Vraag

Gevlucht politie

  • 7 March 2021
  • 5 reacties
  • 203 Bekeken

Badge

ik was met een vriend in een park waar een school naast licht we gingen in de school er stond een houten treintje en we gingen er opziten toen krakten het en toen (heel stom) stampte we er tegen en viel het kapot en toen waren we daar gewoon aan het zitten bij het hek toen kwam de politie ik en de anderen persoon rennen alebei weg en hij gaat naar de uitgang van het parken werd gepepakt ik die ging in de bosjes in het midden van het park en toen hoorde ik iemand zegen zon 25metervan mij hebben julie iemand gezien in een felle kleur jas ik hoorde dat en deed de redelijk dunne jas onder mijn trui en sprong uit de bosjes hij zag het niet en ik dee men mondmasker aan  en wandelde langs de agent die vroeg of ik iemand met een orangje jas had gezien en ik zij nee maar ik snap niet hoe hij mij niet zag  en ik ben op een of andere manier via een kant van het park weg geraakt en toen ging ik naar mijn vriend zijn huis waar ik verbleef en ik w8te op hem ik wist niet dat hij gepakt was.

hij en zijm moeder hebben niet mijn achternaam gezegd en hebben niet gezegd dat ze me kende dat ze aleen wiste dat ik daar ooi woonde in de buurt en nu moet mijn vriend voorkomen maar ze gaan hem overhoren bij de jeugd rechter hij is maar 11 en hij ‘’weet’’ mijn achternaam niet kunnen ze mij nog vinden 


5 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hoi, ik ken dit... Ondanks dat het niet mag... Haal ik ook kattekwaad uit, ik zou als ik jou was zolang je zeker weet dat er GEEN aangifte is gedaan naar het bureau toegaan en zeggen dat het perongeluk is gebeurd... Ik weet niet of je minderjarig bent maar als je niet meer minderjarig bent krijg je volgensmij een strafblad en dat wil je vermijden 😶. Ik zou gewoon mijn exuses aanbieden en zeggen dat het een dommr actie was dat je dat treintje kapot hebt gemaakt.

Hi,

Nadat jullie een houten treintje gesloopt hebben is je vriend gepakt, maar jij niet.

Het is mogelijk omdat het bij een school was dat er camerabeelden zijn en je aan de hand daarvan herleid kan worden.

Tot nu toe doen je vriend en zijn moeder of ze jouw achternaam niet “weten", maar de kans is aanwezig dat ze die toch gaan noemen.

Het meest eerlijk richting je vriend en jezelf is om zelf toe te geven dat je erbij betrokken was. Soms helpt dat ook mee in hoe ze richting de zaak kijken.

Het is een beetje lullig, naar mijn mening, richting die vriend om hem wel te laten overhoren voor de rechter en jij niet.
Jullie hebben samen iets gesloopt, dan moet je er ook samen voor opdraaien.

Hoe zou jij het vinden als jij die vriend was?

Groetjes,
Simply Me

Badge

@BigBrother  er is een klacht neergelecht denk ik want mijn vriend moet naar de jeugd rechter met advocaat en er waren volgens mij 80precent zeker geen cameras

Badge

@Simply Me 

ik denk niet dat mijn vriend dat wilt want als ik naar een jeugd gevangenis ofzo moet

ik zouw het zelfde doen voor mijn vriend we kennen elkaaar al zooo lang en hij is mijn enige vriend die ik vol vertrouw 

Maar voel jij je er dan prettig bij dat je vriend nu opdraait voor iets wat jullie samen hebben gedaan? Dat lijkt mij niet eerlijk en ook niet zoals het hoort. Waarschijnlijk hoef je voor dit niet gelijk naar de jeugdgevangenis, maar is het bijvoorbeeld een taakstraf. Wil je vriend dan wel in zijn eentje de straf moeten dragen?

Ook al zou jij het zelfde willen doen voor jouw vriend. Stel jij was die vriend en moet voor de jeugdrechter verschijnen. Zou je het dan ook oke vinden als je vriend er wel bij betrokken was, maar jij in je eentje de straf moet dragen. Hoe zou jij dat vinden?

Groetjes,

Simply Me

Reageer