Vraag

bang om straight te zijn

  • 7 November 2020
  • 9 reacties
  • 243 Bekeken

hoii ik ben dus bang om straight te zijn.

ik denk dat als ik straight ben ik gewoon normaal en saai standaard meisje ben

ik struggle laatste tijd namelijk ermee of ik biseksueel ben of niet

en ik ben bang als ik dat niet ben dat ik dan straight ben maar ik wil heel graag bij de LGBTQ+ community horen

helpp?!


9 reacties

Reputatie 2
Badge +2

heyy

je kan ook bij de LGBTQ community horen zonder bi te zijn het gaat er over of je het support , en veder lijkt het voor mij alsof je straith ben maar bang bent wat andere daar van denken want dat is zo basic. maar wat maakt het uit je bent speciaal genoeg zonder bi te zijn!

 

kuzz

Je kan beter jezelf zijn en 'normaal' zijn dan iets zijn wat je niet bent om maar 'Interresant' te doen.

Je bent gay of je bent het niet, en daar kom je misschien vanzelf nog achter. Maar tot die tijd, niet doen alsof. 

Zou je je zorgen moeten maken over je seksualiteit?
Ik zou zeggen van niet.
Op wie je valt is nou niet echt een belangrijk stuk van je identiteit voor anderen.
Anderen zullen aandacht besteden aan hoe jij je gedraagt tegen hen, maar niet met wie je zit te zoenen.

Wie beweert dat iemand saai is, als deze heteroseksueel is, is zelf fout bezig.
Iedereen die van honden houdt kun je ook niet in een keer als “saai” bestempelen.
Er zijn zat dingen die jou en mij uniek en speciaal maken, ook al zijn het geen grote dingen.
Dat ik op meisjes val maakt mij toch niet minder interessant?

Ik kan jou niet zeggen of je biseksueel bent of niet, maar ik vraag mij af of het echt uitmaakt.
Het maakt uit dat je iemand leuk vindt, dus doe daar nu iets mee.
Later kun je bedenken hoe je dat wilt noemen.
Voor mij is het makkelijk praten, maar misschien zie je zo in dat jij je hier niet al te veel zorgen over maakt.

Ten slotte wil ik je zeggen dat je over die LGBTQ+ groep je geen zorgen moet maken.
Iedereen wil natuurlijk bij een groep horen, maar dit is een speciaal geval.
Niemand verbiedt jou natuurlijk om met anderen om te gaan vanwege hun geaardheid.
Dat zou wel erg vreemd zijn voor zo'n groep.
Toch denk ik dat je dit niet moet zien als echt een groep.
Echt sterk zullen de banden niet echt zijn, als je je groep baseert op het “afwijken van de norm”.
Dat zou een beetje zijn alsof we groepen zouden maken gebaseerd op huidskleur.
Je hebt dan een overeenkomende eigenschap, waar je niets aan kunt doen, maar er is geen garantie dat je iets anders hebt dat hetzelfde is of dat je elkaar mag.
Ik zou het begrijpen dat je bij een vriendengroep wilt horen, maar dit niet.
Het maakt jouw vriendschappen niet beter en ik denk niet dat anderen jou slechts daarom zouden willen kennen.

Maarja, dat is slechts mijn mening.

dankjewel voor je reactie

ik weet dus niet persé wat er dan speciaal aan mij is

okayy dankjewel

 

Reputatie 6
Badge +7

dankjewel voor je reactie

ik weet dus niet persé wat er dan speciaal aan mij is

Je wilt graag speciaal zijn. En daarvoor wil je graag bij een groep horen. Maar als je bij een groep hoort, cijfer je jezelf juist weer weg.   Door te zeggen ‘ik hoor bij die groep’ zeg je eigenlijk ‘ik ben niet belangrijk, alleen bij welke groep ik hoor is belangrijk’.

Je cijfert je eigen identiteit weg door op te willen gaan in een groep.

Reputatie 3
Badge +1

hoii ik ben dus bang om straight te zijn.

ik denk dat als ik straight ben ik gewoon normaal en saai standaard meisje ben

ik struggle laatste tijd namelijk ermee of ik biseksueel ben of niet

en ik ben bang als ik dat niet ben dat ik dan straight ben maar ik wil heel graag bij de LGBTQ+ community horen

helpp?!

hey! ik struggle hier soms ook mee! Mijn tip is om gewoon lekker jezelf te zijn. Als je gaat liegen dat je 1 van die dingen bent kun je ook mensen kwetsen die het lastig vinden om uit de kast te komen. Als je jezelf bent dan ben je het leukst geloof me!

Reputatie 4
Badge +3

Hi je kan ook bij de community horen door straight ally te zijn ( straight maar support ) en je bent niet basic door je seksualiteit

Badge

Hallo, ik snap het omdat nu op tiktok/insta veel word gezegd dat straight zijn  saai is enzo, maar zolang je jezelf bent ben je nooit saai. En probeer vooral niet iets anders voortedoen wat je niet bent daar word je alleen maar ongelukkig van.:)

 

Reageer