Skip to main content
Vraag

advies nodig, lange afstandsrelatie

• August 15, 2026
  • 1 reactie
  • 29 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik was dus laatst op vakantie in Frankrijk en daar leerde ik een Franse jongen kennen. Lang verhaal kort; hij is nu mijn vriendje. Ik vind hem heel leuk en we chatten en bellen vaak en we sturen heel de dag snaps naar elkaar. 

Het probleem is alleen dat hij 5 uur van me vandaan woont met de auto en dat mijn ouders niets van mijn relatie afweten (ze weten dat hij interesse had maar niet dat hij daadwerkelijk mijn vriendje is nu). 

Ik mis hem nu al (pas twee weken) ongelooflijk erg en ik ben bang dat ik hem nooit meer zal zien. Ik hou heel veel van hem, maar in een relatie vind ik bij elkaar kunnen zijn en lichamelijk contact enzo best belangrijk, wat nu gewoon echt niet kan.

Maar moet ik het dan nu uitmaken met een jongen die ik heel leuk vind?? Aan de ene kant weet ik dat deze relatie niets kan worden als ik hem nooit meer zie (wat zeer waarschijnlijk is) en dat het heel kut is omdat ik hem heel de dag mis, maar aan de andere kant als ik het uit zou maken zou ik daar ook kapot van zijn omdat ik echt van hem hou. 

Hebben jullie advies voor wat ik moet doen?

1 reactie

Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • August 19, 2026

Heyhey!

Ik zou het niet meteen uitmaken alleen omdat jullie nu ver van elkaar wonen. Twee weken is natuurlijk nog maar net begonnen en het is logisch dat je hem na zo’n vakantie enorm mist, zeker als jullie daarna veel contact hebben gehouden.

Ik denk wel dat je het aan je ouders moet vertellen. Zij weten al dat hij interesse had, dus het is niet alsof het volledig uit het niets komt. Als ze weten dat jullie nu echt een relatie hebben, kunnen ze mss ook meedenken over hoe jullie elkaar nog eens kunnen zien. En het is sws fijner als je niet stiekem met je relatie hoeft rond te lopen.

Daarnaast zou ik vooral kijken naar wat er wél mogelijk is. Kunnen jullie elkaar bvb over een paar maanden opnieuw zien? Kunnen jullie ouders daarbij helpen? En zouden jullie het allebei zien zitten om voorlopig vooral te bellen en te appen? 

Aan de andere kant is het ook goed dat je nadenkt over wat jij belangrijk vindt in een relatie. Als je merkt dat het gebrek aan samen zijn je op lange termijn ongelukkig maakt, is het ook oké om daar eerlijk over te zijn. Maar ik zou daar nu, na twee weken, nog niet meteen vanuit gaan.

Succes!

Ellen xx