Advies uitmaken, dringend nodig!

  • 31 January 2024
  • 10 reacties
  • 177 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
  • Praat goed mee
  • 56 reacties

Hi, 

Ik zit met iets

Ik heb dus al 5 jaar een relatie met mijn vriendje. En hij doet de laatste tijd heel afwezig, hij skipt me in school, hij doet minder blij, hij stelt nooit meer voor om af te spreken etc. Ik weet dus zeker dat ik het uit wil maken. Maar dit is mijn eerste relatie en ik weet niet goed hoe het moet en of ik het wel durf.  Ik wil hem geen pijn doen en ik wil ook niet dat het heel akward wordt ofzo. Hoe moet ik het uitmaken? Help! Moet ik hem appen en naar zijn huis fietsen en het bij de deur uit maken? Ik weet het niet. Ik wil het natuurlijk het liefste via een appje doen, maar dat kan niet als je 5 jaar een relatie hebt gehad en dat weet ik ook wel. En wat moet ik zeggen en wanneer.. Sorry maar ik zit er heel erg mee, het is ook bijna valentijnsdag en ik wil het voor die dag al uit maken eigenlijk..

Kunnen jullie advies geven en tips. (Eigenlijk heb ik een heel plan nodig lol sorry.. ik vind het heel eng en ik wil hem geen pijn doen of hem boos maken) 

En ik zou het fijn vinden als jullie je eigen ervaring met uitmaken kunnen delen. 

Liefs M


10 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Heyy M,

 

Poeh, wat een vraag. Weet je wel zeker dat je het uit wil maken? Je kan ook gewoon eerst een gesprek met hem aangaan en hem wijzen op de punten waar je mee zit? Dat ie nooit initiatief neemt, je skipt op school, etc. 
 

Als je het wel echt uit wil maken, dan is het inderdaad een goede keuze om dit in het echt te doen. Niet via de app. Dat is inderdaad niet netjes na 5 jaar. En ook niet handig als je elkaar nog tegen gaat komen op school. Maar ik zou niet zomaar naar zijn huis fietsen. Maak eerst een afspraak samen via de app. En dan vertel je het hem als jullie samen zijn. Spreek vanuit je gevoel, leg uit dat je niet meer verliefd bent en geen toekomst meer ziet. Benadruk dat het niet aan hem ligt maar dat het gewoon niet meer werkt tussen jullie twee.

 

kan je hier wat mee lief?

 

kusjes

Reputatie 5
Badge +3

Hii, 

 

weet je wel zeker dat je het meteen wil uitmaken? Je kan ook eerst een rustig met hem praten over wat er aan de hand is, jullie zijn tenslotte al een tijdje samen dus dat lijkt me een goede eerste stap. 
 

Mocht het zo zijn dat hij er over na zit te denken om Het uit te maken dan komt dat tijdens het gesprek ook naar voren en gaat het makkelijker dan je denkt. 
 

Succes en veel sterkte. 
 

xoxox

Reputatie 7
Badge +7

Ik snap je wel hoor, vooral omdat hij heel afwezig doet.
Maar 5 jaar is behoorlijk lang.

Ik kan je niet echt helpen met wat je moet zeggen enzo, maar ik zou het wel face-to-face doen in ieder geval.
Heb voor de rest weinig ervaring.

Hoop dat andere je nog kunnen helpen!

Reputatie 4
Badge +1

Heyy M,

 

Poeh, wat een vraag. Weet je wel zeker dat je het uit wil maken? Je kan ook gewoon eerst een gesprek met hem aangaan en hem wijzen op de punten waar je mee zit? Dat ie nooit initiatief neemt, je skipt op school, etc. 
 

Als je het wel echt uit wil maken, dan is het inderdaad een goede keuze om dit in het echt te doen. Niet via de app. Dat is inderdaad niet netjes na 5 jaar. En ook niet handig als je elkaar nog tegen gaat komen op school. Maar ik zou niet zomaar naar zijn huis fietsen. Maak eerst een afspraak samen via de app. En dan vertel je het hem als jullie samen zijn. Spreek vanuit je gevoel, leg uit dat je niet meer verliefd bent en geen toekomst meer ziet. Benadruk dat het niet aan hem ligt maar dat het gewoon niet meer werkt tussen jullie twee.

 

kan je hier wat mee lief?

 

kusjes

Ik weet wel zeker dat ik het wil uitmaken. Mijn moeder heeft me het later ook gezegd dat ze ziet dat we eigenlijk meer een vrienden relatie hebben. Dankjewel voor het advies! Ik heb alleen wel een vraag. Moet ik het bij de deur al uitmaken of moet ik mee naar binnen voor een gesprek. Ik wil het namelijk liever bij de deur uitmaken, uitleggen en weg gaan.. Maar ik weet niet of dat ongepast is ofzo

Liefs M

Reputatie 3
Badge +1

Heyy M,

 

Hmmm.. je kan het opzich wel bij de deur uitmaken. Als dat is hoe jij dat het liefste doet. Het zou opzich wel netjes zijn om mee naar binnen te gaan. Ik weet ook niet of je hem nog vaker tegen gaat komen. Dan is dat misschien wel net zo fijn. Als je het wel bij de deur uitmaakt zal ik wel zeggen dat je daarvoor kiest zodat je hem geen onnodige verwachtingen geeft door mee naar binnen te gaan. Ik denk dat ie t dan beter begrijpt.

Succes, en laat je weten hoe het gegaan is?

 

kusjes

Reputatie 5
Badge +3

@M.b 

 

Ik opende dit topic om te kijken of je al een update had geplaatst. Wat jammer om te lezen dat je het echt wil gaan uitmaken. 
 

ik wil je veel succes en sterkte wensen hiermee. Wij zijn er voor je 

 

xoxox

Reputatie 4
Badge +1

Echt heel erg  bedankt. Jullie hebben mij echt geholpen in deze keuze, want dit is allemaal heel nieuw voor mij dus vind het behoorlijk spannend. Ik ga het morgen uitmaken, ik heb afgesproken in een parkje naast zijn huis. Ik vertel hem daar hoe het zit en dat ik wel alle momenten samen leuk heb gevonden. Daarna ga ik weer weg. Ik wilde het eigenlijk later doen, want ik wil me mentaal kunnen voorbereiden xD alleen ik heb belangrijke toetsen en anders wordt ik te veel afgeleid.. 

Ik geef morgen een verslag over hoe het ging

Wish me luck

 

Reputatie 7
Badge +17

Het uitmaken na 5 jaar zal niet makkelijk zijn. Maar ja, soms is een relatie gewoon over. Wel goed dat je het face to face doet. Over de app uitmaken is echt not done vind ik.

Heel veel sterkte en succes.

Reputatie 5
Badge +3

Hii @M.b 

 

Wat spannend zeg! Moedig dat je dit aandurft en geel veel succes vandaag! 
 

Xoxoxo

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb het uitgemaakt! Ik ben eigenlijk heel opgelucht.

Ik had dus afgesproken in een parkje, daar stond hij te wachten. Ik heb het eigenlijk gelijk gezegd zonder er om heen te draaien. Het viel uiteindelijk mee, want hij had dus ook het gevoel om het uit te maken alleen hij durfde het niet. Ik ben blij dat het dan nu gezegd is en we gewoon verder kunnen. Ik denk niet dat we echt vrienden kunnen zijn maar het is niet slecht afgesloten dus dat is fijn. Dankjewel voor mijn verhaal aan te horen xD, soms moet het er gewoon even uit.

Heel veel liefs M

Reageer