Corona maatregelen, wat vinden jullie ervan?


Badge

Wat vinden jullie van de corona maatregelen voor jongeren zoals online les en binnen sportzalen dicht muziekscholen dicht enzo. en zijn jullie er een beetje klaar mee? Groetjes SpiderDragon :)


13 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hoi SpiderDragon,

 

Zelf ben ik echt helemaal klaar met de maatregelen, maar als ik een vaccinatie kan krijgen neem ik hem gelijk. Ik vind dat de middelbare scholen echt open moet, kinderen verspreiden het virus weinig en er zijn snel testen aanwezig. Misschien kunnen docenten voorrang krijgen met vaccineren? Veel kinderen hebben al een achterstand. En online les is écht saai. Mijn cijfers zijn gelukkig nog goed (ik zit in 1 gymnasium) en mijn klas gaat gelukkig over naar 2 gymnasium. Daarnaast heeft ook niet iedereen de middelen voor online les en hebben kinderen minder sociale contacten. Ook is het belangrijk dat we weet volledig kunnen sporten, want door Corona zitten we veel meer thuis en eten we ook meer. Ik wil weet terug naar het oude normaal!

 

Groetjes,

Anoniempje2222

ik vind het nie zo erg, door online les had ik meer tijd om mezelf terug te vinden. Maar letterlijk niks volgde ik mee :/ dus als er toets was ofzo moest ik alles zelf leren. Als er een vaccin is wil ik die persoonlijk niet nemen cuz i dont like needles. maar ja :). Ik wil gwn weer terug naar mijn normale tienerjaren, ik zit nu op de leeftijd van naar feesten gaan en uitgaan enzo dus dat is wel kut :/.

Hallo SpiderDragon :)

Ik vind de coronamaatregelen prima. Zo krijgen we Corona onder controle. Al heb ik wel gehoord dat het kabinet op 25 mei wilt beslissen of de middelbare scholen weer volledig opengaan. Daar ben ik 100% op tegen. 

-TheMightySlayer <3

Reputatie 6
Badge +12

Prima! Weinig tot geen versoepelingen om het virus onder controle te houden!!

Reputatie 2
Badge +3

jep ik ben er helemaal klaar mee maar ik moet vast nog effe wachten

Badge

Hallo spiderdragon 

Ik vind de coronamaatregelen heel irritant maar het is nou eenmaal zo.

We zullen gewoon moeten wachten tot er weer meer kan.

en tot die tijd moeten we ons focussen op wat wel kan

 

Reputatie 4
Badge +3

Hoi iedereen, 

 

Voor de mensen die de Corona-maatregelen prima vinden: Zijn jullie niet toe aan het oude normaal? Zijn jullie dan bang voor Corona? Ik persoonlijk niet, ik ben gezond en mijn familie ook. Ik ken heel veel mensen die het al hebben gehad, maar bij hen was het echt niet erg of zo. Vinden jullie jouw leven niet saai? Of hadden jullie hiervoor niet zo heel veel sociaal contact? Ik wel dus ik vind dat ook belangrijk. 

 

Groetjes,

Anoniempje2222 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi SpiderDragon,

Ik vind de Corona-maatregelen prima. Voor mij is het wel lekker rustig. De helft van de week naar school, mijn klas is in tweeën gedeeld, en ik zit met de kinderen die ik aardig vind. De drukke, irritante kinderen zitten in de andere helft. De andere helft van de week zit ik thuis, online. Met mijn vrienden kan ik videobellen (meet, zoom, skype, etc). 

Ik hield nooit zo van winkelen en uitgaan. Misschien zit ik nog niet in die fase, misschien is het gewoon niet mijn ding. In ieder geval mis ik het niet. De sportscholen zijn weer open, het voelt raar om weer binnen te sporten, geen mondkapje, geen afstand (ik probeer het wel, maar de rest doet het niet, heel irritant). Muziekles heb ik nu al een jaar online. Het is niet erg, alleen jammer dat we niet samen kunnen spelen vanwege verbinding enzo. 

Eigenlijk is dit voor mij het nieuwe normaal, en ik vind het prima. Ik ben gewend aan de mondkapjes, het ontsmetten en het handenwassen. Ik heb er geen last van. Het enige waar ik last van heb zijn de mensen die er zo’n drama van maken. Als iedereen zich nou gewoon een maandje of drie aan die regels houdt is het zo voorbij. Maar nee hoor, het enige wat de mensen kunnen doen is protesteren en verboden feestjes geven.

 

Groetjes,

Paardebloem

Best

Reputatie 4
Badge +3

Hoi Paardebloem83, 

 

Waarschijnlijk met mensen die er een drama van maken bedoel jij mij, maar ja ik houd wel van leuke dingen doen dus ja, misschien ben ik dramatisch. En trouwens demonstreren is een grondrecht, dus ja daar kan ik niks aan veranderen, Als jij geen protesten wilt is Nederland niet echt handig (heel veel demonstraties). 

 

Groetjes,

Anoniempje2222

Reputatie 6
Badge +12

Hee @Anoniempje2222 

ik verlang erg terug naar het oude normaal, maar mijn moeder is ziek en zou sterven aan corona. Begrijp je dan niet dat het niet alleen om jou gaat, maar om de hele samenleving. Zo niet, dan ben je de grootste egoïst die ik ken.

Reputatie 4
Badge +3

Hoi TheShadowOfMortis,

 

Kijk laat ik het zo zeggen: Deel 1 van jouw reactie snap ik. Jouw moeder is ziek en als zij het krijgt is de kans groot dat zij er aan overlijd, daarom ben jij dus bang. Deel 2 snap ik niet, jij denkt dat ik helemaal niks geef om de samenleving, en is het raar om te zeggen dat ik mijzelf en mijn familie en vrienden belangrijker vind dan de rest van de samenleving? Dat is toch zo? Ik bedoel jij vind jouw moeder toch ook belangrijker dan mij? En ook nog even fijn dat ik tot de grootste egoïst ooit wordt uitgemaakt. Ik heb mij altijd aan de regels gehouden, maar ja ik werd erg ontmoedigd door anderen, niemand houd zich er meer aan, dus ik doe gewoon wat ik leuk vind. En tuurlijk begrijp ik dat het niet alléén om mij gaat, ik ben ook gewoon een burger, net zo veel waard als ieder ander mens op deze planeet. 

 

Groetjes,

Anoniempje2222

Reputatie 6
Badge +7

Verdorie, ik heb zojuist mijn hele reactie verwijdert en niet opgeslagen. Ik probeer het nog een keer:

 

Hoi Anoniempje2222,

Het was niet mijn bedoeling om je persoonlijk aan te vallen. Als dat toch zo voelde spijt me dat. Leek dit zo omdat mijn reactie toevallig onder die van jou stond? 

Dat je houd van leuke dingen doen is logisch. Maar zijn die dingen alleen maar shoppen en in cafeetjes zitten? Er is nog zoveel meer. Het is moeilijk om je aan te passen, dat snap ik, je bent opgegroeid met een hele andere gang van zaken. Dat heeft iedereen wel. 

Dat over die grondwet klopt. Demonstreren is een grondwet. Je hebt alleen een paar details achterwege gelaten die toch wel uitmaken. Iedereen heeft dus het recht om in het openbaar bij elkaar te komen, bijvoorbeeld voor een demonstratie. Maar (hier komt ie) je mag geen andere wetten of regels overtreden. Ook mag het niet gevaarlijk zijn voor de gezondheid van de bevolking, het mag niet gevaarlijk zijn voor het verkeer en het mag ook niet leiden tot verstoring van de openbare orde.

Even verder op die laatste punten:

“Het mag niet gevaarlijk zijn voor de gezondheid van de bevolking.” Als iedereen tijdens zo’n demonstratie op anderhalve meter afstand stond en een mondkapje droeg was dit geen probleem. Maar, gek genoeg, bij de meeste demonstraties tegen de Corona-maatregelen houden de mensen zich niet aan de Corona-maatregelen. Hierdoor verspreidt het Coronavirus zich makkelijker en dit is gevaarlijk voor de gezondheid van de bevolking.

“Het mag niet leiden tot verstoring van de openbare orde.” Veel Corona-demonstraties lopen uit op rellen. Hierbij worden bijvoorbeeld winkels geplunderd en ramen ingegooid. Er wordt vuurwerk gegooid naar politieagenten. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar ook tijdens gewone demonstraties worden mensen bekogeld.

Dat je mag demonstreren is dus een grondwet. Maar de burgemeester mag een demonstratie verbieden als deze tegen een van de 3 punten ingaat. Demonstreren mag van mij prima. Ik ben zelfs voor de meeste demonstraties. En ik ben een keer mee geweest met mijn moeder. Maar sommige demonstraties zijn gevaarlijk, dom of nutteloos. Er wordt toch niet naar geluisterd. Dus dan vind ik dat je die net zo goed weg kan laten.

Jij kan inderdaad vrij weinig doen aan die demonstraties, behalve er zelf niet heen gaan, maar dat vroeg ik ook niet. Ik zei alleen dat ik er last van had. En ik zei volgens mij ook niet dat ik tegen alle demonstraties was. Of kan jij de zin citeren?

Nederland is sowieso niet lekker bezig qua Corona, telkens als het een beetje de goede kant op gaat wordt alles weer opengegooid. En, wat een verrassing, meteen moet alles weer dicht. Als ik naar een ander land zou moeten verhuizen was dat Nieuw-Zeeland. De premier daar (Jacinda Ardern) vind ik wel leuk. Voor Corona ook al. Bovendien praten ze daar Engels dus dat is ook lekker makkelijk.

 

Groetjes,

Paardebloem

 

(mijn vorige reactie deed er 15 uur over om te verschijnen, dus nu hoop ik dat deze er wat sneller over doet)

Reageer