Vraag

mogen ouders je op pianoles doen terwijl je het zelf niet wil?

  • 16 June 2020
  • 3 reacties
  • 119 Bekeken

Badge

Ik ben 13 jaar en heb al erg lang pianoles. Ik wil er vanaf, maar mn ouders boeit dat niet ofzo. Mogen ze me zomaar op pianoles zetten terwijl ik dat niet wil? Ik wil na de zomer echt heel graag stoppen namelijk…

 

ik hoop dat dit geplaatst wordt, ben nieuw hier en snap het niet helemaal😅


3 reacties

Hoi

 

Wat jammer dat je ouders je zeg maar tot pianoles dwingen. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend moet zijn, als je er genoeg van hebt. 

 

Zelf heb ik ook een tijd muziekles moeten volgen. Dat vond ik ook maar niks, maar volgens mijn ouders ‘maakte het deel uit van mijn opvoeding’. Toch zijn we tot een compromis kunnen komen: dat ik bij mijn start in het middelbaar mocht stoppen met muziekles (toen had ik zo’n zes jaar muziekles achter de rug). 

 

Misschien is dat een idee: een compromis? Dat je met je ouders iets afspreekt. Je zou bijvoorbeeld een nieuwe hobby kunnen uitkiezen als vervanging voor de pianoles, zodat je je ouders laat zien dat je niet van plan bent “niets” te doen. 

 

Gr. Kenshin

Heyy

Ik weet het eigenlijk niet. Ik ga ervanuit van wel, tot je 18 bent moet je namelijk nog doen wat je ouders zeggen, voor zover het niks illegaals is hé. Ik denk dus wel dat het mag. Weet het wel niet zeker hoor.

Je kunt idd zoals al gezegd een afspraak maken met je ouders, dat je wat anders doet ipv piano. Iets wat je leuker vindt. Praat er eens over met je ouders zou ik zeggen.

Groetjs

 

Reputatie 1
Badge

hii 

Ik moet zeggen. IK HEB PRECIES HETZELFDE. Ik ben ook op pianoles gezet, omdat ik niks te doen had in de lockdown. Dus ik weet dat het zo irritant kan zijn als je ouders iets doen wat je totaal niet wilt. Maar ja het zijn nogsteeds je ouders. Wat @Kaas123 al zei praat met je ouders der over heb ik ook gedaan. En ik hoef maar 36 lessen te volgen zeiden ze en dan mag ik er vanaf. Dus ga met je ouders der over praten

 

X lindsay

Reageer