Skip to main content

 

Hey! (ik ben een meisje, 16 jaar, zeg even wat jij bent) 

ik heb 2 vragen/stellingen en ik ben benieuwd wat anderen ervan vinden & waarom. 

Dit is voor de fun en een mening van meerdere kanten te bekijken… respecteer elkaars mening en kijk. 

1> wat vinden jullie van een relatie maar dan dat je over het algemeen afspraken hebt dat je mag knuffelen & zoenen en zelfs seks hebben met anderen. 

Mijn mening: Ik zou er zelf voor open staan in een serieuze &  langdurende relatie. Niet het begin. Ik kan begrijpen dat na een tijdje je ook behoefte kan hebben aan fysiek contact met andere. ik vind geestelijke trouw belangrijker. Als ik mijn vriend een plezier ermee zou kunnen doen, waarom niet. Of mijzelf natuurlijk. Het zou wel met duidelijke afspraken zijn. 

2> Wat vind je van mensen die nog nooit ervaring hebben gehad op het vlak daten& seks? Zou je zelf iemand zijn die ze date of heb je een voorkeur aan mensen met al enige ervaring? Of ben jij diegene en hoe voel jij je hierbij. 

Mijn mening: Ik ben zelf diegene die echt amper ervaring heeft. Nog niet eens de hand van een jongen zijn hand vastgehouden. Ik heb het gevoel dat later hierdoor mensen verkeerde vooroordelen gaan hebben over mij en mij gaan afwijzen. Het heeft vele redenen zoals: ik ben nog nooit verliefd geweest, ik ontmoet amper nieuwe mensen, ik ben te onzeker, ect...

1> wat vinden jullie van een relatie maar dan dat je over het algemeen afspraken hebt dat je mag knuffelen & zoenen en zelfs seks hebben met anderen. 
Prima? Uiteindelijk doen stellen dat toch ook?

2> Wat vind je van mensen die nog nooit ervaring hebben gehad op het vlak daten& seks? Zou je zelf iemand zijn die ze date of heb je een voorkeur aan mensen met al enige ervaring? Of ben jij diegene en hoe voel jij je hierbij. 

Prima, wat ervaring is wel fijn, sinds jij dan niet alles hoeft uit te leggen, maar iemand die al ontmaagd is hoef ik ook weer niet.


1> wat vinden jullie van een relatie maar dan dat je over het algemeen afspraken hebt dat je mag knuffelen & zoenen en zelfs seks hebben met anderen. 

Het is natuurlijk erg makkelijk om te zeggen dat je dit prima vindt, maar het is goed om te bedenken dat er ook een nadeel aan dit soort afspraken zitten. Je wilt je partner een pleziertje gunnen, dat is logisch, maar moet dat echt per se door hem seks te laten hebben met een ander persoon? Wat er dan namelijk zou kunnen gebeuren is dat je partner erachter komt dat hij/zij eigenlijk helemaal geen goede seks heeft met jou. Dan zou het goed kunnen gebeuren dat hij/zij jou verlaat en doorgaat met zijn “seksbuddy”. Ik zou me eerder kunnen bedenken dat het interessanter is om nieuwe en spannendere standjes uit te proberen. Dat houd je de seksrelatie namelijk ook op gang. 

2> Wat vind je van mensen die nog nooit ervaring hebben gehad op het vlak daten& seks? Zou je zelf iemand zijn die ze date of heb je een voorkeur aan mensen met al enige ervaring? Of ben jij diegene en hoe voel jij je hierbij. 

Ik heb nog niet heel veel ervaring op het gebied van seks eerlijk gezegd, maar mij lijkt het juist heel interessant om een relatie te starten met iemand die nog geen ervaring heeft op het gebied van seks en daten (mijn mening zou hetzelfde blijven als ik wel al ervaren zou zijn op het gebied van seks). Het lijkt mij juist grappig om alle dingen voor het eerst met een ander persoon uit te proberen. Seks en daten hoeft ook niet perfect te zijn in mijn opzicht. Wat mij betreft is het prima als er iets fout gaat, dat zorgt juist dat het een beetje luchtig blijft en niet een gespannen boel. 

Groetjes! 


Reageer