Vraag

ben ik onterecht de supermarkt uit gezet

  • 18 December 2020
  • 8 reacties
  • 459 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb een vraag wat me nu al lange tijd bezig houdt ben ik onterecht de supermarkt uit gezet. Een tijdje geleden ging ik samen met me moeder en zusje boodschappen doen in de supermarkt naar onze cheerleader training. Alleen ik en mijn zusje mochten ons niet omkleden IVM corona dus hadden we onze sport bh nog aan. Dus we gingen met de auto weer terug naar huis tot dat mijn moeder zij oh wacht ik moet nog even langs de supermarkt. Dus wij ook mee naar binnen allemaal een mondkapje op en ik had nog een karretje mee me zusje ging maar bij mij in het karretje zitten. We hebben denk ik 3 gang paden gehad komt er een vakkenvuller naar mij toe goede dag meisje zou je misschien de supermarkt uit willen gaan. Mijn moeder kijkt om huh maar dit zijn mijn dochters die doen toch niks verkeerd. Nee zegt het meisje ze doen niks verkeerd maar ze hebben kleding aan wat niet gepast is in de supermarkt. Maar zij mijn moeder ze hadden echt even niet wat anders aan als dit. Ja zegt maar hoe zou u het vinden als u dochters over producten heen hangen met het blote lichaam. Ik ben de enigste die wat pakt en het in het karretje gooit en ja er liggen ook wat producten in het karretje van mijn dochter waar mijn dochter inzit. Ja zegt de vakkenvuller en straks legt u de kaas of wat dan ook terug en heeft u dochter daar tussen gelegen met een stuk bloot lichaam. Nou toen zij mijn moeder kon we gaan verder boodschappen doen dit gezeik komt er vervolgens een iets oudere dame met kort haar en op naaldhakken aangelopen ja dames nu de supermarkt uit mee komen. Mijn zusje werd echt dat karretje uitgesleurd en toen moesten we buiten maar wachten in de kou en regen. Mijn moeder was pissig gewoon ook omdat ze mijn zusje zo hard uit dat karretje trokken en ook nog een pak vla over haar los schoot. Dus ze moest ook nog helemaal besmeurd mee terug in de auto hele leren bekleding is nu vies geworden en moest gereinigd worden. Is dit incident terecht geweest of hebben ze hard handig gereageerd


8 reacties

Hey TessaV,

Oke, op je vraag: 'Ben ik onterecht de supermarkt uitgezet?’ is naar mijn idee het antwoord nee. Ik vind dat ze je om die reden best de supermarkt mogen uitzetten, als dat hun inschatting is. Maar de manier waarop ze jullie de supermarkt uitgezet hebben, dat lijkt me niet helemaal normaal, daarin geef ik je zeker gelijk.

Ook al had je je niet kunnen omkleden vanwege de coronamaatregelen, wat natuurlijk heel vervelend is, had je best in de auto iets van een shirt of hemd over je sport bh kunnen aantrekken. Een kleine moeite, maar had je een hoop gedoe bespaard.

Ik snap dat dat niet zo fris is als je net gesport hebt, maar als je dit soort situaties kan voorkomen is dat het zeker wel waard naar mijn mening.

Heel erg vervelend dat het nu zo is gelopen, misschien goed om voor de volgende keer mee te nemen en te bedenken wat je dan beter anders zou kunnen doen.

En als je er echt mee blijft zitten kun je misschien wel een klacht indienen tegen de supermarkt wegens onjuiste bejegening?

Groetjes,
Simply Me

denk wel dat je een klein punt hebt maar ik blijf er wel bij het blijft gewoon eigenlijk wel te gek voor woorden dat ze zelfs me zusje van 7 te bloot vinden. ik zie zomers ook genoeg kinderen van een jaar of 7 de supermarkt dood leuk ingaan in hun bikini. zelf vindt ik dat nog bloter dan een simpele sport bh met kort broekje het blijft wel iets irritants die kleding dingen. bij ons op school mag je bepaalde navel truitjes gewoon dragen als ze maar niet korter zijn dus zeg maar een t-shirt waar je zowat de hele buik ziet is verboden. een t-shirt waar je een klein beetje buik ziet mag dus wel gewoon bij me zusje op de basisschool geen enkel probleem daar kun je zelfs in een bikini topje in de klas zitten. 

Of het misschien overdreven is, ja, dat vindt ik persoonlijk van wel

Of je onterecht is, nee. Ten eerste omdat supermarkten en hun werknemers zelf mogen weten of ze iets vinden kunnen of niet, dus het kan al moeilijk onterecht zijn. Ten tweede omdat, opzich, de werknemer wel een punt heeft. Een supermarkt is een openbaar gebouw met vaak dezelfde gedragsregels als een gemeentehuis of bibliotheek. Er wordt wel verwacht dat je niet in een turnpakje naar binnen gaat. Ik snap ook niet Waarom jullie per se mee naar binnen moesten, het wordt juist geadviseerd om niet met je gezin naar de supermarkt te gaan alsof het een uitje is. Je moeder had makkelijk alleen kunnen gaan. 

ja klopt maar mijn moeder wil ons niet alleen in de auto laten dat vindt ze ook weer zo zielig en we hadden een mondkapje op en een karretje extra. maar ik blijf het gek vinden ik zie ook altijd zomers kinderen in hun bikini de supermarkt in gaan en dan ben je nog bloter dan in een sport bh met sport broekje. en daarbij mijn zusje werd ook gewoon hardhandig uit dat karretje getrokken en kwam op die manier helemaal onder de vla te zitten. vervolgens moesten we buiten in de kou en regen staan te wachten op mijn moeder die zich naar de kassa had gerend. vervolgens moest me zusje helemaal onder de vla de auto in met als gevolg dat de hele leren bekleding vies was geworden. ik vindt het ook een beetje overdreven dat ze mijn zusje van 7 zomaar een winkel uitgooien ik denk ook je kunt ook gewoon er over heen kijken en denken ach zo klein meisje en iets oudere dochter laat maar wezen. had ik alleen boodschappen gedaan had ik het begrepen dat ze me de winkel hadden uit gegooid nu is het moeder en 2 dochters. 

Hey TessaV,

Vervelend voor je moeder dat ze het dan zielig vind voor jullie om in de auto te wachten, maar dan nog denk ik dat het een hoop gedoe had bespaard. En bij ons mag je niet eens met meerder mensen de winkel in, daar word je echt op aangesproken. Dus dat is al heel bijzonder dat jullie met zijn 3en gingen. En daarom denken ze waarschijnlijk ook niet klein meisje en oudste dochter..

Je zegt dat mensen s' zomers met hun bikini aan de winkel ingaan. Oke, alleen het is nu herfst.. over 2 dagen winter. Misschien is het dan wel iets anders om in je bh of bikini de winkel in te gaan. Je kunt dat nu niet vergelijken met in de zomer. Dan zullen mensen dat minder raar vinden.

Ergens begrijp ik je verhaal.. maar ik denk dat het ook op een hele andere manier had kunnen gaan. En weetje het is nu gebeurd, heel vervelend, maar laat het gaan.. ik zou liever je energie in andere dingen steken.. of zoals ik al zei mocht je boos blijven dien vooral een klacht in. Heel fijn dat je hier je boosheid/frustraties kan delen en moet je ook zeker doen! Maar daar hebben die mensen van de winkel niks aan. Als jij het aangeeft ben jij het kwijt en is het aan hun om er iets mee te doen of niet, maar ligt het niet meer alleen bij jou en je moeder en zusje..

Groetjesss

 

Onnodige quotes verwijderd

 

En weetje het is nu gebeurd, heel vervelend, maar laat het gaan.. ik zou liever je energie in andere dingen steken.. of zoals ik al zei mocht je boos blijven dien vooral een klacht in.

nogmaals bedankt voor de reactie tja ik snap wel je punt maar in wat het ding ook een beetje is in Amerika waar cheerleading nog meer in is. is het gewoon nog normaler dat je in je sport bh naar een training komt zelfs in de winter. ik heb wel eens op instagram pagina's gezien dat ze zelf buiten trainen in de sneeuw. en het is nou ook niet zo dat cheerleaders stevig zijn vaak ook nog graad mager dus zo normaal is het daar. tja een klacht komt er sowieso want me zusje moest met vieze kleding in de auto ivm met dat pak vla wat los knapte op haar en de bekleding van de auto wat vies is geworden. me zusje kun je ook niet in de stromende regen naar huis laten lopen en hun hebben haar vies gemaakt. sowieso is mijn moeder gewoon boos aangezien ze ons gewoon ook 5 minuten in de stromende regen buiten hebben laten staan. mijn moeder moest nog de spullen afrekenen dus hebben we ook gewoon een x aantal minuten moeten wachten. 

Oke, ik begrijp je vergelijkingen en dat je het goed wilt beredeneren. Maar we leven nou eenmaal in Nederland, op de grens tussen herfst en zomer. En niet in Amerika waar ze dat zowel in zomer als in winter doen. Helaas kan je daar hier in Nederland niet zoveel mee..

Vervelend dat je buiten moest wachten. Kon je moeder niet gewoon de sleutels van de auto geven, dan konden jullie alvast in de auto wachten? Dit is niet de schuld van de winkel, daar kunnen jullie ze niet voor aanklagen, een klacht indienen. Wel dat jullie er uitgezet zijn, maar wat je erna gaat doen is eigen verantwoording..

Ben benieuwd wat jullie als reactie krijgen op jullie klacht en of jullie wel een reactie krijgen.. succes ermee!

 

Had wel gekund maar we kregen daar zelfs geen eens tijd voor we werden direct de winkel uitgedrukt.

Reageer