Vraag

wie vindt dat er een avondklok ingesteld moet worden?

  • 14 December 2020
  • 7 reacties
  • 85 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Wie vindt dat er een avondklok ingesteld moet worden?  Ik wel!


7 reacties

Badge

Ik ben het helemaal met je eens!🕘

Hallo OluchiBTS :)

Ik ben zeker voor strenge maatregelen maar ik vindt een harde lockdown goed genoeg. Die avondklok hoeft dan niet.

-TheMightySlayer <3

Hey,

Vind je een nieuwe lockdown niet genoeg? Ik hoop dat er even geen nieuwe maatregelen bijkomen. Ik denk dat het ook niet zozeer om de maatregelen gaat, maar dat dit allemaal gebeurt doordat de mensen zich niet normaal aan regels kunnen houden. Ik hoop dat ze dat gauw gaan inzien, dit kan echt niet langer zo doorgaan… ik weet niet of een avondklok zou bijdragen aan mindere verspreiding van het virus. Waarom vind jij dat er een avondklok ingesteld moet worden? Ik ben benieuwd naar je argumenten/mening..

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 4
Badge +5

@Simply Me omdat dat er mensen dan vuurwerk afsteken als er geen avondklok ingesteld wordt en met een avondklok kunnen mensen vuurwerk niet afsteken 

Mensen die de regels m.b.t. vuurwerk overtreden, zullen zich ook niet laten tegenhouden door een avondklok. Ik denk dat zo'n avondklok daarvoor niks zou helpen.

Maar in principe is er ook niks met vuurwerk. Het verhaaltje over vuurwerk en de enorme druk dat dat zou hebben op de zorg is volgens mij gewoon een smoesje om eindelijk het vuurwerkverbod erdoorheen te krijgen.

 

Hey OluchiBTS en anderen,

Ik snap je redenering over het verband tussen de avondklok en vuurwerk afsteken. Zoals xLisa zegt denk ik alleen niet dat mensen zich daaraan houden. Alleen voor die reden zou een avondklok denk ik geen extra effect hebben. 

Nu ben ik het niet helemaal met xLisa eens over het smoesje van de zorg. Ik denk dat dat onder andere heeft bijgedragen aan het feit dat er een vuurwerkverbod is gekomen. Misschien hielp dat wel om sneller de keuze te maken voor een vuurwerkverbod. Maar ik werk nu sinds een tijdje ook in het ziekenhuis vanwege mijn opleiding en als je achter de schermen kijkt en ook de echte verhalen hoort, ga je zoiets echt meer begrijpen. Ik hoop dat jullie het niet als een 'smoesje' zien, want het is echt heel heftig wat er allemaal gebeurt in de zorg… natuurlijk begrijp ik dat idee en jullie mogen prima je eigen mening hebben, maar ik hoop dat jullie ook de andere kant willen zien..

Groetjes,
Simply Me

Ik zal ook echt niet ontkennen dat de zorg het op het moment enorm zwaar heeft, don't get me wrong, respect voor jullie allemaal. Maar ik twijfel aan de echte drijfveer van dit verbod. Is het idd om de zorg te ontlasten of is het gwn deel van een politiek spelletje, ik weet het niet.

Dit jaar zou sws al het verbod op knalvuurwerk ingaan volgens mij. En volgens mij zit in correct afgestoken siervuurwerk weinig gevaar. Het grote nadeel van dit algehele verbod is dat mensen op zoek gaan naar alternatieven. Er is volgens mij nog nooit zoveel illegaal vuurwerk in Nederland geweest en ook carbidschieten wordt razend populair. Dit is allebei veel gevaarlijker dat het uitbundig geteste en gekeurde siervuurwerk dat door echte vuurwerkverkopers wordt verkocht.

Dus of dit algehele verbod nou verstandig is, ik betwijfel het.

Reageer