Vraag

Bang om beste vriendin kwijt te raken

  • 7 October 2022
  • 5 reacties
  • 138 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Hoi allemaal, hier is mijn verhaal:

Ik zat sinds de eerste klas met mijn bff in de klas tot de derde, dus 2 jaar. we waren onafschijdelijk en we begrepen elkaar altijd. Nu zitten we in de derde en is zij VWO gaan doen en ik Havo, we zitten dus niet meer in dezelfde klas. De laatste tijd kunnen we niet zo vaak meer afspreken doordat we een heel ander rooster hebben. We zijn elkaar soms wel in de pauzes of bellen soms. In de pauzes zitten we soms met onze nieuwe vrienden bij elkaar. Ik had gedacht dat we dan met z'n alle één gezellige groep konden vormen, maar mijn nieuwe vrienden uit mijn klas zeggen niet eens hallo tegen mijn bff. Terwijl mijn bff een hele grote en gezellige vriendengroep heeft in haar nieuwe klas. Ze gaan nu ook allemaal leuke dingen met z'n alle doen en zijn en krijgen veel aandacht van jongens. ik en mijn kleine vriendengroep krijgen 0 aandacht van jongens en er zitten ook niet heel veel leuke jongens in de klas. Elke keer als ik met mijn beste vriendin praat heeft ze weer allemaal leuke verhalen over jongens, wat ze gaat doen met haar nieuwe vrienden en ook op wie ze allemaal een chrush heeft. Het klinkt allemaal zo leuk dat ik het gevoel krijg dat ik een saai tiener leven heb en er niks gebeurd. ik heb ook wat issues met mezelf zoals veel onzekerheden, stil in de klas en altijd een perfect plaatje van het leven van iemand zo als mij maken en mezelf daarmee vergelijken (hier maak ik later nog een topic over).  Zelf heb ik niet zo heel veel vrienden en we doen ook niet echt  leuke dingen met elkaar (mijn vrienden en ik),  waardoor ik het gevoel heb dat ik saai ben en er nooit iets leuks in mijn tienerleven zal gaan gebeuren zoals een vriendje en feesten, Ik heb altijd het ideee van mensen dat ze een perfect leven hebben, en nu dus ook mijn bff. Hierdoor heb ik het gevoel alsof ze mij steeds minder nodig heeft en ben ik bang mijn enige echt beste vriendin kwijt te raken. Hebben jullie tips hoe ik hiermee om kan gaan?

Als je dit allemaal hebt gelezen, heel erg bedankt!

groetjes een Meisje in Nederland<3


5 reacties

Reputatie 4
Badge +3

heeft iemand een tip of dit zelf ook meegemaakt?

Hey @Ms_928 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes, Evie (de Kindertelefoon)

Heey,

 

Ik heb dit ooit zelf meegemaakt, vooral ook toen mijn vrienden ook weer nieuwe vrienden gingen maken. Hierbij een paar tips:

 

  1. Als je dit nog niet gedaan hebt, vraag eens een keer aan je vrienden om wat leuks te gaan doen, of nodig ze eens uit op een feestje. Het hoeft niet een extreem feestje te zijn zoals de mensen in je perfecte plaatje misschien wel eens doen, maar gwn een feestje dat leuk en gezellig is en waardoor je je vrienden misschien ook beter leert kennen
  2. Vraag ook eens aan je vrienden om met zijn allen leuke dingen te gaan doen, dat kunnen gewoon dingen zijn zoals een keertje naar het strand of een keertje wat halen bij bijvoorbeeld Macdonalds. 
  3. Geef dat met jongens en vriendjes wat tijd. Er komt echt wel eens een jongen op je pad die je heel lief en het einde van de wereld vindt en dat zou altijd beter zijn dan een relatie te forceren en uit te komen op een jongen die eigenlijk helemaal niks om je geeft en misschien liever alleen andere dingen van je wil dan liefde. Dat heb ik meegemaakt en is eigenlijk helemaal niet zo leuk.
  4. Niemand heeft een perfect leven, ook al lijkt het soms zo te zijn, bij dat perfecte leven komt soms ook een hoop drama en verdriet bij kijken waar je niet zo snel over nadenkt.

 

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb kunnen helpen, als je nog vragen hebt kan het altijd.

Oeps nog even op iets anders vergeten te reageren,

 

Ga eens een keer praten met je bff over je gevoel,  ik weet dat dat veel makkelijker gezegd is dan gedaan maar dit heb ik zelf ook gevoeld en als als jullie band zo sterk is (Waarvan ik het gevoel heb dat het dat is) zou ze je echt niet zomaar laten vallen. 

 

Reputatie 2
Badge +1

Hoi, ik heb precies hetzelfde. Ik heb een tip voor je: probeer jezelf af te lijden! Ik vind dit bijvoorbeeld fijn om gewoon een uurtje op mijn bed te liggen en na te denken met lekkere muziek op de achtergrond. Dit gaat misschien gek klinken, maar wat voor mij ook heel erg werkt is me bijvoorbeeld gewoon eens goed te concentreren op mijn huiswerk. Bijna iedereen heeft wel wat huiswerk nog liggen, dus waarom ook niet? En zo halen je ook nog goede cijfers🙃

Reageer