De Verenigde Staten

  • 7 January 2021
  • 8 reacties
  • 173 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Ik snap niet waarom de aanhangers van Trump gewoon binnen vallen in een belangrijke gebouw! 

Dit kan toch niet! 

Trump is de slechtste president van de Verenigde Staten ooit!

Ze moeten hem maar laten aftreden!

Hij had 4 jaar geleden niet de president moeten worden! 


8 reacties

Hij heeft heel veel goede dingen gedaan die worden amper vertoond in het nieuws.

En Biden gaat waarschijnlijk precies hetzelfde doen *Hopelijk*. (Ik bedoel gewoon goede dingen, milieu verbeteren, GEEN oorlog voeren etc.)

Hij heeft heel veel goede dingen gedaan die worden amper vertoond in het nieuws.
 

@StackedBlock , laat ze dan maar horen.
Zelf heb ik weinig positieve dingen gehoord en zeker de economische plannen waren niet de beste.

 

Ze moeten hem maar laten aftreden!

Dat wil een deel van de politici ook, maar ik weet niet of dat voldoende zal zijn.
Het scheelt dat 20/01/2021 de nieuwe president toch zijn intrek doet.

Wat ik vooral belachelijk vind is dat toen bij BLM protesten die mensen heel vredig aan het protesteren waren, er werd geschoten en traangas werd vrijgelaten, en nu, nu witte tr*mpsupporters de capitol aan het fuckin terroriseren zijn, de politie letterlijk niks doet. Like, wtf. Dit is zooooo racistisch en kan echt niet

Hallo StackedBlack :)

Wat voor goede dingen heeft Trump dan gedaan? 

-TheMightySlayer <3

Wat ik vooral belachelijk vind is dat toen bij BLM protesten die mensen heel vredig aan het protesteren waren, er werd geschoten en traangas werd vrijgelaten, en nu, nu witte tr*mpsupporters de capitol aan het fuckin terroriseren zijn, de politie letterlijk niks doet. Like, wtf. Dit is zooooo racistisch en kan echt niet

Hallo StarTrack_6 :)

Dat heeft niks met racisme te maken. En daarnaast waren de BLM protesten veel grootschaliger en zorgden ze voor rellen in het hele land daar (en de mogelijke verspreiding van Covid-19).

-TheMightySlayer <3

Like, wtf. Dit is zooooo racistisch en kan echt niet

hoezo is dit nou weer racistisch 

er hoeft tegenwoordig maar iets te gebeuren en het is gelijk racisme. Ik snap niet wat racisme hiermee te maken heeft en ik snap ook niet waarom het er zonder rede bij betrokken word.

(overigens ben ik het er natuurlijk ook mee eens dat dit natuurlijk niet kan wat er gebeurd is )

 

 

Trump is de slechtste president van de Verenigde Staten ooit!

 

Los van StarTrack_6 zijn/haar reactie onder deze post word ik er een beetje gek van dat Trump door het overgrote deel van de wereld word gezien als de slechtste (amerikaanse) president ooit. Ook dit is namelijk complete onzin. Hij is zelfs verre van de slechtste. Presidenten als: Millard Fillmore, Warren G. Harding,  Franklin Pierce, James Buchanan, Millard Filmore, Ronald Reagen, richard nixon, waren vele malen slechter dan Donald Trump. Het irriteerd mij dan ook zeer hoe (vooral jongeren) Joe Biden zien als een held omdat hij die verschrikkelijke Trump gaat vervangen YESSSS hij kan toch onmogelijk erger zijn dan Trump lijkt hun enige goede argument te zijn. Dat is een compleet idiote assumptie. En het ALLER vervelendste aan dit alles vind ik dan nog dat 90% van de mensen die HEEL hard roepen dat Joe Biden zo goed is helemaal niks af weten van zijn hele partij programma en dus ook eigenlijk helemaal geen recht hebben om zo hard te schreeuwen. Bij mij op school waren er zelfs leerlingen (vooral meisjes) die nog net niet stonden te huilen van blijdschap omdat hun geweldige Joe Biden de verkiezingen had gewonnen. ik werd daar bijna aggresief van. Dusssss als je ergens niks vanaf weet (vooral bij politiek) hoe dan AUB gewoon je bek dicht hoe cool of populair het ook mag zijn om een bepaalde mening te hebben. Sommige mensen (waaronder ik) vinden je dan wel enorm dom.

Ik ben net als StackedBlock van mening dat Donald Trump in zijn 4 jaar van presidentschap zeker wel goede dingen heeft gedaan. hij is bij lange na niet zo slecht als de hele wereld zegt (hierbij praat ik overigens zeker niet goed wat hij allemaal fout heeft gedaan en ik ben het er over het algemeen helemaal mee eens dat trump geen goede president was/is). 

Wat is nu mijn uiteindelijke conclusie. Er gaat gebeuren wat er altijd gebeurd in Amerika. er word gestemd op in dit geval Joe Biden omdat men een hekel heeft aan Donald Trump. NIET omdat ze Biden LEUK vinden maar omdat ze Trump STOM vinden. precies dezelfde manier hoe Trump 4 jaar geleden ZELF aan de macht is gekomen. Mensen vonden Trump niet per se leuk. Ze vonden Hillary Clinton gewoon stom. (Deze formula kan toegepast worden op andere presidenten want zo gaat het heel vaak in Amerika kijk naar de verkiezingen van: Barrack Obama en president Bush)…

 

 

Hallo, dit is natuurlijk jouw mening, maar Trump is echt niet de slechtste president ooit. Ik vond hem eigenlijk best wel een goede president, tot het einde van zijn termijn(eind vorig jaar en nu). En zo'n ramp was de bestorming van gisteren ook niet. Ik zag BLM langskomen hierboven, ik kan zeggen dat die voor meer onrust hebben gezorgd dan de Trump supporters van gisteren. Dit is natuurlijk mijn eigen mening, maar ik vind het wel belangrijk om hierop in te gaan.

Een uitleg voor de geïnteresseerden, 

Donald Trump is een symptoom, en niet de ziekte/de oorzaak van de problemen die we in de (niet zo)Verenigde Staten maar ook wereldwijd zien. Je had hem vorig jaar kunnen laten aftreden, dat kan morgen of over 12 dagen. Veel maakt het niet uit.

Dat zit zo: In Amerika is het politieke systeem zo ingericht dat een populist met slechte intenties makkelijk aan de macht kan komen. In Nederland kiezen mensen hun eigen volksvertegenwoordigers, hebben we (misschien te) veel partijen, we vormen coalities en heeft Mark Rutte geen directe vetorechten of andere privileges in de Kamer. Hij heeft ook niet direct de leiding over het leger.

In de VS is dat anders, er zijn in praktijk maar twee partijen met alle macht, die beide maar twee kandidaten leveren, Amerikanen kunnen voor het presidentschap dus maar kiezen uit twee eigenlijk. hun stem gaat echter via kiesmannen naar een kandidaat. Doordat sommige Staten meer kiesmannen dan anderen hebben, kan een kandidaat meer Amerikanen achter zich hebben, maar alsnog verliezen door het aantal kiesmannen (zie Clinton - Trump 2016 of Bush - Gore 2000).

Daarnaast heeft Amerika al bijna een eeuw last van systematische problemen als racisme, kansongelijkheid, denivellering (verschil arm/rijk wordt groter), seksisme, discriminatie o.b.v seksualiteit, geloof of afkomst MAAR OOK het feit dat Amerika zo gigantisch groot is, dus dat veel mensen het gevoel hebben dat de nationale overheid, Washington DC, niet naar ze luistert. Dat kan je vergelijken met hoe een grote groep Nederlanders "Den Haag" wantrouwt.

Dit alles draagt bij aan hoe iemand als Donald Trump, een zakenman die 6x failliet is verklaard en een B-ster van reality TV, president kon worden. Of je hem goed of slecht vond maakt niet eens zoveel uit. Hoe Amerika in elkaar zit heeft er toe geleid dat de Capitol werd bestormd en de politie vrij weinig deed, dat BLM-protestanten veel harder werden aangepakt voor minder, dat de wetenschap in het algemeen voor sukkels werden uitgemaakt, dat de doodstraf nog nooit zovaak in zo'n korte tijd is uitgevoerd (en als je zwart bent wordt je ook neergeknald, ook een soort doodstraf) en zo kan ik nog meer benoemen van ALLEEN de laatste 4 jaar. Maar het erge is dus. Dit is allemaal niet nieuw. Dit gebeurd al veel langer. Alleen onder Trump, een populist zonder enige politieke of maatschappelijke kennis, en alleen maar President voor het gevoel van macht en bekendheid, werden deze dingen nog duidelijker, nog scherper in het licht gezet. En dat is ook hoe hij President werd. Amerikanen kent veel racisten, seksisten, gelovigen, conservatieven en complotdenkers. En door Trump konden ze daar trots op zijn. En als hij het niet was, was er wel een andere populist langs gekomen die graag Amerika nog meer verdeeld en polariseert. Trump was dus nooit de oorzaak, de oorzaak is Amerika zelf. Trump was alleen de schakel. Het symptoom. 

Reageer