Skip to main content
Vraag

bang voor zwangerschap

• November 11, 2025
  • 4 reacties
  • 252 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hai, ik ben een 13 jaar oud meisje en ik ben een paar weken geleden ontmaagd door mijn vriendje waarmee ik nu bijna 3 maanden heb maar eigenlijk al officieel 2 jaar ken en heel vaak een aan- uit rela mee had. Toen ik ontmaagd werd deed ik het met condoom en de 2 keren daarna ook, tot vandaag. ik heb een domme fout gemaakt door geen condoom te gebruiken want ik zit ook niet aan de pil en mijn ouders weten ook niet dat ik seks met hem heb gehad. Toen we het deden zonder condoom stopte hij opeens en was hij dus blijkbaar perongeluk klaargekomen in me, hij weet zelf ook niet of het voorvocht of sperma was maar ik ben nu heel bang en hij gaat morgen een morning afterpil voor me halen. Maar nogsteeds ben ik bang. Ik ben 13 en hij is 14 en er is maar 90% kans ongeveer dat een morningafterpil werkt, dus wat als ik die 10% ben? weet iemand wat ik nogmeer kan doen en waaraan ik kan merken of ik zwanger ben of niet

4 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • November 11, 2025

Hey ​@user.anoniem345678 , wat een lastige situatie! En je bent zo jong. Of het voor voorvocht of sp*rma was maakt niet uit, want ook in voorvocht zit zaad. Om te weten of je nou bij die 10% hoort zou ik een zwangerschapstest kopen als ik jou was. Mocht je dit vreselijk akward vinden, ga naar een winkel met zelfscan! En asjeblieft gebruik altijd bescherming, want ook als je vriendje niet klaar kwam, het zit ook in het voorvocht, dus kan je nog steeds zwanger raken. Ik raad het aan het hier met een volwassene over te hebben, dus je ouders of een mentor of bel/chat de kindertelefoon (een vrijwilliger). 

Heel veel sterkte! 🫂🙏

• November 12, 2025

hi ​@user.anoniem345678 90% is best wel een hoge kans hoor, maar er is dus ook een kleine kans dat het niet werkt en dat zou natuurlijk heel naar zijn. Ik zou er eerst misschien met een goede vriend of vriendin of iemand die je echt vertrouwt over praten en als het dan positief is (de zwngerschap) dan kan je het er met je ouders over hebben.

xxjuul en veel sterkte en liefs

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • November 12, 2025

@Ruby27 de kans dat je zwanger wordt hangt ook af van de periode waarin je seks hebt gehad.  Rond de eisprong is die natuurlijk veel groter dan in je onvruchtbare periode.  Maar misschien is je menstruatiecyclus nog heel onregelmatig en is het moeilijk te zeggen in welke periode je precies zat.

Haal nu eerst die zwangerschaptest en als je ondanks de morning after pil en ondanks de kleine kans toch zwanger zou zijn, kan de huisarts je zeker helpen.  De huisarts is gebonden aan zijn beroepsgeheim, hij mag dus niet zomaar iets tegen je ouders zeggen.  Sterkte.

Enne, jongens van die leeftijd komen zomaar pardoes klaar (oudere jongens ook hoor, overkomt mijn vriendje ook nog vaak) en toch proberen ze je te neuken (‘gewoon een paar keer in en uit, ik kom echt niet klaar’), nooit zonder condoom doen dus.

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • November 27, 2025

Volgens mij maakt het weinig uit als hij in je klaargekomen is  kan je er zwanger van raken.

Maar als je de morning after pil hebt gepakt dan zal je niet zwanger worden .

Maar gebruik volgende keer wel weer een condoom. 

Maar heb je nog een zwangschaptest gedaan dan weet je meteen of de pil gewerkt heeft.