hallo allemaal ik wil jullie graag vragen wat jullie nou van de islam de christenen en de joden vinden
ik vind ze persoonlijk gewoon dom ze geloven allemaal in de zelfde god en toch vechten
ze tegen elkaar 2/3 van de oorlogen ontstaat uit geloof
ik erger mij vooral aan die figuren van god is goed jezus dit mohamed dat allah groot
kom op als die goden (god) er echt zou zijn zou hij toch een veel betere wereld maken
en die amerikanen er dan bij te schreeuwen van alle islamieten zijn terroristen
ze denken dat ze voor god strijden maar ze vechten gewoon voor macht en land
weg met de heilige boeken
Bladzijde 1 / 4
Iedereen mag zijn mening hebben toch ?
Ik vind geloof prachtig. Het is iets wat er altijd is en waar je je aan kan steunen.
Niet dat ik zelf gelovig ben, ik geloof alleen aan dingen die ik waargenomen heb.
Ik vind geloof prachtig. Het is iets wat er altijd is en waar je je aan kan steunen.
Niet dat ik zelf gelovig ben, ik geloof alleen aan dingen die ik waargenomen heb.
Hoi,
Ik vind dat je respectloos praat over gelovigen. Ikzelf geloof ook niet, ik ben niks van mijn geloof. Simpel: omdat ik denk dat er geen Goden zijn, en dat je je toekomst zelf bepaalt, door de keuzes die je maakt.
Ik vind dat je mag zijn wie je bent. Wat je ook gelooft, hoe je overal over denkt... Dat maakt niet uit.
Zolang je gewoon jezelf bent, is het toch goed? Ik hoop dat je nooit meer zo respectloos over mensen praat.
xxx
Ik vind dat je respectloos praat over gelovigen. Ikzelf geloof ook niet, ik ben niks van mijn geloof. Simpel: omdat ik denk dat er geen Goden zijn, en dat je je toekomst zelf bepaalt, door de keuzes die je maakt.
Ik vind dat je mag zijn wie je bent. Wat je ook gelooft, hoe je overal over denkt... Dat maakt niet uit.
Zolang je gewoon jezelf bent, is het toch goed? Ik hoop dat je nooit meer zo respectloos over mensen praat.
xxx
Iedereen mag geloven wat ze willen, en zelf beslissen wat ze met hun leven doen. Dus ook in wie of wat ze wel of niet geloven.
De Homo Sapiens Sapiens zoeken altijd naar antwoorden, wij zijn Homo Sapiens Sapiens en proberen de wereld om ons heen te verklaren. Voor iedere mens is het moeilijk of niet te accepteren dat we zijn ontstaan uit het 'niets' of iets onbekends.
Zoals Atheïsten geloven in wetenschap, geloven Boeddhisten in de Boeddha, de Joden in hun Messias, de Christenen in God, de Moslims in Allah, de oude-Egyptenaren in de Annunaki etc. etc.
Ieder geloof of levensovertuiging moet men respecteren (jawel Brolie en Lol dat klopt) en ook hoe de individu dit geloof of deze levensovertuiging uitoefent en communiceert naar de buitenwereld.
Door machthebbers die hun gebied wilden/willen uitbreiden werd/wordt geloof gebruikt en omgevormd. Zo bespeelde/bespeelt men het volk om te doen wat de machthebber wil.
Een bekend voorbeeld hiervan is Jeruzalem ;-)
Wat mij echter wel opvalt, en wat ik zeer kwalijk vind is hoe de Kerk te werk gaat. Het is een rechtse organisatie die in tijden van geldnood bijv aflaten afgeeft (gelovigen voor de gek houdt met on-Bijbelse prietpraat) en tijdens het 2e Vaticaan treurt om een tussendoor 'plotseling' gestorven linkse paus!
Daarna kwam er weer zo'n rechtse pipo... (wat een toeval dat die lastpost zo poef verdween)
Ik kan me heel erg over dit soort dingen opwinden, ook over de verzonnen extra zuil van de Koran die over oorlog gaat.
Enige geloof waar ik geen slechte dingen over gehoord heb (incl. Atheïsme) is het Jodendom. Heb overal gelezen dat zij slachtoffer zijn van vanalles en nogwat (klopt dit?)
Mijn boze woorden richting de Kerk en de Islam zijn niet tegen alle gelovigen!!!!!!! Alleen tegen een select groepje mensen (dat denk ik niet op Kindertelefoon zit 😉 )
Geloof in wat jou het beste lijkt en je mag best een mening hebben over andere geloven en levensovertuigingen.
Wat niet betekend dat je die per se moet verkondigen ;p
Doe wat jou goed lijkt Brolie, maar misschien je besluit niet meteen tegen je familie zeggen dan heb je de poppen aan het dansen...
Overigens;
Hoezo zou je van een ander ras zijn?
De mens is een ras en we zijn allemaal mensen welk volk we ook toe behoren hoe we er ook uitzien.
De Homo Sapiens Sapiens zoeken altijd naar antwoorden, wij zijn Homo Sapiens Sapiens en proberen de wereld om ons heen te verklaren. Voor iedere mens is het moeilijk of niet te accepteren dat we zijn ontstaan uit het 'niets' of iets onbekends.
Zoals Atheïsten geloven in wetenschap, geloven Boeddhisten in de Boeddha, de Joden in hun Messias, de Christenen in God, de Moslims in Allah, de oude-Egyptenaren in de Annunaki etc. etc.
Ieder geloof of levensovertuiging moet men respecteren (jawel Brolie en Lol dat klopt) en ook hoe de individu dit geloof of deze levensovertuiging uitoefent en communiceert naar de buitenwereld.
Door machthebbers die hun gebied wilden/willen uitbreiden werd/wordt geloof gebruikt en omgevormd. Zo bespeelde/bespeelt men het volk om te doen wat de machthebber wil.
Een bekend voorbeeld hiervan is Jeruzalem ;-)
Wat mij echter wel opvalt, en wat ik zeer kwalijk vind is hoe de Kerk te werk gaat. Het is een rechtse organisatie die in tijden van geldnood bijv aflaten afgeeft (gelovigen voor de gek houdt met on-Bijbelse prietpraat) en tijdens het 2e Vaticaan treurt om een tussendoor 'plotseling' gestorven linkse paus!
Daarna kwam er weer zo'n rechtse pipo... (wat een toeval dat die lastpost zo poef verdween)
Ik kan me heel erg over dit soort dingen opwinden, ook over de verzonnen extra zuil van de Koran die over oorlog gaat.
Enige geloof waar ik geen slechte dingen over gehoord heb (incl. Atheïsme) is het Jodendom. Heb overal gelezen dat zij slachtoffer zijn van vanalles en nogwat (klopt dit?)
Mijn boze woorden richting de Kerk en de Islam zijn niet tegen alle gelovigen!!!!!!! Alleen tegen een select groepje mensen (dat denk ik niet op Kindertelefoon zit 😉 )
Geloof in wat jou het beste lijkt en je mag best een mening hebben over andere geloven en levensovertuigingen.
Wat niet betekend dat je die per se moet verkondigen ;p
Doe wat jou goed lijkt Brolie, maar misschien je besluit niet meteen tegen je familie zeggen dan heb je de poppen aan het dansen...
Overigens;
Hoezo zou je van een ander ras zijn?
De mens is een ras en we zijn allemaal mensen welk volk we ook toe behoren hoe we er ook uitzien.
Ik ben tegen religie. Er komt alleen maar oorlog en onrust van. Elk geloof is even erg (behalve het Boeddhisme). Ik heb alle respect voor als je gelovig bent maar heb dan wel repespect voor mensen die dat niet zijn. Laat mensen hun eigen keuzes maken en laat ze zijn wie ze zijn.
Ik vind dit respectloos. Dat ik (erg) gepest ben, wil niet zeggen dat ik me ga verdiepen in God. Dat jij atheïst bent moet jij weten. Ik kan niets meer dan mijn oude reacties vertellen. Wel weet ik dat ik niet mijn leven spendeer aan God. Sterker nog: HELEMAAL NIET!
Sorry hiervoor.
Ieder zijn mening.
Liefs, SecretGirl
Ik sluit mij hier geheel bij aan. ik geloof niet 100% maar ik geloof wel dat er "iets" of "iemand" is.
en lieve Atheïsten, snappen jullie niet dat het allemaal figuurlijk is bedoeld? dat de "goede" persoon in jezelf zit, en dat je die eruit moet laten komen?
en als je zo logisch denkt, kan je dan niet snappen dat mensen willen zoeken naar iemand om bij te schuilen? wíl je dan ook niet eens próberen om ze te respecteren? wij haten niet-gelovige niet, dat deden ze misschien in 1600 tot 1900 ongeveer, maar nu niet meer. wij, wíj moorden niemand uit, dat doen de machthebbers, niet wij.
Je mag geloven wat je zelf wil, maar toch in de heilige boeken en/of teksten staat dat je niet mag doden, vechten,discrimineren en iedereen moet respecteren om wie ze zijn, waarom komen er dan toch zoveel oorlogen door het geloof in het algemeen?
De meeste oorlogen worden alleen maar veroorzaakt door, machtslust.
Maar dan gaan ze weer het geloof ermee laten bemoeien, in de politiek.
Waardoor het dan weer door sommigen de schuld wordt gegeven aan de geloven.
x
Je hebt over die 1% die uit zijn op oorlog...
Bijvoorbeeld:Hitler: Omdat de Joden het toevallig beter waren in de maatschappij NIET omdat ze Joods waren!
Zo gaat het altijd heeft een andere ras of geloof het beter in zware tijden ZIJN ZE DE SCHULD VAN DE CRISIS!
Gebruikten die mensen als smoes.
IK ben gelovig!
IK heb vrienden die gay zijn!
IK geloof in het hiernamaals!
IK geloof in een god!
IK geloof NIET alles uit de bijbel!
IK ben deels spiritueel!
IK vloek en scheld!
en IK doe zeker niet alles voor God!
Bijvoorbeeld:Hitler: Omdat de Joden het toevallig beter waren in de maatschappij NIET omdat ze Joods waren!
Zo gaat het altijd heeft een andere ras of geloof het beter in zware tijden ZIJN ZE DE SCHULD VAN DE CRISIS!
Gebruikten die mensen als smoes.
IK ben gelovig!
IK heb vrienden die gay zijn!
IK geloof in het hiernamaals!
IK geloof in een god!
IK geloof NIET alles uit de bijbel!
IK ben deels spiritueel!
IK vloek en scheld!
en IK doe zeker niet alles voor God!
Hii,
Ik vind dit echt het belachelijk maken van mensen die in iemand geloven.
Laat ze toch lekker geloven in hun god ! Kom op zeg, jij wilt toch ook dat mensen respectvol
Met elkaar om gaan ? Btw, mensen geloven niet in 1 god. Het zijn er meerdere !
Echt heel triest dit..
Ik vind dit echt het belachelijk maken van mensen die in iemand geloven.
Laat ze toch lekker geloven in hun god ! Kom op zeg, jij wilt toch ook dat mensen respectvol
Met elkaar om gaan ? Btw, mensen geloven niet in 1 god. Het zijn er meerdere !
Echt heel triest dit..
Hoi brolie,
Ten eerste vind ik het erg respectloos hoe je over de gelovigen praat.
Als tweede wil ik je duidelijk maken: Christenen geloven in God - De Islam in Allah (Je zegt dat dit hetzelfde is, maar dit is echt iets anders!!) - Joden geloven dat hun Messias nog moet komen, die hebben er dus geen een.
Ik ben gelovig, Ik ben Christen en geloof in God. Ik weet dus de verschillen. Ik vind het naar dat je zo praat, maar dat is jou mening.
Ik accepteer de Islam en het Jodendom.
Lang niet alle mensen vechten ervoor, de meerderheid gelooft echt in het Christendom (In de Oosterste landen vechten ze veel).
Ja, ik geloof in de Bijbel.
Liefs, SecretGirl
Ten eerste vind ik het erg respectloos hoe je over de gelovigen praat.
Als tweede wil ik je duidelijk maken: Christenen geloven in God - De Islam in Allah (Je zegt dat dit hetzelfde is, maar dit is echt iets anders!!) - Joden geloven dat hun Messias nog moet komen, die hebben er dus geen een.
Ik ben gelovig, Ik ben Christen en geloof in God. Ik weet dus de verschillen. Ik vind het naar dat je zo praat, maar dat is jou mening.
Ik accepteer de Islam en het Jodendom.
Lang niet alle mensen vechten ervoor, de meerderheid gelooft echt in het Christendom (In de Oosterste landen vechten ze veel).
Ja, ik geloof in de Bijbel.
Liefs, SecretGirl
ik wil teneerste zeggen dat de citaat: van geloof komt oorlog totale onzin is.
ik neem bijvoorbeeld de koraan. er staat duidelijk in dat geen enkele mens bevoegd is om het leven van een andere mens te nemen
behalve allah. al die islaam terroristen zijn mongolen en worden veracht door de rest van de moslim bevolking.
deze terroristen zeggen dat ze het in de naam van allah doen om het geloof de versprijden.
het geloof versprijden is goed,maar dat moet verbaal. de grote terrorist organisaties zijn opgekomen door psyghopaten en zij die gedwongen werden of dachten dat ze het goede deden.
hoe je je hele mening toont is domweg gewoon asociaal.
en zoals eerder is gezegd, oorlogen komen niet door geloof maar door mensen met macht die nog meer macht willen endan geloof als een dekmantel gerbuiken.
en het punt dat het respectloos is wat christenen doen. tja, niet dat waar je over praat een paar 100 jaar geleden was gebeurt. maar toch, die dingen die ze verkochten zodat je in de hemel zou komen was bedacht door de hoge mensen in dat geloof omdat ze geld wouden. dat had helemaal niksmet het geloof te maken.
pas op met wat je zegt
ik neem bijvoorbeeld de koraan. er staat duidelijk in dat geen enkele mens bevoegd is om het leven van een andere mens te nemen
behalve allah. al die islaam terroristen zijn mongolen en worden veracht door de rest van de moslim bevolking.
deze terroristen zeggen dat ze het in de naam van allah doen om het geloof de versprijden.
het geloof versprijden is goed,maar dat moet verbaal. de grote terrorist organisaties zijn opgekomen door psyghopaten en zij die gedwongen werden of dachten dat ze het goede deden.
hoe je je hele mening toont is domweg gewoon asociaal.
en zoals eerder is gezegd, oorlogen komen niet door geloof maar door mensen met macht die nog meer macht willen endan geloof als een dekmantel gerbuiken.
en het punt dat het respectloos is wat christenen doen. tja, niet dat waar je over praat een paar 100 jaar geleden was gebeurt. maar toch, die dingen die ze verkochten zodat je in de hemel zou komen was bedacht door de hoge mensen in dat geloof omdat ze geld wouden. dat had helemaal niksmet het geloof te maken.
pas op met wat je zegt
Geloof in wat jij zelf wilt, kijk niet wat anderen doen.
De topic starter wil weg met de heilige boeken maar heeft vast nog nooit de bijbel, Koran of de torah (Joods boek) gelezen! Hoe bedoel je blind?! Ach ja, wat de boer niet kent.... 😉 Ik geef jullie een advies: ga maar eerst lekker deze boeken lezen en kom dan maar met een 'God bestaat niet'. En de moslim vrouwen worden helemaal niet gedwongen om een hoofddoek te dragen. Onzin.
Ik had vroeger nog respect voor Christenen..
Nu niet meer, en met een goede reden.
Nu niet meer, en met een goede reden.
@Anon niempje.
Als je er zo naar kijkt wel ja!
Maar dat zou alleen een gelovige doen.
Ik hoef nergens naar toe te leven.
Ik hoef niet zo'n regels te volgen.
Ik leef mijn leven.
Als je er zo naar kijkt wel ja!
Maar dat zou alleen een gelovige doen.
Ik hoef nergens naar toe te leven.
Ik hoef niet zo'n regels te volgen.
Ik leef mijn leven.
Ik vind het niet leuk dat je zegt 'als er een God was zou de wereld beter wezen'. In de Bijbel staat dat de wereld veel slechter word totdat Jezus terug komt. En er staat ook geschreven over een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Dat geloven wij Christenen. Geloof het of niet maar ik weet zeker dat dat waar is. Mij nest als jij in de evolutie gelooft maar ga dan niet over ons zeurer. Want de evolutie vind ik puur onzin en er zijn al genoeg bewijzen dat het niet klopt. Zoek maar eena op google dokter Dino zijn echte naam is iets met Keneth die beschrijft genoeg bewijzen dat het niet klopt.
@Lol.
Gelukkig valt het nog mee in Nederland.
Maar we moeten er alles aan doen om religie te verstoten.
Ik heb genoeg van al die oorlog en haat.
Het is wel welletjes geweest. 😉
Gelukkig valt het nog mee in Nederland.
Maar we moeten er alles aan doen om religie te verstoten.
Ik heb genoeg van al die oorlog en haat.
Het is wel welletjes geweest. 😉
Het is eigenlijk best wel grappig!
@CFFNP, ik wil graag op je reactie ingaan. Maar hiermee zeg ik niet dat jij niet mag denken wat je denkt! Ik zou alleen graag mijn kijk erop vertellen.
Zelf ben ik christen, en nergens in de bijbel lees ik haat tegen homos. Seks tussen twee mannen of vrouwen word afgekeurd, maar de mensen niet! Zelf zie ik seks tussen het zelfde geslacht als zonden, net als liegen en stelen. Maar haat ik iedereen die liegt?
En wat ik eerder al zei, mensen die moorden komen uit elk geloof. Ik zeg echt niet dat christenen niet moorden, maar ik durf wel te zeggen dat het christendom een geloof van liefde is. Hoe mensen er naar leven... Dat is aan ieder voor zich.
Ik ben het helemaal met je eens dat het maar een klein groepje moslims is dat moord. Maar sowieso is het maar een klein deel van de mensheid die moord, denk ik.
Zelf denk ik echt dat mensen te snel een oordeel hebben over een geloof. Ze kennen een paar mensen met een bepaalt geloof of hebben er van gehoord of een ervaring mee en oordelen gelijk over het hele geloof.
Christenen haten geen homo's. Er zijn christenen die homos haten.
Moslims moorden niet. Er zijn moslims die moorden.
Joden voelen zich niet beter dan de rest. Er zijn joden die zich beter voelen dan de rest.
Leer een geloof echt kennen voordat je oordeelt. Leer niet alleen de mensen kennen die geloven. Want zo denk ik dat er haat ontstaat. Doordat mensen oordelen in plaats van proberen elkaar te begrijpen.
Zelf ben ik christen, en nergens in de bijbel lees ik haat tegen homos. Seks tussen twee mannen of vrouwen word afgekeurd, maar de mensen niet! Zelf zie ik seks tussen het zelfde geslacht als zonden, net als liegen en stelen. Maar haat ik iedereen die liegt?
En wat ik eerder al zei, mensen die moorden komen uit elk geloof. Ik zeg echt niet dat christenen niet moorden, maar ik durf wel te zeggen dat het christendom een geloof van liefde is. Hoe mensen er naar leven... Dat is aan ieder voor zich.
Ik ben het helemaal met je eens dat het maar een klein groepje moslims is dat moord. Maar sowieso is het maar een klein deel van de mensheid die moord, denk ik.
Zelf denk ik echt dat mensen te snel een oordeel hebben over een geloof. Ze kennen een paar mensen met een bepaalt geloof of hebben er van gehoord of een ervaring mee en oordelen gelijk over het hele geloof.
Christenen haten geen homo's. Er zijn christenen die homos haten.
Moslims moorden niet. Er zijn moslims die moorden.
Joden voelen zich niet beter dan de rest. Er zijn joden die zich beter voelen dan de rest.
Leer een geloof echt kennen voordat je oordeelt. Leer niet alleen de mensen kennen die geloven. Want zo denk ik dat er haat ontstaat. Doordat mensen oordelen in plaats van proberen elkaar te begrijpen.
Vergeef mij dat ik zo laat op dit topic reageer.
Ik wil gewoon mijn mening laten horen. Een disclaimer vooraf, mijn mening is sterk maar flexibel.
Als ook maar iets wat ik zeg aanvallend of beledigend overkomt; mijn oprechte excuses.
Ik ben zelf een Zoeker. Ik ben van religie naar religie naar religie gegaan.
Ik merk nooit echt iets van haat en geweld van het Jodendom, Boeddhisme, Sikhisme en het Hindoeisme.
Ze hebben zeker niet half zoveel op hun naam staan als het Christendom en de Islam.
De islam activisten zijn vooral actief met acties. Zij doden met hun eigen handen.
De christenen doden met hun woorden, geloof het of niet.
Zoek het verhaal van Leelah Alcorn maar op als je me niet gelooft en een voorbeeld nodig hebt.
Wat ik zie is dat er vaak in andere landen veel haat is tussen religie.
Terwijl ze in het echt bijna niet verschillen, als je eens goed kijkt.
Het oude testament (Bijbel) is letterlijk de Thora.
Helemaal overgenomen.
De Joden hebben Jahweh, de Christenen God en de moslims Allah.
Volgens mij bedoelen ze allen dezelfde, aangezien hen verhalen enorm overeenkomen.
De islam en het jodendom lijken ook vreselijk veel op elkaaf.
Waarom hebben ze altijd ruzie?
Oh, omdat de Christenen geloven dat Jezus de zoon can God is.
Ten eerste; waar staat dat in de Bijbel?
En ten tweede; hoe werkt die drie eenheid? Leg het me uit!
De islam.. Ja..
Het is jammer.
Wat daarmee gebeurd is.
Het is vooral een overheersende Godsdienst waar mensen niet kunnen lezen.
Ze weten niet zelf wat er staat.
Het is ze verteld, ze kunnen vaak lezen.
En de dingen die benadelend kunnen werken laten ze dan ff weg.
De Koran staat doden immers niet toe, evenmin als vrouwen slaan.
En jullie zeggen dat je niet per ce een hoofddoek moet,
Nou, ze worden heel vaak gwn gedwongen hoor.
Religie zou een keuze moeten zijn, om wijze raad uit te halen.
Vertrouwen en zekerheid ook.
Het is geen keuze meer. Althans bijna niet.
En mensen willen dan vaak dat iedereen gelooft wat zij geloven.
Dus voeden ze hun kinderen zo op, en zeggen ze dingen..
Wat ook zo is, is dat het een enorme rem is.
We hadden allang op Mars kunnen wonen!
Maar nee hoor, we moeten homo huwlijk nog mondiaal legaliseren,
Net zoals transgenders en zelfs aborties.
Mensen, dat had ookal in 1981 gekunt!
Hoe zijn we hier nogsteeds mee bezig?
Zoals ik al zei ben ik zoekend.
Vertel me waarom jij geloofd in jouw geloof!
Ik wil gewoon mijn mening laten horen. Een disclaimer vooraf, mijn mening is sterk maar flexibel.
Als ook maar iets wat ik zeg aanvallend of beledigend overkomt; mijn oprechte excuses.
Ik ben zelf een Zoeker. Ik ben van religie naar religie naar religie gegaan.
Ik merk nooit echt iets van haat en geweld van het Jodendom, Boeddhisme, Sikhisme en het Hindoeisme.
Ze hebben zeker niet half zoveel op hun naam staan als het Christendom en de Islam.
De islam activisten zijn vooral actief met acties. Zij doden met hun eigen handen.
De christenen doden met hun woorden, geloof het of niet.
Zoek het verhaal van Leelah Alcorn maar op als je me niet gelooft en een voorbeeld nodig hebt.
Wat ik zie is dat er vaak in andere landen veel haat is tussen religie.
Terwijl ze in het echt bijna niet verschillen, als je eens goed kijkt.
Het oude testament (Bijbel) is letterlijk de Thora.
Helemaal overgenomen.
De Joden hebben Jahweh, de Christenen God en de moslims Allah.
Volgens mij bedoelen ze allen dezelfde, aangezien hen verhalen enorm overeenkomen.
De islam en het jodendom lijken ook vreselijk veel op elkaaf.
Waarom hebben ze altijd ruzie?
Oh, omdat de Christenen geloven dat Jezus de zoon can God is.
Ten eerste; waar staat dat in de Bijbel?
En ten tweede; hoe werkt die drie eenheid? Leg het me uit!
De islam.. Ja..
Het is jammer.
Wat daarmee gebeurd is.
Het is vooral een overheersende Godsdienst waar mensen niet kunnen lezen.
Ze weten niet zelf wat er staat.
Het is ze verteld, ze kunnen vaak lezen.
En de dingen die benadelend kunnen werken laten ze dan ff weg.
De Koran staat doden immers niet toe, evenmin als vrouwen slaan.
En jullie zeggen dat je niet per ce een hoofddoek moet,
Nou, ze worden heel vaak gwn gedwongen hoor.
Religie zou een keuze moeten zijn, om wijze raad uit te halen.
Vertrouwen en zekerheid ook.
Het is geen keuze meer. Althans bijna niet.
En mensen willen dan vaak dat iedereen gelooft wat zij geloven.
Dus voeden ze hun kinderen zo op, en zeggen ze dingen..
Wat ook zo is, is dat het een enorme rem is.
We hadden allang op Mars kunnen wonen!
Maar nee hoor, we moeten homo huwlijk nog mondiaal legaliseren,
Net zoals transgenders en zelfs aborties.
Mensen, dat had ookal in 1981 gekunt!
Hoe zijn we hier nogsteeds mee bezig?
Zoals ik al zei ben ik zoekend.
Vertel me waarom jij geloofd in jouw geloof!
Sei, slim om er een nieuw topic over te beginnen
we dwalen namelijk nogal af
en zo kunnen andere ook makkelijker reageren
we dwalen namelijk nogal af
en zo kunnen andere ook makkelijker reageren
Hey Sei en de rest,
Even voor je kennis:
De Thora en het oude testament zijn exact hetzelfde. Dat zal geen Jood of Christen ontkennen. We weten ook dat we hetzelfde geloven.
Ook bij de moslims is het begin hetzelfde, hoewel binnen een paar generatisch de verhalen scheiden.
'Iedereen' moord. Christenen, moslims, joden, atheïsten. Het enige verschil is dat er nu eenmaal heel veel christenen en moslims zijn, waardoor het al heel snel lijkt alsof zij alle moorden plegen.
Hoe raar het voor een buitenstaander ook klinkt: geloof geeft vrijheid. Ik snap dat het voor jou misschien een hoop regels lijkt, maar voor mij is geloven vrij zijn.
Tuurlijk zijn er regels! Maar zonder regels kan je neit samenleven.
Om op je vragen over het geloof in te gaan:
Waar staat dat Jezus de zoon van God is?
Het hele nieuwe testament staat er vol mee! Neem Matteüs 3 vers 17: 'En zie, een stem uit de hemelen zei: Dit is Mijn geliefde Zoon, in Wie Ik Mijn welbehagen heb!'
Hoe werkt de heilige drieeenheid?
Zie God even als H2O. Waterdamp is de heilige geest, het water is Jezus en het ijs is God de Vader. H2O is God, maar Hij komt in verschillende 'fases' voor.
Zelf vond ik dat iedereen vrij meot zijn te geloven wat hij of zij wil.
Maar ze moeten andere ook die vrijheid geven,
Ik heb vriendinnen die moslima zijn. Ik vind t echt heel vervelend dat hun ouders t verbieden om hun bij mij thuis te laten komen (ik mag wel naar hun toe). Dan denk ik weleens 'kom op zeg! Waar doen we moeilijk over'
,aar over het algemeen vind ik geloof iets heel moois
je kan er heel veel kracht uit halen
ik ben, denk ik, bi, en ik ben christen. Ja, het is moeilijk om te weten andag als ik verlieft ben op een meisje ik geen relatie met haar kan beginnen, maar ook daar kom ik wel weer overheen. Het geloof hpgeeft me vooral kracht.
Als ik s nachts huilend en halusinerend m'n bed uit kruip om uit de bijbel te lezen beseft ik me goed dat ik geloof nodig heb
daarnaast, sommige dingen uit het geloof kun je neit ontkennen, of je nu gelooft of niet
Jezus heeft bestaan, daar is wetenschappelijk bewijs voor. Ook moslims geloven in Jezus. Alleen denken zij dat Jezus een profeet is.
In alle geloven zit iets goeds
maar ja, mensen zijn geweldig in woorden verdraaien zodat ze een andere betekenis krijgen
als je de heilige boeken wil begrijpen moet je eigenlijk de taal leren waarin ze geschreven zijn en je inleven in die cultuur, dan oas kan je het denk ik echt begrijpen
liefs,
Even voor je kennis:
De Thora en het oude testament zijn exact hetzelfde. Dat zal geen Jood of Christen ontkennen. We weten ook dat we hetzelfde geloven.
Ook bij de moslims is het begin hetzelfde, hoewel binnen een paar generatisch de verhalen scheiden.
'Iedereen' moord. Christenen, moslims, joden, atheïsten. Het enige verschil is dat er nu eenmaal heel veel christenen en moslims zijn, waardoor het al heel snel lijkt alsof zij alle moorden plegen.
Hoe raar het voor een buitenstaander ook klinkt: geloof geeft vrijheid. Ik snap dat het voor jou misschien een hoop regels lijkt, maar voor mij is geloven vrij zijn.
Tuurlijk zijn er regels! Maar zonder regels kan je neit samenleven.
Om op je vragen over het geloof in te gaan:
Waar staat dat Jezus de zoon van God is?
Het hele nieuwe testament staat er vol mee! Neem Matteüs 3 vers 17: 'En zie, een stem uit de hemelen zei: Dit is Mijn geliefde Zoon, in Wie Ik Mijn welbehagen heb!'
Hoe werkt de heilige drieeenheid?
Zie God even als H2O. Waterdamp is de heilige geest, het water is Jezus en het ijs is God de Vader. H2O is God, maar Hij komt in verschillende 'fases' voor.
Zelf vond ik dat iedereen vrij meot zijn te geloven wat hij of zij wil.
Maar ze moeten andere ook die vrijheid geven,
Ik heb vriendinnen die moslima zijn. Ik vind t echt heel vervelend dat hun ouders t verbieden om hun bij mij thuis te laten komen (ik mag wel naar hun toe). Dan denk ik weleens 'kom op zeg! Waar doen we moeilijk over'
,aar over het algemeen vind ik geloof iets heel moois
je kan er heel veel kracht uit halen
ik ben, denk ik, bi, en ik ben christen. Ja, het is moeilijk om te weten andag als ik verlieft ben op een meisje ik geen relatie met haar kan beginnen, maar ook daar kom ik wel weer overheen. Het geloof hpgeeft me vooral kracht.
Als ik s nachts huilend en halusinerend m'n bed uit kruip om uit de bijbel te lezen beseft ik me goed dat ik geloof nodig heb
daarnaast, sommige dingen uit het geloof kun je neit ontkennen, of je nu gelooft of niet
Jezus heeft bestaan, daar is wetenschappelijk bewijs voor. Ook moslims geloven in Jezus. Alleen denken zij dat Jezus een profeet is.
In alle geloven zit iets goeds
maar ja, mensen zijn geweldig in woorden verdraaien zodat ze een andere betekenis krijgen
als je de heilige boeken wil begrijpen moet je eigenlijk de taal leren waarin ze geschreven zijn en je inleven in die cultuur, dan oas kan je het denk ik echt begrijpen
liefs,
dat ze vrouwe dwing en tegen hun zin in
al is dat bij de cristenen
al veel minder zo maar
bij voorbeeld homo's
dat zijn hele ardige mensen
maar tog hebben de
kristenen er een hekel aan
Ik weet dat dit ene oud berich is, maar ik wil er toch op reageren
inderdaad, volgend de bijbel is homo zijn niet goed, maar neti in elke uitleg van de bijbel
het is niet duidelijk of het homo zijn wordt afgekeurd of de one-night-stand
dat elke christen ene hekel heeft aan homos is onzin
het spijt me als het zo overkomt
christenen geloven in een God van liefde
ze 'moeten' hun naasten lief hebben als zichzelf
daarom is nog neit alles wat mensen doen goed
maar goedkeuren en elkaar in zn waarde laten isiets anders
Ik ben christen, en de meeste die ik ken vinden mij vrij streng gelovig.
Ik vind dat je of gelooft of niet, ik vind neit dat er strenggelovig bestaat.
Ik vidn niet dat elk geloof eigenlijk hetzelfde is, maar wel dat het een samen-begin heeft.
Sommige dingen komen in alle heidige boeken terug; dus dan zie je wel dat het niet zomaar uit de lucht is komen vallen.
ik heb moslim vrienden, en ook kom ik geregeld bij een joodse familie over de vloer
ik snap die haat niet
ik geloof iets anders, en ja, ik vind t naar om te weten dat volgens mijn geloof mn vrienden niet behouden zijn
maar t zijn mn vrienden
t zijn mn buren
het zijn medemensen
vooals niet gelovingen doen er moeilijk over
ik ben in Jerusalem geweest, en daar ging iedereen met elkaar om
(de aanslagen werden wel gepleegt, maar alleen door hele strenge gelovingen)
ik geloof in een God van liefde
xx
Ik vind dat je of gelooft of niet, ik vind neit dat er strenggelovig bestaat.
Ik vidn niet dat elk geloof eigenlijk hetzelfde is, maar wel dat het een samen-begin heeft.
Sommige dingen komen in alle heidige boeken terug; dus dan zie je wel dat het niet zomaar uit de lucht is komen vallen.
ik heb moslim vrienden, en ook kom ik geregeld bij een joodse familie over de vloer
ik snap die haat niet
ik geloof iets anders, en ja, ik vind t naar om te weten dat volgens mijn geloof mn vrienden niet behouden zijn
maar t zijn mn vrienden
t zijn mn buren
het zijn medemensen
vooals niet gelovingen doen er moeilijk over
ik ben in Jerusalem geweest, en daar ging iedereen met elkaar om
(de aanslagen werden wel gepleegt, maar alleen door hele strenge gelovingen)
ik geloof in een God van liefde
xx
Dat is ook zeker zo, maar ik vind dat het ook wel iets moois heeft dat ze bereid zijn te sterven voor hun geloof. Dat ze God zó dankbaar zijn voor wat hij voor ze heeft gedaan dat ze bereid zijn voor hem te sterven.
Kijk sinds ik geloof ben ik ook niet bang meer om te sterven, omdat ik weet dat mijn tijd vanzelf wel komt. Dus zelfs als ik mee zou vechten in zo'n oorlog, zou ik nog niet bang zijn om te sterven, en ja, ik zou zelfs trots zijn dat ik geloof. Dat ben ik nu ook.
Kijk sinds ik geloof ben ik ook niet bang meer om te sterven, omdat ik weet dat mijn tijd vanzelf wel komt. Dus zelfs als ik mee zou vechten in zo'n oorlog, zou ik nog niet bang zijn om te sterven, en ja, ik zou zelfs trots zijn dat ik geloof. Dat ben ik nu ook.
Ik vind de heilige boeken wel wat hebben, alleen het geloof in een God vind ik geen rationele gedachte. Er is zoveel slechts op deze wereld, waarom zou een God dat creëeren? Ik vind dat de boeken wel redelijk correct kunnen verwoorden hoe je goed moet leven. Verder vind ik geloof niet heel erg rationeel.God ziet dat allemaal gebeuren. Satan maakt het kwaade. Maar de tijd dat God het zat is komt nog. Twijfel niet aan zijn bestaan.
Goed gezegd rozegek!
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.