Vraag

Ben ik een racist?

  • 28 May 2020
  • 5 reacties
  • 250 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey ben ik weer. Hoe zal ik dit zeggen… Ik heb soms een hekel aan mensen maar dat zijn eigenlijk vaker Marokkanen voor hoe hun zich gedragen. En ik weet dat niet allemaal zo zijn alleen sommige wel, maar ik kan met sommige ook goed overweg. Zijn er niet heel veel. Maar ik ben bang als ik zometeen echt boos ben op een marokaan ze me allemaal een racist vinden ofzo. Maar ik vind het dus zo kut dat als je ruzie hebt met een nederlander gewoon dat niks aan de hand is maar zodra je 1 ding zegt ben je racistisch volgens hun. Sorry.

Maar ben ik racistisch of niet? Ik hoop het eigenlijk niet.

Ik stop deze gewoon maar in Rechten En De Wet


5 reacties

Hoi 

 

Racist ben je pas als je de ene afkomst boven of onder een andere gaat stellen, als je grove veralgemeningen maakt of personen discrimineert op basis van hun afkomst. Toevallig niet overeen komen met iemand van Marokkaanse afkomst maakt je geen racist. Als je echter na een meningsverschil alle Marokkanen vervelend gaat vinden veralgemeen je onterecht, en volg je een racistische denkwijze. 

 

Gr. Kenshin

Ik vind zeker alle Marokkanen niet vervelend, alleen een paar.

Zolang je niet veralgemeent, ben je in mijn ogen geen racist. Je kan toevallig niet goed overeenkomen met bepaalde personen, en dat die nu eenmaal Marokkaan blijken te zijn, kan gebeuren. Probeer in ieder geval in je achterhoofd te houden dat er ook zeker Marokkanen zijn waar je het prima mee zou kunnen vinden. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 2
Badge

Heyy,

je mag gewoon op iedereen boos worden hoor! Je bent alleen een racist als je boos op iemand word omdat hij of zij geen Nederlander is! 

Zorg wel dat je niet Marokkanen aan vervelende mensen gaat koppelen. Zorg dus dat je ook niet vergeet dat er ook hele aardige Marokkaanse mensen zijn! Zolang je dat niet vergeet en dit gewoon toevallig de mensen zijn met wie je niet goed kan omgaan is het prima!🙂

Oke fijn om te horen dat ik geen racist ben :D

Reageer