wat vinden jullie van de heilige boeken?

  • 10 February 2013
  • 96 reacties
  • 6614 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo allemaal ik wil jullie graag vragen wat jullie nou van de islam de christenen en de joden vinden
ik vind ze persoonlijk gewoon dom ze geloven allemaal in de zelfde god en toch vechten
ze tegen elkaar 2/3 van de oorlogen ontstaat uit geloof
ik erger mij vooral aan die figuren van god is goed jezus dit mohamed dat allah groot
kom op als die goden (god) er echt zou zijn zou hij toch een veel betere wereld maken
en die amerikanen er dan bij  te schreeuwen van alle islamieten zijn terroristen
ze denken dat ze voor god strijden maar ze vechten gewoon voor macht en land

weg met de heilige boeken

96 reacties

Een hoofddoek is niet verplicht.. 
Er zit eigenlijk een stukje geschiedenis achter,
Maar ik ga nu geen hele geschiedenisverhaal vertellen,

Kort samengevat,
Het was vroeger een manier om aan te tonen, dat ze bij elkaar hoorden.
Beter gezegt bij bepaalde stammen.
Zoals bij sommige oudere mannen, die baarden hebben.
En vrouwen met een hoofdoek.
Vroeger kon je  zo weten dat ze bij die stam hoorde.
Iets in die richting. 
x
Een hoofddoek is niet verplicht.. 
Er zit eigenlijk een stukje geschiedenis achter,
Maar ik ga nu geen hele geschiedenisverhaal vertellen,

Kort samengevat,
Het was vroeger een manier om aan te tonen, dat ze bij elkaar hoorden.
Beter gezegt bij bepaalde stammen.
Zoals bij sommige oudere mannen, die baarden hebben.
En vrouwen met een hoofdoek.
Vroeger kon je  zo weten dat ze bij die stam hoorde.
Iets in die richting. 
x


jawel, Het vertonen van haar aantrekkelijkheden door de vrouw en het zich niet houden aan de correcte Islamitische kledingvoorschriften, waaronder het dragen van de hijaab, staat voor ongehoorzaamheid aan de Bevelen van Allah
Iedereen mag zijn mening hebben toch ?

Ik vind geloof prachtig. Het is iets wat er altijd is en waar je je aan kan steunen.
Niet dat ik zelf gelovig ben, ik geloof alleen aan dingen die ik waargenomen heb.
sorry hoor, maar ik ben moslim ik vind het niet fijn dat je het dom noemt geloven zijn ontstaan doordat er mensen anders gingen denken mischien bestaat allah niet .wie weet? maar zeg alsjeblieft niet dat dat dom is :p jah ik snap wel dat je het eenbeetje ierietant vind geef niks! XXXikram.directioner:D
sorry hoor, maar ik ben moslim ik vind het niet fijn dat je het dom noemt geloven zijn ontstaan doordat er mensen anders gingen denken mischien bestaat allah niet .wie weet? maar zeg alsjeblieft niet dat dat dom is :p jah ik snap wel dat je het eenbeetje ierietant vind geef niks! XXXikram.directioner:D


je bent moslim en je zegt dat allah niet bestaat?
smh zeg astaghfirullah

- Reactie Kindertelefoon: astaghfirullah betekent: Ik vraag Allah om vergiffenis. -
je bent moslim en je zegt dat allah niet bestaat?
smh zeg astaghfirullah

Reactie Kindertelefoon: astaghfirullah betekent: Ik vraag Allah om vergiffenis.

Graag Nederlands als basistaal, want zo weten wij wat voor mooie dingen er geschreven worden. :-)

Groetjes Lotte, de Kindertelefoon.
sorry hoor, maar ik ben moslim ik vind het niet fijn dat je het dom noemt geloven zijn ontstaan doordat er mensen anders gingen denken mischien bestaat allah niet .wie weet? maar zeg alsjeblieft niet dat dat dom is :p jah ik snap wel dat je het eenbeetje ierietant vind geef niks! XXXikram.directioner:D


je bent moslim en je zegt dat allah niet bestaat?
smh zeg astaghfirullah

Reactie Kindertelefoon: astaghfirullah betekent: Ik vraag Allah om vergiffenis.

ik zei het omdat sommige mensen zo denken srry! haha
hallo allemaal
bedankt dat zo veel hebben gereageert maar wel er negatief
ik voag alleen maar ik ben voor een werld zonder geweld en oor log
en racisme en pesten ik word zelf veel gepest om at ik erg lang ben(1.83 ik ben 14) en op een boerderij woon
er is altijd veel ruzie in mijn familie geweest over geloof
de ene helft van mijn famili waren zwaar iers katoliek en de andere helf is joods en komen uit rusland
mijn ierse familie is erg rijk en hebben 13 kerken in hun bezit mijn rusise familie is ook erg rijk
en hebben 1 siagoge en staan hoog ingedeelt in het rode leger
ik ben als kind al 2 keer naar ruslan mee genomen met geweld
en mijn rusise oom heef 6 ierse nefen laten vermoorden
waarop mijn tante zelf moord pleegde ze sprong op een rots in zee
daarom ben ik deze topik begonnen omdat ik katholiek ben gedoopt maar ook joods
dat heb ik dus tegen op geweld en geloof en hetheeft en groote impact op mij
dus ik vind het blachelijk dat er dan iemand aankomt zetten met ahla is groot
of met een andere legendarise opmerking want ales is gods of ahlas wil
geloof is gewoon bedacht om dat mensen bang waren voor ales wat ze nog niet wisten
heel lang geleden was dat de donder en de bliksem nu is het de dood wat komt erzometeen
dat weet niemand zeker zelfs god niet


brolie
hallo allemaal
bedankt dat zo veel hebben gereageert maar wel er negatief
ik voag alleen maar ik ben voor een werld zonder geweld en oor log
en racisme en pesten ik word zelf veel gepest om at ik erg lang ben(1.83 ik ben 14) en op een boerderij woon
er is altijd veel ruzie in mijn familie geweest over geloof
de ene helft van mijn famili waren zwaar iers katoliek en de andere helf is joods en komen uit rusland
mijn ierse familie is erg rijk en hebben 13 kerken in hun bezit mijn rusise familie is ook erg rijk
en hebben 1 siagoge en staan hoog ingedeelt in het rode leger
ik ben als kind al 2 keer naar ruslan mee genomen met geweld
en mijn rusise oom heef 6 ierse nefen laten vermoorden
waarop mijn tante zelf moord pleegde ze sprong op een rots in zee
daarom ben ik deze topik begonnen omdat ik katholiek ben gedoopt maar ook joods
dat heb ik dus tegen op geweld en geloof en hetheeft en groote impact op mij
dus ik vind het blachelijk dat er dan iemand aankomt zetten met ahla is groot
of met een andere legendarise opmerking want ales is gods of ahlas wil
geloof is gewoon bedacht om dat mensen bang waren voor ales wat ze nog niet wisten
heel lang geleden was dat de donder en de bliksem nu is het de dood wat komt erzometeen
dat weet niemand zeker zelfs god niet


brolie


Inderdaad, je hebt helemaal gelijk! Het geloof is bedacht! We hebben het nu niet meer nodig! Mensen; zet je af van dat oude dingetje! Gooi het in de prullenbak.... 🙂 Geloof = onzin !
Hoi Lol,
Ik vind dit respectloos. Dat ik (erg) gepest  ben, wil niet zeggen dat ik me ga verdiepen in God. Dat jij atheïst bent moet jij weten. Ik kan niets meer dan mijn oude reacties vertellen. Wel weet ik dat ik niet mijn leven spendeer aan God. Sterker nog: HELEMAAL NIET!
Sorry hiervoor.
Ieder zijn mening.
Liefs, SecretGirl


Ik sluit mij hier geheel bij aan. ik geloof niet 100% maar ik geloof wel dat er "iets" of "iemand" is.

en lieve Atheïsten, snappen jullie niet dat het allemaal figuurlijk is bedoeld? dat de "goede" persoon in jezelf zit, en dat je die eruit moet laten komen?
en als je zo logisch denkt, kan je dan niet snappen dat mensen willen zoeken naar iemand om bij te schuilen? wíl je dan ook niet eens próberen om ze te respecteren? wij haten niet-gelovige niet, dat deden ze misschien in 1600 tot 1900 ongeveer, maar nu niet meer. wij, wíj moorden niemand uit, dat doen de machthebbers, niet wij.
Ik vind geloven mooi. Ik heb er respect voor, maar ben zelf niet gelovig. 
Neutraal zijn geeft mij een soort van vrijheid.
beste suki

(heb je mijn andere bericht al gelezen)
bij mij in het dorp moorden ze wel en in mijn familie ook
en noem me geen atheist want dat ben ik niet ik ben geen ras ik ben niks
ik ben allen een zwijgende schaduw in onze familie

brolie
Iedereen mag geloven wat ze willen, en zelf beslissen wat ze met hun leven doen. Dus ook in wie of wat ze wel of niet geloven.
De Homo Sapiens Sapiens zoeken altijd naar antwoorden, wij zijn Homo Sapiens Sapiens en proberen de wereld om ons heen te verklaren. Voor iedere mens is het moeilijk of niet te accepteren dat we zijn ontstaan uit het 'niets' of iets onbekends.
Zoals Atheïsten geloven in wetenschap, geloven Boeddhisten in de Boeddha, de Joden in hun Messias, de Christenen in God, de Moslims in Allah, de oude-Egyptenaren in de Annunaki etc. etc.
Ieder geloof of levensovertuiging moet men respecteren (jawel Brolie en Lol dat klopt) en ook hoe de individu dit geloof of deze levensovertuiging uitoefent en communiceert naar de buitenwereld.

Door machthebbers die hun gebied wilden/willen uitbreiden werd/wordt geloof gebruikt en omgevormd. Zo bespeelde/bespeelt men het volk om te doen wat de machthebber wil.
Een bekend voorbeeld hiervan is Jeruzalem ;-)
Wat mij echter wel opvalt, en wat ik zeer kwalijk vind is hoe de Kerk te werk gaat. Het is een rechtse organisatie die in tijden van geldnood bijv aflaten afgeeft (gelovigen voor de gek houdt met on-Bijbelse prietpraat) en tijdens het 2e Vaticaan treurt om een tussendoor 'plotseling' gestorven linkse paus!
Daarna kwam er weer zo'n rechtse pipo... (wat een toeval dat die lastpost zo poef verdween)

Ik kan me heel erg over dit soort dingen opwinden, ook over de verzonnen extra zuil van de Koran die over oorlog gaat.
Enige geloof waar ik geen slechte dingen over gehoord heb (incl. Atheïsme) is het Jodendom. Heb overal gelezen dat zij slachtoffer zijn van vanalles en nogwat (klopt dit?)

Mijn boze woorden richting de Kerk en de Islam zijn niet tegen alle gelovigen!!!!!!! Alleen tegen een select groepje mensen (dat denk ik niet op Kindertelefoon zit 😉 )

Geloof in wat jou het beste lijkt en je mag best een mening hebben over andere geloven en levensovertuigingen.
Wat niet betekend dat je die per se moet verkondigen ;p

Doe wat jou goed lijkt Brolie, maar misschien je besluit niet meteen tegen je familie zeggen dan heb je de poppen aan het dansen...

Overigens;
Hoezo zou je van een ander ras zijn?
De mens is een ras en we zijn allemaal mensen welk volk we ook toe behoren hoe we er ook uitzien.
Ik ben tegen religie. Er komt alleen maar oorlog en onrust van. Elk geloof is even erg (behalve het Boeddhisme). Ik heb alle respect voor als je gelovig bent maar heb dan wel repespect voor mensen die dat niet zijn. Laat mensen hun eigen keuzes maken en laat ze zijn wie ze zijn.
Inderdaad weg met de heilige boeken, althans.. voor mij wel.

Adam en Eva waren de eerste mensen, ze zijn wit. Hoe komen dan de bruine mensen op de wereld? Ik denk dat het boek er gewoon is om regels in te brengen in de landen, om hier alles een beetje op orde te houden.
Een geloof kan een houvast zijn voor mensen. We geloven allemaal in dezelfde god. Jodendom en Islam lijken erg op elkaar.

Adam en Eva waren de eerste mensen, ze zijn wit. Hoe komen dan de bruine mensen op de wereld?

Door een mutatie in een geslachtscel. Dat wisten de mensen vroeger nog niet.
ik wil teneerste zeggen dat de citaat: van geloof komt oorlog totale onzin is.
ik neem bijvoorbeeld de koraan. er staat duidelijk in dat geen enkele mens bevoegd is om het leven van een andere mens te nemen
behalve allah. al die islaam terroristen zijn mongolen en worden veracht door de rest van de moslim bevolking.
deze terroristen zeggen dat ze het in de naam van allah doen om het geloof de versprijden.
het geloof versprijden is goed,maar dat moet verbaal. de grote terrorist organisaties zijn opgekomen door psyghopaten en zij die gedwongen werden of dachten dat ze het goede deden. 
hoe je je hele mening toont is domweg gewoon asociaal.
en zoals eerder is gezegd, oorlogen komen niet door geloof maar door mensen met macht die nog meer macht willen endan geloof als een dekmantel gerbuiken.
en het punt dat het respectloos is wat christenen doen. tja, niet dat waar je over praat een paar 100 jaar geleden was gebeurt. maar toch, die dingen die ze verkochten zodat je in de hemel zou komen was bedacht door de hoge mensen in dat geloof omdat ze geld wouden. dat had helemaal niksmet het geloof te maken.
pas op met wat je zegt 
okay, ik, nouja ik bedoel mijn ouders zijn streng gelovig
ikzelf geloof niet meer.
maar nu moet ik dus gewoon nog doen alsof ik geloof omdat het anders wel is slecht kan aflopen
ik heb respect voor ieder geloof, en kan ook gewoon omgaan met mensen van ieder geloof.
het maakt toch niet uit, dat zijn ook gewoon mensen.
en discrimineren omdat iemand een geloof heeft, vind ik wel heel erg ver gaan. zoiets doet een normaal mens niet.
Ik vind dat heilige boeken hypocriet en soms zelfs gevaarlijk. Ze vertellen allemaal maar een ding: word lid van ons geloof dan mag je naar de hemel. Doe je dat niet? BURN! De heilige boeken maken het trouwens ook wel erg gemakkelijk voor de verkeerde mensen om aan de macht te komen.
Het geloof was er vroeger omdat mensen een antwoord nodig hadden, maar nu is van (bijna) alles wat in die verhalen staat het tegendeel bewezen door de wetenschap, daardoor zijn er (wat ik vind) logisere opties om te geloven. 

Ik ben zelf niet gelovig en ik heb er ook geen problemen mee als iemand het wel is, maar als iemand in een serieuze discussie ineens god erbij gaat halen vind ik dat uitermate iritant.

-TheJoepiedoedel
Juuw ik bn christelijk opgevoed maar ik geloof in het raëlisme (als je niet weet wat het is zoek het maar op) en volgens rael moet alle heilige boeken gecontroleerd worden of er pasages instaan die kunnen leiden tot haat en geweld en die moeten er dan uitgehaald worden
Hii,
Ik vind dit echt het belachelijk maken van mensen die in iemand geloven.
Laat ze toch lekker geloven in hun god  ! Kom op zeg, jij wilt toch ook dat mensen respectvol
Met elkaar om gaan ? Btw, mensen geloven niet in 1 god. Het zijn er meerdere !

Echt heel triest dit..
Je hebt over die 1% die uit zijn op oorlog...
Bijvoorbeeld:Hitler: Omdat de Joden het toevallig beter waren in de maatschappij NIET omdat ze Joods waren!
Zo gaat het altijd heeft een andere ras of geloof het beter in zware tijden ZIJN ZE DE SCHULD VAN DE CRISIS!
Gebruikten die mensen als smoes.

IK ben gelovig!
IK heb vrienden die gay zijn!
IK geloof in het hiernamaals!
IK geloof in een god!
IK geloof NIET alles uit de bijbel!
IK ben deels spiritueel!
IK vloek en scheld!
en IK doe zeker niet alles voor God!
Trouwens als ik dood ga ben ik blij dat ik mijn hele leven heb glooft dat er een hemel bestond...
Stel je voor dit iets zicht: Ik heb nog maar twee weken te leven (hooguit) heeft de doktergezegt. Daarna ga ik dood en is er niets meer.
ik dool rond besta niet ben er niet maar toch wel. Ik zal eeuwig leven hoewel ik dat tegen die tijd dat niet weet!

Hoe deprimerent is dat hé!
Ik geloof dat je na de dood kunt kiezen.
De hemel of gids zijn...
Maar ik geloof ook dat herrineringen blijven misschien ga je naar beide.
Is het geen fijn vooruit zicht om hierna gewoon gezond bij iedereen die je na een tijd moest missen om daar weer terug te zijn?

Ik geloof dat ze er zijn. Ik ben niet gek ik heb met mijn oma gesproken (Ruim 30 jaar dood) mijn opa ook.
Ik wist dat mijn derde opa dood ging toen ik zelf op school zat in een andere provincie.

Hierna komt iets het eindigt niet omdat dat gewoon niet kan.
Ik vind de heilige boeken wel wat hebben, alleen het geloof in een God vind ik geen rationele gedachte. Er is zoveel slechts op deze wereld, waarom zou een God dat creëeren? Ik vind dat de boeken wel redelijk correct kunnen verwoorden hoe je goed moet leven. Verder vind ik geloof niet heel erg rationeel.

Reageer