‘Als ik niet langdurig vurig met alles van je hou, Valt m’n hart aan scherven.’ zei ik vorig jaar en wat moet ik nu?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi iedereen,

 

ja, dat klinkt misschien een beetje mysterieus. Ik zal het even uitleggen. Soms dan wil je iemand iets duidelijk maken en weet je niet precies hoe je dat op een beetje originele manier kunt doen.

Mijn twin en ik hebben daarom vorig jaar met Vaderdag het liedje dat Sem samen met zijn vader zingt ‘gebruikt’. Ja rustig, ik ga straks wel een linkje geven en vertellen wie Sem is..

Eerst dit ff vertellen.

We hadden een soort van grappig filmpje van de originele videoclip gemaakt. Onze hoofden op die van Sem zijn vader ‘geplakt’ en dan playbackten we en verder deden we ook af en toe dansjes en iets met tekstborden. Nou ja het heeft ons heel veel tijd gekost, maar het was wel leuk om te doen. We hadden dat filmpje op Vaderdag bij de brunch aangezet en toen gingen we ook live mee doen en papa knuffelen enzo.

Papa vond het wel leuk en mama moest huilen (ik denk dat ze jaloers was omdat we Moederdag vergeten waren, nee haha, die waren we natuurlijk niet vergeten :joy:, ze werd emotioneel (weer eens) van/door ons) en onze zus ook en onze broers wilden stoer doen, maar gingen ook een beetje in hun ogen wrijven. Ze zeiden dat dat was omdat we niet konden zingen, maar het was playback…., dus we denken dat ze het ook wel mooi vonden.

We hadden als broers en zus afgesproken om iets leuks te doen, maar wij (twin en ik) hadden nog iets extra’s gedaan en dat wisten ze dus niet van tevoren…. Dus ja, dan krijg je van die reacties.

Het enige wat we afgesproken hadden was dat we allemaal een t-shirt aan zouden doen met de tekst ‘ik ben fan van mijn papa’ en dan ook nog een leuke foto met papa en jezelf erop en daar zouden we een hele dag in rond lopen, overal waar we kwamen. Iedereen mag weten dat we van papa houden, dus dat was niet zo moeilijk om te doen. Dat dus.

 

Maar ja, over een paar dagen is het weer Vaderdag (en volgend jaar ook weer, dus je kunt altijd blijven reageren) en we hebben nog niet echt een leuk idee. Dus, daarom hebben we een vraagje of eigenlijk wel een paar vraagjes:

 

Natuurlijk mogen jullie dit liedje zelf ook gebruiken. Geen dank, dat we jullie op het laatste moment toch nog hebben gered met een origineel Vaderdag’s cadeau, maar we willen er wel wat voor terug:

  1. Wat zouden we kunnen doen of zeggen of maken of geven. Laat maar horen die tips.
  2. Vieren jullie Vaderdag? Waarom wel/niet?
  3. Wat doe je dan?
  4. Geef je ook een cadeautje of alleen een knuffel of …..?
  5. M.a.w. vertel jullie verhaal en probeer ons te helpen met een origineel Vaderdag’s cadeau. Het mag van alles zijn. Een goed liedje of een leuke tekst of gewoon iets anders origineels. Het zou wel lekker zijn als het iets is wat we binnen 2 dagen kunnen maken of in huis kunnen halen. Tenminste voor wat betreft Vaderdag dit jaar. Als het meer tijd kost om te maken is ook niet erg. Dan hebben we alvast wat voor volgend jaar. Alvast bedankt.

 

Hier een linkje naar het liedje van Sem:

 

Xander de Buisonjé ft. Sem van Dijk – Appelboom

Hier ook nog de tekst van het liedje. Dan weet je iig waar het over gaat. Btw, dat stukje over scheiden hebben we er uit gehaald, want papa en mama zijn nog bij elkaar :wink:

Lieve pa,
Luister naar me,
Want deze is voor jou,
Ik kan niet vaak genoeg vertellen,
Hoeveel ik van je hou,
Je staat altijd aan de zijlijn,
Altijd in mijn bijzijn,
Jouw strijd is mijn strijd,
En jouw pijn is mijn pijn,
Ik lijk te veel op jou pa,
Laat dat geen geheim zijn,
En ook al gingen jij en mama uit elkaar,
Ging ik heen en weer,
En viel het mij zwaar,
En ik weet dat het leven dat we leiden niet
Veel meer is dan een droom alsof we vliegen,
En we kijken naar beneden als een droom,
Maar de appel valt niet heel ver van de boom,
Dus zo vader zo zoon,
Slide ik op de microfoon,
Als ik niet volledig even zielsveel van je hou,
Zal ik langzaam sterven,
Ga ik dood aan jou,
Als ik niet langdurig vurig met alles van je hou,
Valt m'n hart aan scherven,
Ga ik dood aan jou,
Bij alle keuzes die ik maak,
Voel ik mijn vader in mijn bloed,
Want hij ... het verschil tussen het kwade en het goed,
Gaf mij de moed om klaar te zijn voor alles wat het leven doet,
Soms was het eb maar meestal was het overvloed,
Je leerde me fietsen,
En je leerde me lopen,
Je leerde me eerlijk te zijn,
Daar is geen woord aan gelogen,
Ik zal er altijd voor je zijn,
Pa dat zal ik beloven,
En ik weet dat het leven dat we leiden niet
Veel meer is dan een droom alsof we vliegen,
En we kijken naar beneden als een droom,
Maar de appel valt niet heel ver van de boom,
Dus zo vader zo zoon, slide ik op de microfoon,
Als ik niet volledig even zielsveel van je hou,
Zal ik langzaam sterven,
Ga ik dood aan jou,
Als ik niet langdurig vurig met alles van je hou,
Valt m'n hart aan scherven,
Ga ik dood aan jou,
Ga je mee, ga je mee vandaag,
(Ik ben er bij, reken maar op mij)
Vieren wij dat we nu samen zijn
(Hang die slingers maar weer op)
Als je weer, als je weer moet gaan
(Ik kom toch altijd bij je terug)
Weet dan, ik ben een deel van jou,
Echt ik weet het en ik zal het nooit vergeten,
Ben jij het mooiste deel van mij,
Pa ik zal er altijd voor je zijn, zoals jij er bent voor mij,
Als ik niet volledig even zielsveel van je hou,
Zal ik langzaam sterven,
Ga ik dood aan jou,
Als ik niet langdurig vurig met alles van je hou,
Valt m'n hart aan scherven,
Ga ik dood aan jou,
Dan ga ik dood aan jou,

 

Wij vinden het een mooi liedje en bovendien vinden we Sem ook wel een leuke jongen. Hij heeft ook een lekker kontje (0.53). Jammer genoeg kennen we hem niet irl, maar ja, hij heeft natuurlijk al zijn eigen vrienden en dat is ook goed. We weten ook niet of hij op jongens valt, maar das een ander onderwerp.

 

We hopen iig dat jullie ons kunnen helpen om Vaderdag minstens net zo leuk te maken als vorig jaar :relaxed:

 

Groetjes,

M&M’s


52 reacties

Hi,

 

Toen had ik twin zijn onderbroek en t-shirt en trui of jasje gekregen om aan te trekken…..Dan moesten we ergens buiten uit en aan kleden. Daarna liep ik daar in zijn onderbroek en op blote voeten in de winter onderweg naar de auto.

Gebruiker c schreef:

aardig van hem en jammer van de natte kleding. Hopelijk ben je niet ziek geworden. 

 

ik stond helemaal te rillen van de kou in die natte kleren en we moesten nog zeker 10 minuten naar de auto lopen en toen zei mama 'trek die natte kleren uit’ en jij (naam van m'n twin) 'geef wat van jouw kleren aan je broer’. Dus toen deed ik m'n t-shirt en hoodie uit en toen kreeg ik twin zijn hoodie, maar ja, ik was ook nog nat natuurlijk en toen heb ik geloof ik me eerst nog afgedroogd met het t-shirt van ons jongere broertje. Die moest zich dus ook al half uitkleden en toen pas kon ik de hoodie van twin aan. Dan moesten we allebei onze broeken en onderbroeken uit doen omdat twin geen zin had om in zijn onderbroek te lopen, dus gaf hij zijn onderbroek aan mij. Het was natuurlijk makkelijker geweest als hij zijn onderbroek had aangehouden en ik  gewoon zijn spijkerbroek aan had getrokken, maar ja dat wou hij weer niet. Wij doen soms een beetje ingewikkeld als het makkelijk kan, dus moesten we allebei bloot en ik dan weer eerst afdrogen met dat t-shirt en ja, toen konden we eindelijk naar de auto. Met ons erbij verveel je je nooit. Volgens mij was ik niet ziek geworden gelukkig.

 

Vanwege die fotoshoots wil mama altijd dat we er perfect uitzien, maar ja, wij kunnen niet stilzitten en die schram op mijn buik had ik toen gekregen toen we aan het wachten waren en twin en ik op het strand (waar de shoot was) gingen stoeien met elkaar en toen kwam twin met zijn nagel over mijn buik en dat werd helemaal zo'n dikke rode streep. Die fotograaf boos op ons, maar ja, alles stond klaar en er waren geen andere jongens die de shoot konden doen, dus ja, dan moest ie alles retoucheren en voor sommige dingen ging hij mij alleen van achteren of zijkant fotograferen zodat je die streep niet kon zien en twin dan van voor, dus ja, dan moest twin dezelfde zwembroeken aan doen om foto's van zijn buikkant te maken.

 

Het is altijd wat met ons. Vroeger toen we met mama naar de tandarts gingen voor controle en dan allebei eerst tanden hadden gepoetst en dan snel de auto in en dan vonden we een keertje nog een zakje snoepjes en die hadden we toen onderweg opgegeten en bij de tandarts hadden we allebei allemaal van die kleine stukjes winegum nog aan onze tanden geplakt. De tandarts moest er wel een beetje om lachen, maar mama was toen wel boos op ons.

Voor dat paintballen had mama iets gelezen dat er een keertje een jongen in zijn oog was geraakt, dus dan mogen we gelijk helemaal niks meer, maar ja, we snappen het ook wel weer natuurlijk.

Bij bowlen mochten we ook niet gelijk achter elkaar gooien op dezelfde baan en dat omdat ik een keertje per ongeluk toen ik mijn arm met die bal naar achter zwaaide met die bal tegen twin zijn hoofd was geknald. Niet mijn fout hè.

 

Op een gegeven moment mochten we een week voor een fotoshoot bijvoorbeeld ook niet meer op de trampoline,  want in die tijd probeerden we Zilver & Max na te doen met hun sprongen. Dat konden we natuurlijk niet, dus hadden we blauwe plekken van verkeerd terecht komen of tegen elkaar aan botsen. Die Zilver & Max hadden allebei hun eigen trampoline, maar wij dachten dat we die trucjes wel met z'n 2-en op één trampoline konden doen.

Salto's van Zilver en Max - SUPERKIDS

 

Supermannen Zilver en Max - SUPERKIDS

 

Dus voor gevaarlijke dingen of dingen die een beetje gevaarlijk lijken, moeten we oppassen om zelf te gaan doen of die aan papa cadeau te geven op Vaderdag. De kans is groot dat mama er anders een stokje voor steekt :stuck_out_tongue:

 

Groetjes,

M&M's

Hi,

 

Toen had ik twin zijn onderbroek en t-shirt en trui of jasje gekregen om aan te trekken…..Dan moesten we ergens buiten uit en aan kleden. Daarna liep ik daar in zijn onderbroek en op blote voeten in de winter onderweg naar de auto.

Gebruiker c schreef:

aardig van hem en jammer van de natte kleding. Hopelijk ben je niet ziek geworden. 

 

ik stond helemaal te rillen van de kou in die natte kleren en we moesten nog zeker 10 minuten naar de auto lopen en toen zei mama 'trek die natte kleren uit’ en jij (naam van m'n twin) 'geef wat van jouw kleren aan je broer’. Dus toen deed ik m'n t-shirt en hoodie uit en toen kreeg ik twin zijn hoodie, maar ja, ik was ook nog nat natuurlijk en toen heb ik geloof ik me eerst nog afgedroogd met het t-shirt van ons jongere broertje. Die moest zich dus ook al half uitkleden en toen pas kon ik de hoodie van twin aan. Dan moesten we allebei onze broeken en onderbroeken uit doen omdat twin geen zin had om in zijn onderbroek te lopen, dus gaf hij zijn onderbroek aan mij. Het was natuurlijk makkelijker geweest als hij zijn onderbroek had aangehouden en ik  gewoon zijn spijkerbroek aan had getrokken, maar ja dat wou hij weer niet. Wij doen soms een beetje ingewikkeld als het makkelijk kan, dus moesten we allebei bloot en ik dan weer eerst afdrogen met dat t-shirt en ja, toen konden we eindelijk naar de auto. Met ons erbij verveel je je nooit. Volgens mij was ik niet ziek geworden gelukkig.oke, gelukkig was je niet ziek geworden dus.

 

Vanwege die fotoshoots wil mama altijd dat we er perfect uitzien, maar ja, wij kunnen niet stilzitten en die schram op mijn buik had ik toen gekregen toen we aan het wachten waren en twin en ik op het strand (waar de shoot was) gingen stoeien met elkaar en toen kwam twin met zijn nagel over mijn buik en dat werd helemaal zo'n dikke rode streep. Die fotograaf boos op ons, maar ja, alles stond klaar en er waren geen andere jongens die de shoot konden doen, dus ja, dan moest ie alles retoucheren en voor sommige dingen ging hij mij alleen van achteren of zijkant fotograferen zodat je die streep niet kon zien en twin dan van voor, dus ja, dan moest twin dezelfde zwembroeken aan doen om foto's van zijn buikkant te maken.

kan gebeuren hé . Ik ben blij dat ik niet een model ben en voor de fotograaf is dat dan al helemaal belabberd als ik model ben. Haha, met mijn littekens over heel mijn lichaam met als eyecatcher(sorry voor spelling) een litteken op mijn linker been van 41,2 cm . Het antwoord kun je wel raden waarom . En zo heb ik er nog een paar van zulke lengte categorieen.  Dus als hij al boos op jullie werd voor dat, dan weet ik niet wat hij was als hij mij ziet.haha😅. Wel handig zo'n tweeling hè . Lijken sprekend op elkaar.😉

Het is altijd wat met ons. Vroeger toen we met mama naar de tandarts gingen voor controle en dan allebei eerst tanden hadden gepoetst en dan snel de auto in en dan vonden we een keertje nog een zakje snoepjes en die hadden we toen onderweg opgegeten en bij de tandarts hadden we allebei allemaal van die kleine stukjes winegum nog aan onze tanden geplakt. De tandarts moest er wel een beetje om lachen, maar mama was toen wel boos op ons.haha,  leuk verhaal.  Leuk dat de tandarts er ook van kon lachen. 

Voor dat paintballen had mama iets gelezen dat er een keertje een jongen in zijn oog was geraakt, dus dan mogen we gelijk helemaal niks meer, maar ja, we snappen het ook wel weer natuurlijk.ik kan dat wel snappen, maar had hij dan wel bescherming op? Of weet je dat niet. 

Bij bowlen mochten we ook niet gelijk achter elkaar gooien op dezelfde baan en dat omdat ik een keertje per ongeluk toen ik mijn arm met die bal naar achter zwaaide met die bal tegen twin zijn hoofd was geknald. Niet mijn fout hè. het kan ook jullie weer overkomen🤕.  Misschien is bowlen op de wii toch veiliger voor jullie😉

 

Op een gegeven moment mochten we een week voor een fotoshoot bijvoorbeeld ook niet meer op de trampoline,  want in die tijd probeerden we Zilver & Max na te doen met hun sprongen. Dat konden we natuurlijk niet, dus hadden we blauwe plekken van verkeerd terecht komen of tegen elkaar aan botsen. Die Zilver & Max hadden allebei hun eigen trampoline, maar wij dachten dat we die trucjes wel met z'n 2-en op één trampoline konden doen.

Salto's van Zilver en Max - SUPERKIDS

 

Supermannen Zilver en Max - SUPERKIDS

 

Dus voor gevaarlijke dingen of dingen die een beetje gevaarlijk lijken, moeten we oppassen om zelf te gaan doen of die aan papa cadeau te geven op Vaderdag. De kans is groot dat mama er anders een stokje voor steekt :stuck_out_tongue:ah ,oke, snap ik wel.  Ik zal nog is ff nadenken. 

 

Groetjes,

M&M's

Groetjes Gebruiker c 

Reageer