Vraag

Autisme&Vriendschappen/Relatie

  • 13 January 2024
  • 2 reacties
  • 82 Bekeken

Hoi! Ik ben anoniem ;), en heb een paar struggles,

Ik ben een jongen 16 jaar oud, en heb autisme (Asperger for those who know), ik doe VWO, ik heb niet erg veel vrienden, voel me soms alleen en verlang eigenlijk ook wel naar een vriendin, ik heb ook wel iemand die ik een beetje leuk vind, alleen, door mijn autisme zijn m'n sociale skills niet zo hoog, en heb ik vaak moeite met communicatie (sarcasme enz.). Ik ben dus benieuwd of iemand tips zou hebben hiervoor.

 

Ook heb ik moeit met het maken en onderhouden van vriendschappen, redenen staan hierboven, en ik zou eigenlijk graag wat hechtere vriendschappen hebben, iemand tips?

 

 

alvast bedankt!


2 reacties

Reputatie 1
Badge

hi!! zelf heb ik ook autisme, maar ik kan je helaas geen tips geven over social skills, want al mn vrienden zijn neurodivergent. dat helpt wel heel erg, probeer misschien contact te leggen met de “weird kids” meestal zijn dat echt superaardige en soms zelfs neurdivergent mensjes. kijk ik moet eerlijk zeggen ik heb het wel goed, maar ik ben zelf zo'n weird kid die alleen maar vrienden is met andere weird kids lol. ervaring helpt ook, gewoon proberen en niet al te veel stressen erover, hoe meer je sociaal contact hebt, hoe beter je erin wordt :)

Reputatie 5
Badge +1

Hoi, ik ben 15 en heb ook VWO en autisme (asperger). Heb er ook veel last van bij vriendschappen op school. En mij social-skills zijb onwaarschijnlijk laag. Toch heb ik een tip: misschien helpt het om bijvoorbeeld met een persoon elke dag naar school te fietsen. Zo blijft je vriendschap onderhouden. En door een persoon (bijna) elke dag te zien, wordt je vriendschap hechter. Hoop dat je er iets aan hebt

Felix♡

Reageer