Beste vriend of zijn broer.. of beide


  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy! Ik ben een meisje van 17.. bijna 18.

Ik heb een beste vriend. Hij is wat jonger dan mij.

Omdat ik best vaak met m spreek (logisch want hij is mijn beste vriend) ken ik zijn familie ook goed. Zo heb ik ook zijn broer leren kennen. Maar elke keer als ik zijn broer zag voelde ik iets.. en dat werd steeds erger. En nu ken ik m een half jaar ongeveer en weet ik dat ik m echt leuk vind (weet t nu ongeveer voor een maand (misschien iets langer)).

2 weken geleden heb ik dat tegen m'n beste vriend verteld. En hij reageerde super chill. Hij wou zelfs helpen om wat te regelen enzo tussen ons. Super lief!

Maar afgelopen vrijdag vertelde hij ineens dat hij mij leuk vond.. en dat hij dat weet sinds die maandag ervoor.. Dus ja dan doe ik m al pijn. En nu heb ik m net nog een keer gevraagd om te helpen al weet ik dat ik m daarmee pijn doe. Ik ben zo egoïstisch. Maar nu ben ik niet meer bij hem maar heb ik spijt dat ik om hulp heb gevraagd want ik wil hem geen pijn doen en niet verliezen. Wat moet ik doen??? Ik wil mijn beste vriend niet verliezen maar ik wil ook niet die jongen nu opgeven. HELP!


10 reacties

Voel je iets voor je beste vriend? Dan kan je met hem een relatie aangaan, maar zal je zijn broer wel uit je hoofd moeten zetten.

Als je je beste vriend ‘friendzoned’, zou ik hem inderdaad niet meer vragen om te helpen met het regelen van iets tussen jou en zijn broer, tenzij hij aangeeft dit geen probleem te vinden.

Ik raad je aan om überhaupt even een goed gesprek te voeren - bij voorkeur niet online - waarin je duidelijk aangeeft wat je wil. Either: ik vind jou ook leuk, zullen we een relatie aangaan. Or: sorry, ik vind jou niet leuk, maar ik wil wel onze vriendschappelijke band behouden - vervolgens ook even afstemmen hoe nu verder met die broer.

Dit is niet bepaald m’n meest heldere, noch nuttige reactie, maar ik hoop je desalniettemin een beetje geholpen te hebben. Succes!

Maar ik heb ook iets gezegd van sorry ik vind jou niet leuk maar ik wil wel onze vriendschappelijke band houden maar nu is het best akward tussen ons.. en dat voelt gewoon zeer kut. En moet ik zijn broer nu volledig vergeten? Al is dat bijna onmogelijk...

Alright, probeer die broer van hem in ieder geval even op de achtergrond te zetten en eerst die vriendschappelijke relatie weer te herstellen/versterken. Dan kan je daarna kijken hoe je dat gaat doen met die broer. Allebei tegelijk gaat niet echt lukken, denk ik, en beschadigt daarnaastde band met je beste vriend alleen maar meer. 

Zal ik doen. Dankje voor de tips!!!☺️

Dat is inderdaad een lastige situatie, hoe en wanneer zei hij precies dat hij je leuk vindt? Want aangezien hij je eerst wilde helpen ben ik een beetje in de war. Misschien wilde hij het alleen maar zeggen ook al wist ie dat het niet wederzijds is. Maar inderdaad bespreek het vooral, veel succes in ieder geval!

Lucas

Hij vertelde het dus afgelopen vrijdag. Dat was dus ongeveer 1,5 week nadat ik het verteld had. Maar hij wist ook pas sinds de maandag ervoor (voor die vrijdag) zeker dat hij mij leuk vond.. hij wist dus inderdaad al dat het niet wederzijds was. Maar ik weet dus niet of hij het alleen wou melden en nogsteeds wilt helpen of dat hij wat verwachtte..

Daar kom je alleen achter door er met hem over te praten, ik weet dat het lastig is, ik weet waar ik over praat maar anders schieten jullie er beiden niks mee op. Nogmaals veel succes, dit gaat je vast lukken 

Zal ik doen. Thanks guys!:)

Laat vooral ook even weten hoe het ging, we kunnen altijd nog verder samen nadenken over eventuele volgende stappen, hier of in een volgend topic

Is goed! Dankje!

Reageer