Als het maar ware liefde is, wat denken jullie?

  • 1 March 2023
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Dit is eigenlijk iets waar ik me gewoon heel erg aan irriteer op het forum. Je krijgt een post over iemand die een relatie wil of heeft van iemand die 5+  jaar ouder is. Sommige van de reacties die deze persoon krijgt zijn goed, alleen bij heel veel reacties krijg je ongeveer deze reactie:

‘Als het ware liefde is, dan is het goed.’

dit is natuurlijk totale onzin. Ten eerste, zelfs als het ‘ware liefde’ is, verandert het feit dat je partner op kinderen valt niet.  En sowieso, de kans dat het ware liefde is, is heel klein. Je persoonlijkheid kan zo sprankelend zijn als de maan. Een pedofiel ziet het verschil niet, of eerder hij ziet het wel. Hij maakt er gewoon gebruik van,

Ten tweede, controle. Controle is natuurlijk heel belangrijk in een relatie. Alleen dat jij de controle hebt betekent niet dat het opeens legaal of moreel goed is. Dit betekent namelijk niet dat jij de controle eeuwig gaat houden, bij de meeste van dit soort relaties begint de prooi met de controle.
 

Ten derde, zelfs als jij magisch voor eeuwig die controle houdt, wie houdt je partner tegen om dit bij andere kinderen te doen, die niet zo veel controle opeisen? Dat jij nu niks doet om hem aan te geven, kan betekenen dat andere kinderen verkracht en aangerand worden, dit is niet om jullie een schuldgevoel te geven, dit is gewoon de waarheid. Wat voor jou misschien een heel spannende en leuke ervaring was, is voor iemand anders iets totaal anders.

 

Trouwens, liefde duurt maar voor heel even, ongeveer een half jaar… eigenlijk is er niet zoiets als ware liefde. Liefde is gewoon een reactie die ons lichaam maakt zodat we baby’s maken. Dit maakt liefde niet minder magisch, alleen neem gewoon alles wat je voelt met een korreltje zout.


 het verschil van dit soort gevallen bij meisjes en jongens is heel groot. Bij veel jongens wordt het vaak als cool en stoer gezien, de reden dat het wat minder schokkend bij jongen is, is waarschijnlijk omdat de jongen eerder gezien wordt als de persoon met meer controle. Wat natuurlijk niet zo is. Maar draai de gender van zo’n situatie om, en het hele verhaal is opeens veel minder leuk. Een dertienjarig meisje die het met de beste vriend van je vader doet… het voelt opeens een stuk minder spannend, of eerder legaal.

Ja, er zijn van die verhalen waar een zeventien- of achttienjarige er vandoor gaat met hun docent, alleen dit zijn uitzonderingen. De meende eindigen veel minder leuk.


Oftewel, als je in zo’n situatie zit, kijk naar de controle, draai het gender om en  kijk of die persoon het bij andere mensen kan doen. Maar om eerlijk te zijn raad ik het in alle gevallen af

 

Wat denken jullie? Eens of oneens? Waarom? Van gedachte verandert? Favoriete dier? 
 

(Beter wordt nu weer niet het hele bericht op het laatste moment per ongeluk verwijdert.)


1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

hi, 

ik denk… dat het ook wel verschilt in welke fase van je leven je zit.. want; ja, als jij 15 bent, en je partner 22 bij wijze van, vindt ik dat ook een (te) groot leeftijdsverschil. 

maar bij 2 partners van bijv. 37 & 44 vindt ik het prima, en is er volgensmij niemand die daar een probleem van maakt.. 

 

ik denk trouwens niet dat gender heel veel uitmaakt, je hoort nou eenmaal vaker oudere mannen & jonge meisjes. maar ook als een vrouw van 22 het met een jongen van 15 doet, wordt diegene gezien als pedofiel hoor… 

 

en als laatste ben ik het totaal niet eens met de stelling dat ware liefde niet bestaat, ikzelf geloof van wel. maarja, het is ook een beetje kwestie van geluk, en wie je tegenkomt in het leven… 

 

Favoriete dier? 
 

 

1 vraagje nog… waarom vraag je naar mijn favo dier… heeft dat iets met dit topic te maken…. of ben ik nou helemaal de weg kwijt… ?! nouja, mijn favo dier is een pinguïn i Guess 

 

 

mij_niet_gezien 

Reageer