4 jaar leeftijdsverschil is dat oke?

  • 17 August 2018
  • 11 reacties
  • 266 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben 16 en ben verliefd op iemand die 12 is, zij ook op mij maar kan dit? Ik weet ook wel dat ik mentaal veel verder ben dan haar maar dat is de leeftijd toch dus dat gaat wel weg maar is de verhouding 16jaar en 12jaar oke??? ?

11 reacties

Als zij ook op jou is en jullie geen rare dingen gaan doen, dan kan het geloof ik best wel.

~Asy
Ps; hoe de maatschappij daar over denkt is weer een heel ander verhaal. Maar maak je daar geen zorgen over.
Geen rare dingen wat versta je daaronder dan?
"maar dat is de leeftijd toch dus dat gaat wel weg "
Ja, als zij ook geheel uit de puberteit is, dus zo ongeveer volwassen is...

Zoals jij zelf al hebt geschreven is er een groot verschil in mentale ontwikkeling, maar datzelfde verschil zit er dus ook in lichamelijke ontwikkeling.
Wat jullie wensen zijn en wat jullie van een relatie verwachten kan dus sterk verschillen, wat niet al te practisch is.
Dus calverliefdheid volgens jou
Ik suggereer nergens dat het kalverliefde is, want ik weet natuurlijk niet hoe ervaren jullie zijn...
Ik ga er wel van uit en dat vind ik jammer als het echt zo zou zijn, kan je daar iets aan doen of staat kalverliefdheid vast?
"verliefdheid tussen mensen die nog weinig ervaring hebben in de liefde"
https://www.encyclo.nl/begrip/kalverliefde

Dat is absoluut geen probleem, lijkt mij...
Niemand heeft ervaring bij zijn eerste (paar) relatie(s)...
Dat zou ook een beetje het "ontdekken" verpesten, maarja...
Thankyou bro
Ja dat kan zeker! Ik ken mensen die 12 jaars verschil hebben en nu getrouwd zijn ze zijn gelukkig en hebben samen kindere

Reageer