Vraag

Ben ik bi??

  • 7 June 2020
  • 5 reacties
  • 79 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,  ik ben een meisje en ik heb twijfels over mijn seksualiteit. Ik denk namelijk dat ik misschien bi ben, maar ik weet het niet zeker. Ik vind het nogal lastig om mijn gevoelens te omschrijven, maar ik zal mijn best doen om het zo goed mogelijk uit te leggen.

Ten eerste weet ik in iedergeval zeker dat ik op jongens val. Ik heb eerder weleens crushes gehad op jongens enzo, dus daar heb ik geen twijfels over.

Maar bij meisjes ligt het dus wat ingewikkelder. Ik ben nog nooit verliefd geweest op een meisje, maar heb wel kleine crushes gehad. Daarmee bedoel ik dat ik interesse heb gehad in meisjes op een meer dan vriendschappelijke manier maar nog nooit écht verliefd ben geweest. Ik kan het me wel voorstellen hoe het is om op een meisje te vallen en ik geloof best dat het wel eens zou kunnen gebeuren bij mij. Fantasieën over op date gaan met meisjes en dat soort dingen maken mij altijd erg vrolijk. Maar omdat ik nog nooit echt verliefd ben geweest op een meisje, weet ik natuurlijk niet zeker of ik wel echt verliefd kan worden op een meisje.

Ik meisjes qua uiterlijk vaak mooier dan jongens, maar ik krijg dan wel weer vaker romantische gevoelens voor jongens. Ik ervaar niet super vaak seksuele gevoelens omdat ik niet al te veel met seks enzo bezig ben, maar ik krijg wel (een stuk) vaker seksuele gevoelens voor meisjes dan voor jongens. Ik vind vrouwenlichamen aantrekkelijker dan die van mannen.

Het zou dus niet al te gek zijn als ik bi ben, maar op één of andere manier voel ik me (nog) niet helemaal comfortabel met de bi-label. Ik voel me niet comfortabel genoeg om mezelf biseksueel te noemen en ik weet niet waarom. 

Als mijn heteroseksuele vrienden het hebben over liefde en relaties, voelt het soms alsof ik niet helemaal bij hun hoor. Ik voel me anders dan hen. Bij mijn biseksuele vrienden voelt het al wat meer alsof ik erbij hoor, maar nog steeds voel ik me daar anders dan de anderen. Dat zou misschien ook wel kunnen komen doordat ik nog niet uit de kast ben gekomen en ik dus niet zoveel ervaring heb als hen.

Dit is misschien een ingewikkeld verhaal en ik hoop dat ik het niet al te slecht heb uitgelegd. Ik hoop dat jullie mij jullie meningen of advies kunnen geven. Denken jullie dat ik bi ben of toch hetero? En wat zou ik kunnen doen om me wat ‘comfortabeler’ te voelen in mijn seksualiteit? Heel erg bedankt alvast! <3


5 reacties

hey @REVEAL .

Of je bi bent of hetro kan ik helaas niet zeggen. (Weet zelf ook nog niet)

Om je wat comfortabeler te voelen kan het soms helpen om te praten over je gevoelens . 

Ik heb het geluk dat ik een groep vrienden heb waar veel hetro ,bi en gay zijn . 

Maar ik dwaal weer is af. 

Maar ik denk dat je beter even kan praten met vrienden over je gevoelens.  En degene die bi zijn kunnen denk ik wel wat tips geven waaraan je er misschien achter komt.

Hopelijk helpt dit.

Groetjes gebruiker c 

Reputatie 2
Badge

Heyy,

heti heel normaal dat je vrouwen knapper vind dan mannen. Dat heb ik ook. Maar ik ben nog nooit echt verliefd geweest op een meisje. Of je nu bent weet ik niet. Maar als je dat wel bent maakt dat niet uit.🏳️️‍🌈🏳️️‍🌈🏳️️‍🌈

@Gebruiker c 

Bedankt voor je reactie! Ik zal proberen om het er een keer over te hebben met mijn vrienden. 

Het is fijn om te horen dat ik niet de enige ben die hiermee zit. Veel succes met de zoektocht naar je seksualiteit <3 Ik wens je het allerbeste!

@Daisy_piggies 

Bedankt voor je support! <3

@REVEAL . Bedankt!

Hopelijk krijg jij ook snel duidelijkheid. 

Ik ga denk verder denken over alles😁

Groetjes gebruiker c 

Reageer