Skip to main content
Vraag

ben ik een pedo?

• February 9, 2025
  • 8 reacties
  • 504 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Dus, ik ben nu 16 (bijna 17) en ik heb een online liefdesrelatie met een meisje van 12. Ik houd oprecht van haar. Ik heb al veel moeite met in relaties komen en heb al veel aanhechtings problemen. Nu ben ik gehecht maar ik word natuurlijk ook op een gegeven moment 18 en zij is dan nog niet meerderjarig. Ik voel me echt een pedo, nu al en die gedachte maakt me oprecht bang. En het problème is dat ik echt van haar houd maar ik heb meerdere nachten snachts wakker geleden huilend aan de gedachte dat ik gewoon een pedo ben en dat dat een label is dat ik mijn hele leven draag. Zij houd ook echt can mij maar ik weet niet. Het is gewoon lastig.

8 reacties

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • February 10, 2025

Heyy,

Dat is idd wel een groot leeftijdsverschil. Ik heb niet echt tips voor je, maar misschien kan je dit eens met de kindertelefoon bespreken. Je kan met hun bellen of chatten via deze link en ik denk dat de mensen bij de kindertelefoon je wel goed verder kunnen helpen en steunen hierin.

Groetjess, ItsJustMe <3

Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • February 10, 2025

Hi

Als je deze vraag moet stellen denk ik dat je het antwoord zelf al wel weet...
In jouw geval zou ik je niet per se een pedo noemen omdat je van haar houdt om haar, en niet omdat ze een kind is; maar legaal gezien kan dit niet,

Ook moet je je wel beseffen dat jullie je in twee verschillende levensfases bevinden; voor jou is ‘echte liefde’ anders dan voor een meisje van 12. Jullie hebben andere kijken op de wereld en ik denk dat het dus (ookal doet het pijn) beter is om de relatie af te kappen, al helemaal omdat dit mentale impact op je heeft. 

Maar ja je had dit ook kunnen realiseren VOOR je een relatie nam…

xx

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • February 10, 2025

Als je je aangetrokken voelt tot zo’n jong meisje ben je inderdaad pedofiel.  En daar kun je niets aan doen want we bepalen niet zelf op wie we verliefd worden; pedofiele gevoelens zijn niet verboden.  Je mag die gevoelens echter niet in de praktijk brengen want dan ben je een pedoseksueel en dat is wel  verboden.  Als je echt van haar houdt om d e persoon die ze is en niet omdat ze nog maar 12 is, wacht dan nog tot ze 16 is voordat je iets met haar doet.  Gaat het je uitsluitend om haar jonge leeftijd, vergeet haar dan en probeer je gevoelens een plaats te geven want het is waarschijnlijk dat je later ook voor andere meisjes valt.  Raak die kinderen met  geen vinger aan: de wet en de maatschappij hebben daar geen begrip voor.
Hebben jullie al in het echt ontmoet of alleen maar online?

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • February 10, 2025

@Diana, alleen maar online

• February 10, 2025

(bijna) 17 en 12 kan echt niet man. Jij bent bijna volwassen en zij is net geen kind meer. Mijn advies is om hier onmiddellijk mee te kappen voordat je in de problemen komt. Je hebt haar alleen online ontmoet zeg je. Het beste is om haar overal te blokkeren.

Wat je gevoelens ook zijn, een relatie beginnen met zo’n jong iemand is geen optie voor jou.

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • February 10, 2025

Wil je toch contact blijven houden met haar, doe het dan alleen online.  En niet sexcammen of zo.  Zo bescherm je haar en jezelf. En probeer toch maar beter iemand van je eigen leeftijd te vinden.  Sterkte.

• February 10, 2025

Ik zou om te beginnen oppassen met online “relaties” - ben je wel 100% zeker dat jouw 12 jarige crush wel degelijk 12 is? 

16/17 en 12 is niet gezond en eens je18 bent absoluut onwettig dat weet je zelf wel anders zou je het niet vragen. Het is dus ook nu onwettelijk en is grensoverschrijdend (of het nu online is of in het echt maakt niet uit!) en dus kan je hier veel problemen mee krijgen 

Je kan je probleem hier wel in het forum gooien maar eig zijn wij ook allemaal maar kinderen en pubers en kennen niet 100% de wetgeving en de psychologische impact voor een meisje van 12 en alles wat ermee te maken heeft             

Mijn advies is bel of chat rechtstreeks met de Kindertelefoon. Ze helpen je en kunnen mag ik sterk hopen ook beroepdoen op juristen en sociale experten, om te helpen.

Dit forum is cool maar echte ernstige dinges kan je veel beter rechtstreeks bespreken. Anders zou je wel eens verkeerd avies kunnen krijgen        

Forum|alt.badge.img
  • February 10, 2025

Leeftijdsverschil is best wel groot en dat je van der houd kan.

Maar jij bent bijna 17 volgend jaar dus 18 zij is nog niet eens 13.

Jij kan bijvoorbeeld later problemen krijgen met school of werk terwijl zij nog niet eens weet hoe die wereld in elkaar zit. Ik zeg dat het beste is als je dit zo snel mogelijk stopt.