Skip to main content

Hallo, ik ben een meisje van 12 jaar en zit al sinds mijn 10e met een vraag. Ik heb altijd al getwijfeld or ik bi of hetero ben. Hoe kan ik dat weten? Want ik denk dat ik verliefd ben op een meisje uit mijn klas, maar ik ben ook verliefd op een jongen. Kan dit? Voelt verliefd zijn op een meisje hetzelfde als op een jongen? Volgens mij  hebben sommige kinderen uit mijn klas het al door, ik word namelijk voor de grap lesbie genoemd. Kan ik iemand mij alstjeblieft helpen.   

 

Groetjes nvl

Als je verliefd wordt op hetzelfde geslacht ben je homo/lesbi, als je verliefd wordt op het andere geslacht ben je hetero en als je verliefd wordt op beide geslachten ben je bi. Verliefd zijn op meerdere personen is mogelijk. Dus het kan inderdaad zo zijn dat je biseksueel bent. Maar je bent 12. Je hoeft het niet zeker te weten en anderen hoeven het al helemaal niet te weten. Neem je tijd om erachter te komen wat je voelt, voor wie je wat voelt etc. Het is een deel van jezelf waar je, hoe ouder je wordt, meer van komt te weten. Er is dus geen haast om iets 'te zijn'. 


Moeilijk met zekerheid te zeggen als je nog zo jong bent. Je hormonen en gevoelens gieren nog alle kanten op en dat blijft nog wel even zo.

Waarom houd je het niet gewoon op ‘bi’, dan heb je alle opties open.  Als je nu verliefd bent op een meisje voegt het toch helemaal niks toe om aan de hele wereld te verkondigen dat dat gevoel voor eeuwig en altijd is?  


Reageer