Vraag

Beste vriend van vriendje valt me lastig

  • 29 June 2020
  • 3 reacties
  • 83 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik zit hier al best wel lang mee en ik weet echt niet wat ik moet doen. 
 

Ik heb nu bijna een jaar een heel lief vriendje. We zijn allebei 16, hij bijna 17. Alles gaat top, hij is lief voor me, zorgzaam, noem het zo maar op.
Maar één ding zit me nog niet echt lekker, zijn beste vriend.

De eerste keer dat ik zijn beste vriend ontmoette zocht hij al gelijk toenadering, peronglijk aanraken etc. Ik zocht hier natuurlijk niet meteen wat achter, maar nu gebeurt het steeds vaker en op intiemere plekken (op mijn kont slaan ‘als een grapje’ ‘peronglijk’ met zijn hand langs mijn borsten schieten). Dit doet hij op momenten wanneer mijn vriend eventjes niet in de buurt is. Ik voel me er echt niet goed bij en ik heb dit ook heel vaak aangegeven bij hem, maar dan lacht hij het een beetje weg en zegt hij dat ik me niet zo moet aanstellen.

Ik wil het mijn vriendje niet vertellen, omdat ik bang ben dat ik de band tussen hun kapot maak. Wat kan ik doen?

 

Alvast bedankt voor de hulp:)

Isa


3 reacties

Hey Isa_

 

Wat een naar gedrag van die vriend. Echt niet ok hoe hij doet. 

 

Je bespreekt dit liever niet met je vriendje, omdat je niet wilt dat de band tussen hem en zijn beste vriend verwatert. Wel, als ik jou was zou ik het wel bespreken. Jij hebt deze beste vriend al een kans gegeven om te stoppen met zijn vervelende gewoonten, namelijk door aan te geven dat je het niet fijn vond, maar die kans heeft hij niet gegrepen. Hij ging gewoon door. Daarom lijkt het me niet verkeerd om aan je vriendje te vertellen hoe zijn beste vriend kan doen. 

 

Je vriendje zou zijn beste vriend hierop kunnen aanspreken. Vermoedelijk maakt dat meer indruk dan wanneer jij hem probeerde te doen ophouden met de nare aanrakingen. Denk je dit met je vriendje te durven bespreken? Vermeld er gerust bij dat je niet zou willen dat de vriendschap met zijn beste vriend erop achteruit gaat, maar dat je dat bepaald gedrag van die vriend echt wel vervelend vindt. 

 

Oh trouwens, wat die beste vriend zei, dat je je zou aanstellen, klopt niet. Jij stelt je helemaal niet aan. Je hebt alle recht om je eigen grenzen aan te geven. 

 

Gr. Kenshin

Hallo Isa_ :)

Vervelend!

Ik denk dat het juist goed is om het met je vriendje te bespreken zodat hij het kan zeggen tegen zijn beste vriend, het hoeft niet gelijk het einde van de vriendschap tussen je vriendje en die beste vriend te betekenen zolang hij weet dat het niet normaal is om meisjes lastig te vallen. 

Je stelt je trouwens niet aan want het zijn je eigen grenzen en hij gaat voorbij die grenzen...

-TheMightySlayer <3

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @Isa_  savage boy hier…

Vreemde jongen die vriend van hem

Je vind dit niet fijn, dat snap ik voorkomen

Maar als alles zo goed gaat, zou een gesprek hier over erg goed kunnen lopen. Hij houd van jou en andersom. Als het gesprek met je vriendje niet helpt, moet je miss eens met de ouders van die vriend praten…

Suc6

Savage_boy

Reageer