Skip to main content

Ik ben dus 16 en er staat online dat ik seksueel meerderjarig ben en dat ik met bijvoorbeeld een 22 jarige mag daten is dat ook zo? Want ik vind iemand leuk die 22 is

Volgensmij wel. Maar weet niet of dit klopt @moderator?

Groetjes mij @anoniemxv


Tja, zelf vind ik het leeftijdsverschil eigenlijk nog net wat te groot maar wettelijk gezien mag het idd.


Hey!

Ik weet niet of ik het juist heb, maar als je een relatie hebt met iemand die als volwassenen wordt beschouwd en jij als minderjarige (onder de 18, ongeacht het feit dat je seksueel meerderjarig bent) mag dit niet. Ook zou ik je het persoonlijk afraden om een relatie te beginnen met een ouder iemand boven de 20. Ik ken jou en de persoon die jij leuk vindt natuurlijk niet en begrijp me niet verkeerd ik verbied het je niet. Wel zou ik jezelf afvragen, is het slim om met iemand iets te starten die in een andere stage van hun leven zit? Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen, je mag zoveel vragen als dat je zou willen :)


Hoi allemaal!

 

Volgens de Nederlandse wet mag een relatie in dit geval, met als grote voorwaarde dat er geen machtsverhouding is. Denk bijvoorbeeld aan leraar/lerares & leerling, behandelaar & patiënt.

 

Ramon.


Reageer