Op welke partij zou jij stemmen?

  • 23 March 2020
  • 56 reacties
  • 1213 Bekeken


Toon eerste bericht

56 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Ha’! Grappig topic, ik heb d’r ook zo een…. 
 

bij ons in de buurt wordt er idd ceel op VVd gestemd…. 

De VVD past hier gewoon niet bij. Dat is een partij voor de rijken.

Haha, zou wel kunnen kloppen, en ik denk dat de VVD voor “de rijke” ook wel het “verstandigst” is qua geld….. 

 

zelf hecht ik niet veel waarde aan m’n geld… ik zou wel voor D66 gaan, of iets tussen de VVD & D66 in, 

D66 is bezig met het klimaat… althans daar wíllen ze mee bezig zijn…. Ook vindt ik gelijkheid belangrijk, in Nederland wordt het verschil tussen rijke en arme steeds groter…. 
 

maar ik zou minder snel voop Sp , Groen links, pvda temmen…. En pvv ook niet… 

 

ik heb niet echt iets met wilders en baudet….  
 

ook zou voor mij een optie partij voor de dieren kunnen zijn… omdat zoals @Sjammetje als zegt… we moeten onzelf niet altijd op 1 zetten! 
 

 

dus mijn opties; 

vvd

d66 

partij voor de dieren….

 

ik vindt trouwens dat Rutte de corona crisis z( op de meeste punten dan) goed heeft aangepakt… en hoewel sommige maatregelen k*t waren…. Is corona wel “ weg” of eigelihk minder… weg is het niet…. 
al weet ik niet zeker of het zo’ n goede aanpak was om de scholen te sluiten… marja ik ben ook geen proffesional ….

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +17

Met sommige punten van de PVV kan ik best meegaan (dierenwelzijn en betere zorg en zo) maar ik haak af bij Geert’s Islam obsessie. Ik vind ze verder ook veel te nationalistisch.  Ik zou zelf dan eerder voor BBB of SP gaan.

Reputatie 7
Badge +9

Ik hou me niet echt bezig met dat politieke comedian center.

Ik vind dat ze het allemaal niet zo goed doen.

Rutte mag van mij weg. Lang genoeg geprobeert Mark. Nu is het klaar.

En ook al die andere partijen.

CDA is legaal fraude aan het plegen.

VVD naja. Die zit dan 16 jaar op de troon.

PVV, goed geprobeert. Maar menneer Geert is gewoon een heel naar mannetje.

 

Ik heb ze hier niet allemaal opgelijst maar je snapt wel hoe ik hier op door kan gaan.

Zoals @tim16 zegt vind ik de BBB of de SP toch uiteindelijk de beste keuze. Maar zelfs al mag ik stemmen ga ik niet stemmen (als dat dan een optie is) want ik vind het gewoon allemaal belachelijk.

 

Reputatie 2
Badge +1

-onnodige quote verwijderd-

Ik voor de PVV oftewel geert wilders, want dit land is veelste vol en ik wil weer dus dat dit weer meer nederland wordt

Reputatie 4
Badge +3

Geen 

 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Dutchboy,

Ik weet het, het is een jaar te laat, maar ik moet toch even reageren.

Ik weet eigenlijk vrij weinig van politiek, op de basisschool kreeg ik het niet zo mee allemaal. Dat veranderde toen ik naar de middelbare school ging. Mijn klas is extreem gericht op de politiek, dus zo langzaamaan begint het een beetje bij me binnen te komen.

Er zijn een paar partijen die ik wel leuk vind en een paar partijen wat minder. Ik vind de Piratenpartij best goed, al klinkt hun naam een beetje onserieus. Ook de Partij voor de Dieren vind ik wel goed. Alle twee omdat mijn mening redelijk met die van hen overeenkomt. En BIJ1 vind ik ook een goede partij, daar heb ik kort geleden pas van gehoord. Zij vinden gelijkheid volgensmij heel belangrijk. Daar ben ik het ook wel mee eens.

O ja, ik ben trouwens 14.

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 2
Badge +1

onnodige quote verwijderd 


VVD, want ik vind dat Rutte weer MP moet worden, en niet die discriminerende 🐐Wilders

Als de verkiezingen vandaag waren ipv in 2021 was het 'gewoon' de VVD geworden. Maar. Ik geloof er niet in dat je je bijvoorbeeld helemaal achter 1 partij of persoon zet. Ik wil graag objectief en kritisch kunnen blijven. Dus ik hou 'bijna' alle opties open tot aan de keuze volgend jaar, toelichting op 'bijna': de SP, FVD, PVV & Groep de Mos vallen af. Dat is te simpele politiek: populisme. Stem er vooral op, ik blame je niet dat je bent gegrepen, maar ik respecteer de manier van politiek bedrijven niet. Hopelijk is er een partij zoals D66, GL of PVDA die met een goed plan komt voor ons, jongeren. Zo niet... Blijft het toch waarschijnlijk VVD.

En ja, ik ben een open boek, i know :) 

Reputatie 1
Badge +3

Hoi, 

 

Ik ben 15 jaar oud. Ik zou absoluut op de VVD stemmen. Het lijkt mij een geweldige partij. En het zorgt ervoor dat de hard werkende een goed leven kunnen lijden. Nu helaas wat minder met die D66 onzin. 
 

 

Gr. Anoniem

Badge +3

ik ben 13 en zou op groenlinks stemmen  ben best wel bezig met politiek en ik vind aandacht voor klimaat problemen en jongeren belangrijk. Mijn vader wil op de FvD stemmen. schaam me kapot daarvoor maar het is wel intressant om met hem te discuseren omdat we  elkaars politieke tegenpolen zijn

 

Hey,

Ik ben eigenlijk niet zo geïnteresseerd in politiek. Ik denk als ik zou moeten stemmen dat dat CDA word. Omdat ze ook met t milieu bezig zijn enz.

Reputatie 2
Badge +3

Wat @TheShadowOfMortis 

Reputatie 3
Badge +1

BBB ben 13 jaar 

De tekst is aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. forumregel 3 (Plaats op het forum geen persoonsgegevens)

Reputatie 6
Badge +12

Ik snap het gwn niet helemaal wat je bedoelt.

Hi, ik zou op de partij voor de dieren stemmen want de natuur is altijd de verliezer als mensen de boel verknallen en vervuilen. We mogen wel eens een keer dankbaar zijn voor de natuur en de natuur voorrang geven ipv ons zelf altijd op 1 te zetten.

Liefs Sjammetje

Ik ben 13 en ik zou denk ik GroenLinks stemmen

Denk nog is heel goed na. Zeker als je wat ouder wordt

Pvv of fvd

hoi ik vroeg me af op welke partijen mensen van mijn leeftijd zouden stemmen (als het mocht).

Op welke partij zou jij stemmen (als je nu mocht stemmen)? zet er s.v.p. ook bij waarom en je leeftijd.

alvast bedankt.

VVD, want ik vind dat Rutte weer MP moet worden, en niet die discriminerende 🐐Wilders

🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

ik ben 13 en zou op groenlinks stemmen  ben best wel bezig met politiek en ik vind aandacht voor klimaat problemen en jongeren belangrijk. Mijn vader wil op de FvD stemmen. schaam me kapot daarvoor maar het is wel intressant om met hem te discuseren omdat we  elkaars politieke tegenpolen zijn

 

Vraag maar aan hem waarom hij dat doet. Misschien snap je het dan ook

Reputatie 2
Badge +3

Vvd kleine meme toeslagenaffaire niet 2x gebeurd en achterhouden hahahaha

Reputatie 5
Badge +1

PVV of SP, omdat zij het asielbeleid willen '’afschaffen'’ ookal kan dat niet door de EU wet, want Nederland is vol, dat zijden ze in 1935 al op het Polygroon journaal (nu NOSjournaal). Maar verder (ook  de PVV en de SP) zie ik niemand die '’ons'’ land kan besturen. ben 13 trouwens en zit in 2HAVO

Hoi @Tinker.fan ,

Je kunt de stemwijzer invullen: https://tweedekamer2023.stemwijzer.nl/

Ik heb als resultaat:

1: GroenLinks PvDA

2: Partij voor de Dieren 

3: Volt

4: D66

 

Reputatie 6
Badge +12

Vvd kleine meme toeslagenaffaire niet 2x gebeurd en achterhouden hahahaha

Uh

Badge

-onnodige quote verwijderd-

Forum voor Democratie

Als de verkiezingen vandaag waren ipv in 2021 was het 'gewoon' de VVD geworden. Maar. Ik geloof er niet in dat je je bijvoorbeeld helemaal achter 1 partij of persoon zet. Ik wil graag objectief en kritisch kunnen blijven. Dus ik hou 'bijna' alle opties open tot aan de keuze volgend jaar, toelichting op 'bijna': de SP, FVD, PVV & Groep de Mos vallen af. Dat is te simpele politiek: populisme. Stem er vooral op, ik blame je niet dat je bent gegrepen, maar ik respecteer de manier van politiek bedrijven niet. Hopelijk is er een partij zoals D66, GL of PVDA die met een goed plan komt voor ons, jongeren. Zo niet... Blijft het toch waarschijnlijk VVD.

En ja, ik ben een open boek, i know :) 

Update: zo'n 3 weken tot de verkiezingen, en ik ben lid geworden van D66 :)

Er is een hoop gebeurd de afgelopen 7 maanden sinds mijn comment: corona bleef nog ff hangen kan je wel zeggen haha, toeslagenaffaire tussendoor, rellen in heel het land en een hoop partijen hadden ook intern een paar problemen.

Ik heb alle, maar dan ook echt alle, verkiezingsprogramma's gelezen, ik heb de stemwijzers en kieskompassen gemaakt, en ik heb voor mezelf bepaald wat ik belangrijk vindt, wie ik ben en waarvoor ik sta. Dit alles zorgde ervoor dat ik niet alleen wil stemmen op D66, maar dat ik er ook onderdeel van wil zijn.

Reageer