Vraag

stelen supermarkt

  • 15 July 2021
  • 5 reacties
  • 192 Bekeken

Badge

Haaii,

Ik krijg geen zakgeld van mijn ouders en vandaag ging ik hangen met vrienden en wou ik wat meebrengen, dus heb ik een chocoladereep gestolen uit de supermarkt en dat is niet opgemerkt. Ik weet dat dit geen oplossing is en ik ga het ook niet vaker doen ofzo.

Weet iemand toevallig of de medewerkers van de supermarkt , als ze erachter komen dat er iets gestolen is, de camerabeelden bekijken en me de volgende keer dat ik in die winkel kom, herkennen en aanspreken? Daar ben ik namelijk wel een beetje bang voor… 


5 reacties

In principe komen supermarkt medewerkers er achteraf niet achter dat er iets gestolen is. Echter, doe het maar gewoon niet. Het is strafbaar en als je wel gepakt wordt (en die kans is zeker niet heel klein) ben je aardig ver van huis.

Reputatie 7
Badge +19

Nee dat denk ik niet. Het kan misschien zo zijn dat ze überhaupt de camerabeelden bekijken en dat ze het dan zien maar ik denk niet als gevolg van dat ze een chocoladereep missen. Ik weet wel dat ze eens in de zoveel tijd alle producten gaan tellen, dan komen ze er ook wel achter dat er dingen gestolen zijn. Maaaar dan zoeken ze je niet op hoor. Maar mijn advies is, zoals je zelf ook al zegt, niet meer doen.

Ik weet wel dat ze eens in de zoveel tijd alle producten gaan tellen, dan komen ze er ook wel achter dat er dingen gestolen zijn.

Semi-correct. Het systeem houdt de voorraad bij, daardoor wordt er ook automatisch besteld als iets op is. Bij de kassa gaat eraf en als het geleverd wordt komt erbij. Als je iets steelt dan wordt dat natuurlijk niet geregistreerd dus dan is er in het systeem een product meer dan er daadwerkelijk is, over tijd loopt het dan wel scheef maar dat gebeurt sowieso wel. Soms tellen we wel ja, als we de restanten nalopen, maar we zoeken niet echt naar een reden van het verschil.

Hoe dan ook, voor deze keer ben je er goed vanaf gekomen maar voortaan niet meer doen. :)

Reputatie 7
Badge +19

@eenanoniemejongen1 verschild per supermarkt. Ik weet iig dat er bij de hoogvliet eens in de 3 maanden ofzo alles geteld word. Dit word gedaan om alle aantallen in het systeem aan te passen. Als dit nooit gedaan zou worden zal alles na een lange tijd niet meer kloppen door diefstallen. Het is inderdaad zo dat er dan niet gezocht wordt naar de reden. Dus @yoyoyo hiervoor hoef je niet bang te zijn.

@eenanoniemejongen1 verschild per supermarkt. Ik weet iig dat er bij de hoogvliet eens in de 3 maanden ofzo alles geteld word. Dit word gedaan om alle aantallen in het systeem aan te passen. Als dit nooit gedaan zou worden zal alles na een lange tijd niet meer kloppen door diefstallen. Het is inderdaad zo dat er dan niet gezocht wordt naar de reden.

Ah oké, ja dat is waar. Bij ons tellen we tussendoor/1x per week, maar het is uiteindelijk onhaalbaar om de supermarkt perfect afgevuld te hebben. :)

Reageer