Skip to main content

Hoi! Dit is eigenlijk mn eerste bericht hierop, maar ik weet gwn niet wat ik moet doen, en ik kwam op deze site, dus ik dacht ik probeer t gewoon.

Ik heb dus een vriendin en we kennen elkaar sinds groep 5, zijn vriendinnen sinds groep 6 en we waren sinds groep 8 echt allerbeste vriendinnen. Dat zijn we nogsteeds van elkaar en ik zit nu in de 3e. We zitten ook op dezelfde school en we doen alles samen. In de eerste hebben we een vriendinnengroep gekregen (ja idk hoe je da zegt) met 3 andere meisjes, we zijn met zn 5en heel close en wij 5 zitten in nog n grotere vriendinnengroep met veel meer mensen.

Oke ik weet niet of dit heel vaag klonk maar hopelijk snappen jullie me haha!

Maar het punt is dus ik doe alles samen met haar. We fietsen samen naar school en terug, we kletsen de hele tijd in de les, in de pauze, we dansen samen, spreken daar buiten ook heel vaak af en bellen, appen,  snappen vaak.. etc. En het voelt gewoon alsof we nooit uitgepraat raken. Dat is al 4 jaar zo en ik het voelt gewoon zo fijn want we kunnen elkaar alles vertellen en ja nogmaals we raken nooit uitgepraat.

Sinds corona zijn we minder close. Onze vriendinnen en zij mochten namelijk wel van hun ouders tijdens quarantaine afspreken en ik niet. Ik snapte wel soms, maar ik liep heel erg achter met school en had vanaf alle kanten gewoon veel stress. Ik ben nooit zo introvert maar tijdens corona werd ik dat heel erg door al die stress enz en ik vond het op een gegeven moment ook niet meer heel erg om niet mee te gaan. Dat was dus de eerste keer in heel lang dat ik niet elke dag met haar cc had en daarna begrepen we elkaar steeds minder en als we naar school fietsen is het soms heel akward want we weten niet wat we moeten zeggen. Nu zijn onze vriendinnen ziek thuis (verkouden enz) en zij zitten alleen maar naast elkaar en lachen en maken grapjes en kletsen. Ze hebben nu allemaal inside jokes en die snap ik allemaal niet meer en eigenlijk ben ik gewoon best jaloers.

Ze was namelijk echt de beste vriendin die ik me kon wensen en ik ben bang dat ik haar steeds meer kwijt raak. Heeft iemand tips?

Hi!

Ik zou echt m'n best gaan doen om de vriendschap te redden. Want volgens mij zijn jullie nog close genoeg om het te redden. Mijn tips hiervoor zijn:

1. Google zoiets als: "Vragen" of "Interesante vragen" of zoiets. Zoek je favorieten uit en stel haar die vragen. Perfect om een gesprek mee te beginnen.

2. Stel zelf voor om wat vaker met z'n tweeën iets te gaan doen. Dan kan je ook weer inside jokes krijgen.

Als zij geen moeite doet om jou te zien of als alles echt allen van jouw kant komt denk ik dat het tijd is om haar te laten gaan. Ik weet dat dat moeilijk is en dat je bang kan zijn dat je helemaal alleen overblijft want als zij er niet voor je is, wie dan wel? Misschien dat je een keer met proberen om met dat ene meisje te praten die vaak alleen in de kantine zit. Wie weet heeft zij wel hetzelfde meegemaakt en kunnen jullie elkaars steun worden. Je kan ook buiten school iets gaan doen zoals een sportclub of zo.

Ik hoop dat dit geholpen heeft!

XOXO 

~BreezyOcean 


Ik heb heel veel vriendinnen buiten haar, dus ik heb geen nieuwe nodig ofzo (sta er altijd voor open enz, maar het is niet dat ik buiten haar niemand heb), en het is niet dat het altijd akward is, het is alleen ja t komt gwn soms voor dat t ff stil is. Niet dat dat erg is en er is ook niet echt iets aan de hand, maar ja ik was dat gewoon niet gewend en eerst was ik haar allerbeste vriendin (nu ook nog wel) en de rest gewoon maar vriendinnen. Ik ben gwn zo blij met haar dat als ik haar nu met iemand anders of meerderen moet delen, ik gwn n soort van jaloers word..


Dat snap ik. Een beste vriendin delen is heel moeilijk (ik spreek uit ervaring) maar uiteindelijk wen je wel aan het feit dat jullie iets minder close zijn.

Sterkte! 


en we sporten ook btw samen al (omdat dat n voorbeeld van jou was)

ik laat het lijken alsof we niet meer close zijn, maar wat minder dan eerst zegmaar.

Ik dacht meer van ruimte geven omdat we 24/7 samen zijn en idk hoe we 4 jaar dat zo hebben gedaan want we sliepen alleen niet samen, dat was et enige, en toch hadden we elkaar super veel te vertellen, ik bedoel wat voor n dingen gebeuren er nou in die 8 u dat je elkaar niet ziet dat je slaapt. maar t voelt gwn dat de gespreksstof nbeetje op is na al die tijd en net wanneer dat gebeurt wordt ze closer met n andere vriendin


Misschien dat je hierover kan chatten/bellen met de KT? 


Reageer