Skip to main content
Vraag

ben ik een pick me girl als ik contact zoek met mijn crush?

• 26 maart 2025
  • 1 reactie
  • 25 Bekeken

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4

Hoi, na mijn vorige topic weet im zeker er dat ik een crush heb op Jul (neppe naam). Maar je wordt nu dus al heel snel een pick me girl genoemd dus ik ben bang dat mensen mij zo ook gaan noemen. Dus mijn vraag… hoe kan ik contact met hem krijgen zonder dat mensen me meteen een pick me vinden? Ik heb nu echt geen contact  met hem ook al zie ik hem vaak.  Wat kan ik als zeggen zonder raar over te komen? Het liefst praat ik met hem als ik op scouting ben omdat mensen je daar niet gaan uitlachen… oh en nog wat (waarom is het zo ingewikkeld aaahhhh)

op scouting is nóg een jongen waar ik een fake crush op had. Inmiddels zijn we altijd samen maar als vrienden. Hij is aardig dus ik wil hem niet kwetsen door minder met hem om te gaan maar ik wil eigenlijk een beetje afstand nemen om Jul wat beter te leren kennen… hoe kan ik dit het beste aanpakken denken jullie?

groetjes van 🍄

1 reactie

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 29 reacties
  • 26 maart 2025

Heyy,

Ik snap je gevoel helemaal! Het is echt vervelend dat meiden zo snel als ‘pick me’ worden bestempeld, terwijl je gewoon iemand leuk vindt en contact wilt leggen. Maar zolang je jezelf blijft en op een natuurlijke manier met Jul praat, is daar niks ‘pick me’ aan!

Omdat je hem vaak op scouting ziet, is dat een perfecte plek om een gesprek te beginnen. Complimentjes werken ook altijd goed. Het belangrijkste is dat je ontspannen overkomt en niet té hard probeert contact te forceren. Een simpel gesprekje kan al genoeg zijn om een band op te bouwen.

Wat betreft die andere jongen: je hoeft hem niet te negeren, maar je kunt wel geleidelijk wat meer tijd met Jul doorbrengen. Probeer bijvoorbeeld vaker in een groepje te staan waar Jul ook bij is of af en toe iets minder initiatief te nemen in je vriendschap. Als het een goede vriend is, zal hij het niet meteen als iets negatiefs zien.

En ja, verliefdheid is ingewikkeld, maar dat maakt het ook leuk en spannend! 😊 Gewoon rustig aan doen en kijken hoe het loopt.

Succes!

Ellen xx

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen