Vraag

14 jarige met 20 jarige samen?

  • 11 November 2020
  • 3 reacties
  • 234 Bekeken

Badge

Hoi hoi. 

 

Ik ben 14 jaar en ik heb een crush op een 20 jarige. Hij woont in Frankrijk en we bellen elke dag met elkaar. Ik ken hem nu zo een 2 maanden. We hebben beide toegegeven dat we een crush op elkaar hebben, maar hebben niet. Hij wilt namelijk wachten tot ik 18 ben, aangezien het illegaal is om met een minderjarige te hebben ofzo. Het hele punt is alleen, ik weet niet of ik 4 jaar kan wachten. Ik vind hem echt heel leuk en ik ben bang dat ik hem kwijt raak. 

 

Kan iemand me zeggen wat ik moet doen??

 

Gr mezelf


3 reacties

Heyy

Het is misschien niet tof, maar het is wel verstandig dat hij wil wachten. Het mag, zoals je zelf aangeeft wettelijk nog niet. Misschien wil hij ook wachten omdat jullie seksuele behoeftes totaal verschillend kunnen zijn. Wellicht is hij al klaar voor seks, terwijl het kan zijn dat jij dat niet bent en dat soort dingen. 

Groetjs

Hey meisje1308,

Verstandig dat hij wil wachten, ik begrijp dat het lastig is omdat 4 jaar echt heel lang lijkt. Maar het lijkt me ook dat je in die 4 jaar juist naar elkaar toe kan groeien en elkaar nog beter leren kennen, en dat je dan juist een goede band opbouwt. Als jullie elkaar echt leuk vinden, is het die 4 jaar wachten echt wel waard.

En het zou idd kunnen dat jullie elkaar toch kwijtraken in die 4 jaar, dat is misschien moeilijk, maar dan heb je er wel weer van geleerd. Of dat je tegen de tijd dat je 18 bent, opnieuw contact zoekt en dan kijkt hoe jullie verhouding tot elkaar is.

Kortom, er zijn vast veel mogelijkheden voor jullie relatie. Belangrijk is dat jullie allebei eerlijk blijven over wat je voor elkaar voelt, zodat je elkaar kan vertrouwen. Dan komen jullie vast heel ver! Zeg ook vooral dat je hem leuk vind en dat je het moeilijk vind om 4 jaar te wachten, maar dat je dat er wel voor over hebt. Dan bevestig jij hem ook in zijn keuze om te wachten.

Groetjes,

Simply Me

Het leeftijdsverschil is echt te groot. Jij bent 14, zit nog op de middelbare en nog niet zo lang in de puberteit. Hij is 20, woont ten eerste in een ander land, ten tweede heeft hij hele andere dingen om zich zorgen over te maken zoals werk en verzekeringen enzo lmao. "het mag niet ofzo" klopt helemaal, een 20 jarige (of iedereen boven de 18) die een relatie heeft met een 14 jarige zoals jij is volgens de wet een pedofiel. Daar kan je naar voor de gevangenis. 4 jaar wachten is erg lang, en daarom zou ik het juist uit mijn hoofd zetten, door met je leven, en kijken in je omgeving naar mensen meer rond je eigen leeftijd. 

Reageer