Vraag

beste vriendin haar vriend

  • 26 April 2022
  • 2 reacties
  • 93 Bekeken

Badge

Één van mijn beste vriendinnen heeft sinds eind februari een vriend.  Ze kenden elkaar pas een week, maar gingen al toen een vaste relatie aan. Nou moet ik eerlijk zeggen, ik ben niet het type dat elke week uitgaat en mensen wil ontmoeten (social anxiety :D) en heb nog nooit een relatie gehad, dus wie ben ik om te oordelen dat dit snel ging.. maar dit is dan tenminste wat mijn hoofd als eerste dacht.

laatst had ik weer met deze vriendin echt weer afgesproken. We zitten op aparte scholen sinds dit jaar, dus we zien elkaar wat minder.  Ons gesprek dwaalde af naar haar vriend en ze begon te praten over de ‘dingen’ die zij doen. 

ik heb, zoals ik al eerder zei, vrij weinig ervaring met deze dingen.. maar toen ze zei dat ze tijdens hun seks aan het trillen was, begon ik me een beetje zorgen te maken. Ze zei toen ook dat het soms wel pijn deed en dat ze ook stop zei, maar dat haar vriend daar niks om gaf. Ik zat daar echt zo van “uhhmm consent?!?” Maar mijn vriendin zei dat het wel oke was..

ik maak me heel veel zorgen, ook omdat ik weet dat haar vriend veel alcohol drinkt en als reactie daarop agressief word. Moet ik het er met mijn vriendin over hebben? Of moet ik het zelf tegen haar vriend gaan zeggen? Wat kan ik het best doen?


2 reacties

Reputatie 2
Badge

Hey,

Ja, ik zou het zelf tegen haar vriend zeggen.

Groetjes 

Badge

Hey ik had een zelfde soort situatie met een vriendin van mij. Ik ben toen naar haar vriend gegaan en heb dit verteld. Ze kregen ruzie hier kver en daarna is de relatie afgelopen. Het gaat een stuk beter met haar, terwijl ze toen ze met hem was ook zei dat het goed ging. 

 

Ik zou je vriendin vragen wat zij van de relatie vind en hoe ze zich erbij voelt aan de manier waarop ze antwoord geeft kan je vast wel de waarheid zien.  Vraag desnoods aan andere vriendinnen of jullie hier iets aan moeten doen

Reageer