Beantwoord
Moord
Als jij aan je psycholoog verteld dat je iemand vermoord hebt. Mag de psycholoog dat dan door spelen aan de politie?
Beste antwoord door Anonymous
Hey,
Op basis van de eerste twee volzinnen van art. 7:457 lid 1 BW zou je psycholoog niet naar de politie mogen stappen om te melden dat jij iemand van het leven zou hebben beroofd. 'Helaas' staat in de derde en tevens laatste volzin van lid 1 van het betreffende artikel vermeld dat (in dit geval) je psycholoog wel tot verstrekking van de door jou gegeven informatie mag/moet overgaan indien je psycholoog daartoe bij wet verplicht is.
Ik kan op het moment geen wetsartikel vinden die de verstrekking van deze informatie door de psycholoog rechtvaardigt, maar ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat deze wel bestaat. Bij wet zal je psycholoog zeer waarschijnlijk verplicht zijn om deze informatie te delen met politie/justitie.
Bekijk origineelOp basis van de eerste twee volzinnen van art. 7:457 lid 1 BW zou je psycholoog niet naar de politie mogen stappen om te melden dat jij iemand van het leven zou hebben beroofd. 'Helaas' staat in de derde en tevens laatste volzin van lid 1 van het betreffende artikel vermeld dat (in dit geval) je psycholoog wel tot verstrekking van de door jou gegeven informatie mag/moet overgaan indien je psycholoog daartoe bij wet verplicht is.
Ik kan op het moment geen wetsartikel vinden die de verstrekking van deze informatie door de psycholoog rechtvaardigt, maar ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat deze wel bestaat. Bij wet zal je psycholoog zeer waarschijnlijk verplicht zijn om deze informatie te delen met politie/justitie.
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.