wil je weten wat je rechten zijn? hier tips en een weetje

  • 24 March 2021
  • 4 reacties
  • 121 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

he lieven jongeren. ik geef jullie tips om er achter te komen wat je rechten zijn en vertel een weetje.

Tip1 klik op dezen link want vind je de jeugd pagina over kinderrechten en meer, Jeugd - UNICEF.

Tip2. ga maar eens naar www.kinderrechten.nl. hier leer je wat kinderrechten zijn en wat een kinderrecht is.

en nu geef ik je een paar weetjes.

weetje1. niet allen kinderen en jongeren weten wat hun rechten zijn. het daarom goed om maar eens een spreekbeurt of een werkstuk te houden over kinderrechten.

weetje2. wist je dat er een dag bestaand voor de rechten van het kind. die word gevierd op 20 november en dan kan het zijn dat iemand uit jou klas een spreekbeurt of werkstuk houd over kinderrechten.

weetje3. de dag van de rechten van het kind bestaand al voor dat jij geboren bent. dat is op  20 november 1989.


4 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Weetje 1: Niet alle kinderen boeit het…

Weetje 2: Nog nooit gehad

Weetje 3: Weet je dat zeker? 

Reputatie 3
Badge +3

weetje:1 het is fijn dat kinderen en jongeren snappen wat hun rechten zijn want dat recht hebben ze.

weetje2: ok dus je hebt het nog nooit gehad. waren je klasgenoten soms niet zo nieuwsgierig over kinderrechten.

weerje3:ja het is echt waar.

Reputatie 5
Badge +6

Tis miss wel fijn, maar de meeste kinderen zijn te lui om rechten te gaan lezen

Inderdaad, niet zon nieuwsgierige klas

Ik bedoelde, weet he zeker dat ik jonger ben?

Hallo Kyra stoer :)

Eigenlijk compleet niet. Mijn klas is meer bezig met gamen, etc. Mij boeien die rechten ook eigenlijk helemaal niks.

-TheMightySlayer <3

Reageer