Vraag

Blue Whale Accounts Confronteren

  • 6 July 2020
  • 6 reacties
  • 165 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo!

Ik heb een vraag over privacy. Is het toegestaan om accounts een berichtje te sturen zoals de Bluewhale accounts, vervolgens hun te confronteren met hun IP adres die je makkelijk kan vinden met een link die je stuurt. En vervolgens posten op je instagram? Een vriend van me doet dit maar ik ben bang dat hij nu gepakt gaat worden door de politie omdat hij IP adressen heeft.

Groetjes, 

JustShy

 

(Heb je hulp nodig? Vraag gerust!)

 


6 reacties

Hey ,

 

Of het is toegestaan durf ik niet te zeggen, maar ik kan wel zeggen dat het af te raden is.  Het licht natuurlijk ook heel erg met wat je ermee doet , maar wat volgens mij wel zo is , is het niet toegestaan om hun ip adressen openbaar te zetten,  ookal is dat begrijpelijk,  maar ik zou dit niet doen. Je brengt namelijk mensen in gevaar. Ookal denk je dat ze het verdienen,  maar je modt je indenken dat als dit openbaar word  er wraak acties naar hun kunnen komen met alle gevolgen van dien.

 

Als ik je vriend was zou ik er mee stoppen,  nogmaals ik wedt niet of dit strafbaar is , ik zou denken van wel wegens de privicie wet , maar ja.

 

Of hij opgepakt kan worden omdat hij die ik adressen heeft licht ook aan wat hij ermee doet. 

 

Groetjes Gebruiker c 

De accounts ermee confronteren kan altijd, ze 'exposen', als het ware, ermee, werkt vaak niet of zelfs averechts. Er zijn nou eenmaal veel accounts en ze maken gewoon weer een nieuwe aan + de kans bestaat dat je vrienden hebt met 3 breincellen en dat account zien en wel leuk lijkt. Dit is een strijd die je niet kan winnen. Net zoals met call centers. Elke maand belt mn Indiase makker van "Microsoft", en nogal altijd zeg ik "go fuck yourself", maar ze komen altijd terug

Heyy

Ik vermoed dat het niet mag, al weet ik het niet zeker hoor. 

Het is zoals angovis zegt. Een strijd die niet te winnen is. Dat soort mensen hebben niks te doen en zullen altijd nieuwe accounts maken. 

Gwn negeren is de boodschap dus!

Groetjs

als je het wilt doen is er weinig mis mee. Een IP adres best wel weinig informatie. De politie gaat er toch nooit mee bemoeien. vooral omdat het een internationaal probleem is.

Veel geluk!

Beetje laat, alleen info krijgen van een persoon vanuit gratify.link is toegestaan (een site waar je mensen hun info kan krijgen als ze erop klikken). Het is alleen niet toegestaan als het van Instagram zijn regels niet mag, alleen ik denk niet dat er specifieke regels zijn.

Hallo JustShy :)

En, doet je vriend het nog steeds en is hij uiteindelijk in de problemen gekomen?

-TheMightySlayer <3

Reageer