Skip to main content
Vraag

Aromantic? asexual?

• May 10, 2025
  • 3 reacties
  • 51 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Heyy, ik heb nog nooit een crush gehad en ben 13. Dat is misschien nog jong ofzo maar iedereen om me heen heeft wel al meerdere mensen leuk gevonden en sommige zitten in een relatie. Ik heb in totaal 3 relaties gehad, maar dat persoon vroeg mij altijd en ik vond ze niet leuk leuk maar wel oke. En als ik dan een uitleg video online kijk dan zeggen ze dat je ook niet een relatie wil hebben als je aromantisch bent, maar dat wil ik wel. Denk ik.. ook al kan ik de gedachte niet uitstaan om de rest van mijn leven dingen samen met iemand moeten doen. Ook al wil ik wel iemand die om me geeft, waarmee ik alles kan delen en mij speciaal vind en ik hun ook. Het lijkt erop dat ik verliefd wil worden maar dat niet kan. En dan weet ik ook niet of ik seks wil of kussen. Ik heb al gekusd maar ik weet niet of ik er iets bij voelde of niet. Ik heb echt geen idee meer. Iemand tips? ToT

3 reacties

dreamy-d2
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 12, 2025

Hoihoi,

Het kan best apart voelen om hier allemaal zomaar over na te denken.. Toch lijkt het mij handig dat je het eerst even aankijkt. Je bent 13, hierbij kan je nog lang genoeg erover nadenken wat je wel en niet wil in het leven. Verliefd worden gaat niet vanzelf, soms duurt het heel lang totdat de echte ware komt en kan het heel lang duren voordat je pas echt verliefd word, 

Het gaat bij iedereen op een ander tempo. In ieder geval is mijn tip, probeer een beetje op onderzoek uit te gaan wat je wel en niet wil. En ik weet zeker dat je er uiteindelijk achterkomt of je toevallig aseksueel bent of dat er iets anders speelt. Geef het tijd, je bent nog jong ;)!

Groetjes!

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 13, 2025

Misschien val je wel niet op jongens of ben je gewoon nog in een fase van ontwikkeling in je leven dat nog niet klaar is om verliefd te worden. Ik zou me op 13 jarige leeftijd daar niet teveel druk om maken.

Probeer vooral jezelf te leren ontdekken op deze leeftijd. Dus erachterkomen of je op jongens valt of op meisjes, of dat je tot één van de vele andere afkortingen behoort. En al ben je gewoon hetero, in je jeugd te hebben geëxperimenteerd met meisjes bijvoorbeeld is echt geen schande? Heb je meer ervaring voor straks met een trio. 😁 Het is op jouw leeftijd dat het ook best om jezelf mag gaan; dus erachter komen wat voor persoon je bent. Alles ter voorbereiding voor een echte relatie misschien als je 16-17-18 bent ofzo. Je hoeft nu nog niet een serieuze relatie te hebben waarbij je door en door verliefd bent. Zou leuk zijn, maar hoeft niet. Ik zou me niet teveel zorgen maken eigenlijk…

💗 Liefs, xxVera 💋

• May 13, 2025

Iedereen is anders en  daarom is vergelijken met anderen niet handig of niet mogelijk.

Blijf jezelf en laat je niet opjagen! Geen stress

Iedereen doet de dingen in zijn / haar eigen tempo en soms ligt het aan toeval, of je toevallig iemand leuks tegen komt… of niet…