaald om toch te gaan. Toen we gingen was het heel leuk en wilde we nog een keer. Maar op dat moment was er een storing en dus duurde het langer voordat we aan de beurt waren. Mijn beste vriendin en dat ander meisje dachten toen natuurlijk dat dat eeuwig ging duren (wat uiteindelijk niet zo was) en ze gingen naar een andere achtbaan zonder dat tegen ons te zeggen.
toen de storing over was en wij uit de achtbaan kwamen waren ze dus weg. Wij belde hun en kwamen erachter dat ze naar een andere achtbaan waren gegaan. En dus zeiden wij dat ze daar moesten wachten en dat wij naar hun toe zouden komen. Maar toen we daar aankwamen zagen wij ze wegrennen. Dus we belde ze weer op en vroegen waarom ze wegrende, zij zeiden dat ze naar een andere achtbaan gingen en dat wij daar ook heen moesten. Maar wij wilde natuurlijk ook in de achtbaan waar zij net waren en we zeiden dat zij op ons moesten wachten.
Maar dat deden ze niet. Omdat zij niet 1 minuut wilde wachten en inplaats daarvan wegrende, moesten wij uiteindelijk een half uur op hun wachten. Toen zij uit de achtbaan kwamen hadden we door dat het een misverstand was en gingen we met z'n allen nog een keertje. maar toen zaten we weer niet gelijk, ik en een ander meisje zaten achter in de rij en de rest verder. Ze zijden dat als zij klaar waren ze op ons zouden '’wachten'’ bij nog een achtbaan.
toen wij klaar waren gingen we naar die achtbaan toe en op dat moment zagen we ze in de achtbaan zitten. Ze waren gewoon weer zonder ons gegaan. Later zeiden ze dat het bijna sluitingstijd was en dat ze daarom nog heel graag een keer in een achtbaan wilden en dachten dat wij niet op tijd klaar waren.
Het grappige is is dat ik en die vriendin toen we uit de laatste achtbaan kwamen nog dachten of we niet nog een keer zouden gaan omdat het sluitingstijd was. Maar wij dachten dat dat onaardig was voor de rest omdat zij dat net bij ons deden en dan pakte we ze eigenlijk terug dus we deden het niet. En dan om er later achter te komen dat zij dezelfde stomme move bij ons hadden gedaan.
Ik zou graag willen weten wat jullie zouden doen in deze situatie en of jullie je ook buitengesloten zouden voelen
Dit gebeurde voor de vakantie begon en daarna begon ik steeds meer het gevoel te krijgen dat ik buitengesloten werd. Maar dat horen jullie wel in deel 2
Tekst aangepast door de Kindertelefoon in verband met anonimiteit.