Vraag

Mag de leerkracht zeggen om een petitie te tekenen in de klas.

  • 9 March 2021
  • 5 reacties
  • 117 Bekeken

Badge

Mijn leerkracht heeft het wel vaker over goede doelen in de klas. Zo had ze het al over een petitie die mensen helpt als ze een klein maandloon hebben. Deze toonde ze ons in de klas en vroeg ons deze te tekenen. Natuurlijk is het vrijwillig, maar als 14 jarige voel je je wel wat gedwongen. Later zei ze dat je dit ook kon tekenen in de naam van je ouders of familie. Ook had ze het over een goed doel, en vroeg de klas om allemaal 1 of 2 euro's mee te brengen, en dit ook te zeggen aan mensen die we kenden. Ik vond het vreemd dat een leerkracht dit tegen de leerlingen zegt, zeker als het goede doel niets met de school te maken heeft. In mijn opinie is het niet ok van een leerkracht om in de klas leerlingen zegt het te doen, aangezien vele dit ook doen omdat ze erop staat te kijken. 

 


5 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Wat ben jij goed bezig. je kunt als je wild een nieuw Topics begingen. SarahS schreef;   Mijn leerkracht heeft het wel vaker over goede doelen in de klas. Zo had ze het al over een petitie die mensen helpt als ze een klein maandloon hebben. Deze toonde ze ons in de klas en vroeg ons deze te tekenen. Natuurlijk is het vrijwillig, maar als 14 jarige voel je je wel wat gedwongen. Later zei ze dat je dit ook kon tekenen in de naam van je ouders of familie. Ook had ze het over een goed doel, en vroeg de klas om allemaal 1 of 2 euro's mee te brengen, en dit ook te zeggen aan mensen die we kenden. Ik vond het vreemd dat een leerkracht dit tegen de leerlingen zegt, zeker als het goede doel niets met de school te maken heeft. In mijn opinie is het niet ok van een leerkracht om in de klas leerlingen zegt het te doen, aangezien vele dit ook doen omdat ze erop staat te kijken.   misschien kun juist niet naar je juf luisteren. mijn broertje en mijn zusje moesten ook een keer op school meedoen met de acties maar dan met lichtjes en ze moesten meedoen van de avond tot in de nacht. dat is zelfs nog gekker vind je niet? mijn broertje en mijn zusje hebben niet meegedaan met de actie vanwege twee redens.

  1. het mocht niet van mijn moeder.
  2. het was tegen de corona regels.

Ik vind het goed van jouw leerkracht dit soort dingen organiseert. Het is juist goed om te beseffen wat er speelt in de maatschappij. Verder ben je als 14 jarige al best wel zelfstandig in je keuzes en je kan makenlijk niet tekenen. Ik zou wel tekenen als het een goed doel is waar je mee eens bent, maar er is niks mis mee dat niet te zijn. 

@SarahS Ik ben het met je eens. Je docent hoort dit idd niet te doen. Prima dat ze zich inzet voor goede doelen maar dat hoort niet op school.  Je kunt niet aan je minderjarige leerlingen vragen of ze een petitie willen ondertekenen of zelfs geld mee te nemen. Ik snap dat je je als leerling gedwongen voelt om mee te doen, dit door de ‘machtspositie’ van de docent. Je zou dus kunnen stellen dat ze deze positie misbruikt om zoveel mogelijk handtekeningen te scharrelen. Bovendien zijn wij officieel te jong om petities te ondertekenen en het spreekt natuurlijk ook voor zich dat ze niet mag vragen of je hem ook nog namens anderen ondertekent. 

Reputatie 3
Badge +2

Ten eerste mag een docent niet zeggen dat je een petitie moet onder tekenen, ten tweede zeg je dat hij zei dat je mocht teken in naam van je ouders, wat zwaar iligaal is en ten derde is jouw handtekening oficieel even veel waard als een spuugvlek op een muur aangezien je minderjarig bent. Persoonlijk zou ik hem dit eens vertellen en hem zeggen dat je wil dat hij stopt met zeggen dat zoiets moet, omdat dat niet zo is en je dat een naar gevoel geeft als je dan weigert (alleen als dit zo is of je goed genoeg kunt acteren) als hij doorgaat kun je hem aanklagen bij het school vestuur en als zij er niks aan doen kun je in teorie hem aanklagen bij de staat, maar zij zouden in dit geval er niet veel mee doen vrees ik,dus is het aan te raden met de hele klas samen tegen de docent op te stappen en samen naar het schoolbestuur gaan, want dan is de kans dat ze het serieuser nemen groter.

Badge

wat je leraar doet mag gewoon als het goed is. Maar hij zet je wel in een kut situatie want als je het niet doet dan vinden andere leraren het misschien gek maar als je het wel doet doe je het dus eigenlijk deels om de andere leerlingen 

 

-t

Reageer