Skip to main content

Yoo!!!

Heb ff een vraagje. Heeft iemand tips hoe ik mijn vriendje moet gaan vertellen dat ik bi ben?

 

Ff extra info:
Ik heb sinds vorigjaar februari een vriendje, hij is 4 maanden ouder dan dat ik ben. Ik was al 6 jaar zijn crush:scream:. Hij heeft ADHD en is eigenlijk een beetje voorzichtig en niet zelfverzekerd (daarmee bedoel ik in onze relatie: hij durft me geen kusje te geven, laat staan tongen, slaat moeilijk een arm om me heen en geeft ongemakkelijke knuffels). Daar zit ik soms wel een beetje mee. Maar dat is nu ff niet het gene waar ik het over wil hebben. Ik ben er dus laatst achter gekomen dat ik bi ben, maar hij weet dat nog niet. Alleen het ding is dus dat hij een beetje gepest word en mij (wat ik echt oké vind) als een soort schild gebruik. Maar ik ben bang dat hij het op 2 manieren kan opvangen. 1) Hij vat het positief op (dus hij is blij dat ik het hem vertel dus goed sta in onze relatie). of 2) Hij vat het negatief op, want hij gebruikt me dus als een soort “schild” maar dan valt ze ook nog eens op meisjes! Maar ik ben dus bang dat het optie 2 is en dat hij me dan dumt, maar ik ben tot nu toe ongeveer 7,5 jaar de liefde van zijn leven!

 

HELP ME PLEASE!!!!

Hoi

 

Je overweegt je vriend te vertellen dat je bi bent, maar bent bang voor zijn reactie. Hij lijkt je namelijk als een soort schild te gebruiken. Wat vervelend trouwens, dat hij gepest wordt. 

 

Denk je eerst een algemeen gesprek over geaardheid met hem te kunnen voeren? Daaruit zou je kunnen afleiden of hij er mogelijks een probleem mee zou hebben moest zijn vriendin bi zijn. Wie weet laat hij wel vallen dat hij er absoluut geen probleem mee zou hebben, en dan kan jij, als je dat wenst, meteen uit de kast komen als bi :slight_smile:

 

Nee maar, bij het uit de kast komen gaat het erom wat jij graag wilt en waar je je goed bij voelt. Dwing jezelf niet om uit de kast te komen wanneer je daar nog niet klaar voor bent; je hebt alle recht om je tijd te nemen. 

 

Ik zou me erg moeilijk kunnen voorstellen dat je vriend je na zo’n lange verliefdheid zou laten vallen om iets als dit. Echter ken ik je vriend niet, wat de reden is dat ik je graag aanraad eerst een algemener gesprek over geaardheid met hem te voeren. 

 

Gr. Kenshin


Ik zie ook geen reden of aanleiding om dit te melden, eigenlijk.  Wat wil je er eigenlijk mee zeggen?

Als je verkering hebt met een jongen, ga je ook niet bekennen dat je op jongens valt en dus ooit op andere jongens zou kunnen vallen.
Het idee van verkering is dat je op die éne valt en niet op iemand anders. 
Dat die ander een bi-crush zou kunnen zijn maakt daarvoor toch geen verschil?

 


Reageer