Skip to main content
Vraag

4e jaar + 3e jaar?

• August 18, 2026
  • 2 reacties
  • 35 Bekeken

Quokka
Forum|alt.badge.img+4

hoi hoi!

ik ben heel lang weg geweest, maar ik ben er weer! (geen speciale reden voor afwezigheid, ik was er gewoon niet.)

ik heb een super toffe zomervakantie gehad! beetje jammer dat ik ben afgewezen door een meisje waar ik verliefd op was, maar dat mag de pret niet drukken.

vorig schooljaar kreeg ik een crush op een meisje uit mijn jaar. (zie vorig topic: “Ik vind een meisje leuk...”) codenaam: knuppel. er was een grote kans dat ik met haar in de klas zou komen, maar ik ben jammer genoeg blijven zitten.

nu is mijn vraag: zou een 4ejaars meisje een relatie met een 3ejaars jongen oke vinden? ik denk niet dat ik heel veel kans maak en voor nu moet ik eerst maar eens over die afwijzing heenkomen, maar toch.

laat het weten, en succes iedereen met het nieuwe schooljaar!

Q

2 reacties

The blue spirit
Forum|alt.badge.img+1

Hallo ​@Quokka 

Ik denk leeftijd veel meer uitmaakt als in welke klas je zit. Als je over je afwijzing bent heen gekomen zou ik het dus gewoon weer opnieuw proberen. Je weet namelijk nooit wat in haar hoofd, misschien voelt ze wel hetzelfde voor jou.

Groetjes The Blue Spirit

Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • August 19, 2026

Heyhey!

Ik denk dat een meisje uit het 4e jaar een jongen uit het 3e jaar echt niet per se raar hoeft te vinden. Eén schooljaar verschil stelt eigenlijk niet zoveel voor, zeker als jullie qua leeftijd ook niet heel ver uit elkaar liggen. Het gaat uiteindelijk veel meer om hoe jullie met elkaar omgaan en of er een klik is.

En dat je nu denkt dat je weinig kans maakt, hoeft natuurlijk ook niet te betekenen dat dat echt zo is. Je weet pas hoe zij erover denkt als je haar beter leert kennen en mss een keer laat merken dat je haar leuk vindt.

Maar ik zou idd eerst die afwijzing een beetje laten zakken. Je hoeft niet meteen een nieuwe relatie of crush te zoeken. Gwn rustig het nieuwe schooljaar beginnen en kijken wat er gebeurt. Mss kom je knuppel weer tegen en blijkt er toch iets te zijn, mss ook niet. Je weet maar nooit.

Succes!

Ellen xx