Vraag

gevangenniss

  • 5 November 2019
  • 8 reacties
  • 433 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

K heb even een vraag  over de gevangenis is heet net zoals in de films gezamenlijk douchen en maak gefouilleerd worden en ben je vaak namaakt en je privacy 


8 reacties

Dat is vooral in Amerika hier in België zit je meestal in een cel alleen en is je wasplaats een wastafel. Mijn tante zat toen ze 18 was in een gevangenis voor drugshandel maar haar cel was als een kamer, badkamertje met douche en wc, bed, bureautje, tv, en een stoel enkel 1 ding je mag het plein op ben je niet binnen tegen de tijd die ze zeggen is het slaap maar fijn buiten want de deur blijft gesloten. 

Een cel hier is een luxe tegenover de cellen van het buitenland. Mijn tante is er niet trots op en zegt continu van Taylor wees voorzichtig met wat je doet, het is luxe maar de tijd die je zit ben je kwijt ik zat 2 1/2 jaar dus was bijna 21 toen ik vrij kwam en geen pretje om een strafblad te hebben 

Hoi

 

Naar welk type gevangenis of onder welke graad van beveiliging je zou vallen, is erg afhankelijk van de oorzaak van je opsluiting. Iemand die een gevaar zou kunnen vormen voor anderen of zichzelf, wordt vaak nauwer in de gaten gehouden dan iemand die geen destructieve intenties lijkt te hebben. 

 

Hoe het er in Nederland aan toe gaat weet ik niet, maar België wordt door hogere instanties vaak berispt voor het niet correct behandelen van gevangenen. De problemen hier rond worden grotendeels veroorzaakt door overbevolking, een tekort aan aangepaste omstandigheden, etc. Daar zou je hier meer over kunnen lezen. 

 

Groetjes

Kenshin

Neem bv Detroix een serieverkrachter maar niet lang geleden waren ze bezig dat hij vervroegd vrij mag. 

Dat heeft een tv, eigen douche en wc, bed, krijgt telefoon en brieven, computer en dan is de vraag waarom hij maakte meerdere levens kapot en krijgt een gevangenisstraf om van te dromen.

Zijn vrouw is vrij en zijn handlanger ook dus je ziet België is corrupt. Kim de Gelder oh gek als je met een mes in een kinderverblijf mensen neersteekt ga je me niet zeggen dat dat niet met bedachte voorade was maar het gevang is meer een asielcentrum dan een gerechtelijk systeem want het is stop alle immigranten er maar in maar degene die daar moeten zitten gaan vrijuit.

Een tijdje terug hoorde ik op de radio dat een gevangene vrijuit ging nadat hij een cipier met een schaar neerstak omdat de cellen overvol zitten dus steek iemand neer en ga vrijuit. Het rechtsysteem in België deugd voor niets net als de regering want een minister van volksgezondheid die een paar 100kg is maar wel zeggen dat de jeugd ongezond leeft.

Waarom is er bewaakte cellen je deed een fout zit daarvoor dus pech, kijk in Amerika daar maken ze elkaar koud maar het zal de cipiers een worst wezen omdat die vinden dat uitschot geen bewaking verdient 

Verkrachters, moordenaars en psychopaten zouden een gevaar kunnen vormen voor medegevangenen, waardoor het mogelijk is dat ze in een individuele cel opgesloten worden. Daarbij gebeurt het niet zelden dat moordenaars, verkrachters en dergelijke erg slecht behandeld worden door medegevangenen die opgesloten zouden zitten voor minder ernstige feiten.

 

Opgesloten zitten in een cel met eigen badkamer, tv, etc. zou op het eerste zicht niet onaangenaam kunnen lijken, maar het feit dat je niet zomaar kan vertrekken en eventuele familie en vrienden slechts zelden ziet, maakt het voor veel gevangenen erg lastig. Daarbij verliezen vele gevangenen kennissen en familie gedurende hun opsluiting, aangezien deze soms maar minder en minder op komen dagen tijdens de bezoekuren. 

 

Opsluiting is volgens mij in de eerste plaats bedoeld om de gevangene een kans te geven om over zijn daden na te denken. Ook kan opsluiting de dader ervan weerhouden om de feiten nogmaals te begaan, gezien hij voor een tijd de gevangenis niet uit kan. Echter gebeurt het regelmatig dat, eenmaal vrijgelaten, gevangenen hun vroegere kennissen opzoeken die hen dan weer naar het verkeerde pad leiden. Vaak is er hier sprake van een “misdaadcyclus” waar je maar lastig uit geraakt. 

 

Gr. Kenshin

Een cel lijkt slecht maar denk gratis kost en inwoon + je doet je zin want je zit in een cel echter veel goede vrienden maak je daar niet. 

Er zullen absoluut mensen zijn die uit armoede, onmacht of hopeloosheid zichzelf de gevangenis in werken. Echter ligt het feit dat je opgesloten zit en niet zomaar naar buiten kan, velen erg zwaar. Daarbij kan het gebeuren dat, door bijvoorbeeld een tekort aan cipiers, aan gevangenen het recht tot douchen of een dagelijkse wandeling wordt ontzegd. Het gebeurt slechts zelden dat gevangenen de gevangenis verlaten met een gezondere ingesteldheid. 

 

Gr. Kenshin

Tegenwoordig heb je in nieuwbouwgevangenissen vaak een eigen badkamer omdat sommige gevangenen een gevaar voor andere kunnen vormen. Dit omdat er niet altijd een beveiliger mee kan naar de doucheruimte om op te letten of een zware crimineel iets onaardigs doet.

Hallo PizzaHawaii :)

Ik denk dat de vraag al beantwoord is door de rest om eerlijk te zijn :)

-Dr8gon99

Reageer