Afgewezen persoon is toxic

  • 4 February 2023
  • 1 reactie
  • 42 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Hoi allemaal , 

Ik zit in leerjaar 3 voor context. 

Ik heb een vriendin en ik had  ongeveer 1 jaar een crush op haar en zij op mij voordat we een relatie kregen. Laten we haar T noemen. Om T mijn vriendin te maken, heb ik B afgwezen in de zomervakantie van 2022.  B had ongeveer 2 jaar een crush op mij. Ik had echter geen romantische interesse in B. 

T en B zaten bij elkaar op de basisschool en kennen elkaar dus al heel erg lang. Ze waren zelfs vriendinnen. B was in groep 8 weg en ze ziet T weer voor het eerst in leerjaar 1, maar ze worden niet bevriend. Ik word wel bevriend met B en we zijn vrienden voor zo’n 2 jaar. B en T worden weer bevriend aan het einde van leerjaar 2, dus voor de zomervakantie van 2022, waarin ik B had afgewezen. 


Ik heb sinds afgelopen herfst verkering met T en het probleem is: B begint jaloers / toxic te doen. Elke keer wanneer ik mijn vriendin aanraak, moet B precies hetzelfde doen en mij en T raar aankijken daarbij. Dit is maar een van de weinige dingen die ze doet. B klaagt over alles dat ik met T doe. 
Context: ik heb een relatie met T, maar ik ben ook goed bevriend met T

Opzich was dit nog niet zo erg, maar B ging deze maand echt wel iets te ver. B begon T te negeren op school en ze gaan niet meer met elkaar om. Ook zet B de vriendinnen van T tegen T op. Ik heb met T hierover gepraat enzo en we zijn op de conclusie gekomen dat B mij ws nog leuk vindt, maar we weten eig niet wat we moeten doen met het vriendinnen enzo. 

Zegmaar de enige vrienden die T nu nog heeft zijn mij en een vriend van mij genaamd U. T heeft nu dus geen “meisjesvrienden” meer, doordat B haar vriendinnen tegen haar heeft opgezet en als je zo makkelijk iemand kan verlaten, hoef je niet bevriend te zijn met haar. Dat zegt T. 

Nou ja, dit is niet echt een vraag, maar ik wil het gewoon even delen. Zien jullie eventuele oplossingen of een eigen ervaring hierin, zou ik dat erg dankbaar zijn. Vertel me trouwens ook of ik (en T) ergens verkeerd zit. 

Dankjewel voor het lezen en groetjes


1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Ja, ik zou het vertellen aan een leerkracht of de vriendinnen van je, of hun gewoon ditchen en een nieuwe vrienden groep maken, als ze kut aan het doen zijn en B = voor  Bitch, dan zijn het toch geen echte vrienden

Reageer